معرفی دو گوشی میان رده آنر ویو 10 و آنر 7 ایکس توسط هواوی

معرفی دو گوشی میان رده آنر ویو 10 و آنر 7 ایکس توسط هواوی

شرکت هواوی که استاد عرضه گوشی‌های میان رده با قابلیت‌های یک پرچم‌دار است، به تازگی از دو عضو جدید خانواده آنر رونمایی کرده که در ادامه ویژگی‌های آن‌ها را مرور خواهیم کرد

شرکت هواوی که استاد عرضه گوشی‌های میان رده با قابلیت‌های یک پرچم‌دار است، به تازگی از دو عضو جدید خانواده آنر رونمایی کرده که در ادامه ویژگی‌های آن‌ها را مرور خواهیم کرد.

آنر 7 ایکس

آنر 7 ایکس

هواوی برای جدیدترین عضو سری آنر از قاب پشتی فلزی یکپارچه‌شده با قاب دور استفاده کرده است. نزدیک لبه‌های قاب پشتی آنر 7 در چپ و راست، انحنای ماهرانه‌ای وجود دارد؛ علاوه بر این انحنا، فلز در لبه‌ها تراش ‌خورده تا هم در دست گرفتن گوشی را ساده‌تر کند و هم به زیبایی آن بیفزاید. به همین علت لبه‌های آنر 7 هنگام در دست گرفتن تیز نیستند و در دست ‌داشتن آن حسی کاملاً لذت‌بخش را منتقل می‌کند. از مواردی که دیدن و لمس کردنش روی قاب پشتی خالی از لطف نیست، برند تجاری آنر است که با برش دادن فلز خلق شده است. کلیدها در جای مناسبی قرار دارند و استفاده از آن‌ها برای کاربران ساده به نظر می‌رسد

آنر 7 ایکس به‌طورکلی با قرار گرفتن روی سطوح صاف مشکل دارد. اولین مورد که در گوشی‌های قبلی هواوی هم شاهدش بودیم، قرار گرفتن حسگر اثرانگشت روی قاب پشتی است. قرارگیری این حسگر روی قاب پشتی عملاً دسترسی به این حسگر را هنگام قرار داشتن روی سطوح ناممکن می‌کند. جدا از بحث طراحی، آنر 7 ایکس از یک نمایشگر 18:9 برخوردار است که دارای اندازه 5.93 اینچی بوده و نسبت ابعاد صفحه به بدنه 82 درصدی را به همراه دارد. این گوشی همراه با وضوح +Full HD یا 2160×1080 پیکسلی خود می‌تواند تراکم پیکسلی بسیار خوب و مناسب 407ppi را تولید کند.

قاب پشتی آنر 7 ایکس

آنر 7 ایکس همچنین از آخرین پردازنده میان رده کمپانی هواوی بهره‌مند است. شاید کرین 659 جزو پردازنده‌های بالا رده نباشد، اما همراه با یک رم 3 گیگابایتی می‌تواند عملکرد بسیار مناسبی را ارائه کند. این گوشی در دو نسخه‌ی 16 و 64 گیگابایتی عرضه شده است. در این گوشی امکان استفاده از اینترنت پرسرعت نسل چهارم هم وجود دارد.

باید گفت این گوشی دارای مجموعه‌ی کاملی از فناوری‌های ارتباطی است؛ اینفرارد برای کنترل لوازم صوتی و تصویری، Wi-Fi برای اتصال به اینترنت بی‌سیم، بلوتوث و همچنین رادیو این مجموعه را تشکیل می‌دهند. آنر 7 برای مکان‌یابی دقیق از تمامی فناوری‌های موجود کمک می‌گیرد. یک ماژول دوربین دوگانه مجهز به سنسورهای 16 و 2 مگاپیکسلی بر روی قاب پشتی آنر 7 ایکس نصب شده است که نه‌تنها از نظر عددی نسبت به نسل پیشین این گوشی، آنر 6 ایکس بیشتر شده است، بلکه کیفیت بهتری را نیز ارائه می‌کند. دوربین دوم این گوشی نیز تنها برای عکاسی با حالت پرتره طراحی شده است. همچنین در قاب جلویی یک سنسور 8 مگاپیکسلی تعبیه شده است. در مورد فیلم‌برداری هم باید گفت در حالت عادی، ویدیوهایی با رزولوشن fullHD و سرعت 30 فریم بر ثانیه و صدای استریو ضبط می‌شوند؛ اما در حالت آهسته هم ویدیوها با همین تعداد فریم ضبط می‌شوند و در هنگام نمایش همین ویدیو با سرعت آهسته نمایش داده می‌شود و حتما پرش‌های شدیدی را در آن‌ها مشاهده خواهید کرد.

سیستم‌عامل این گوشی، اندروید 7 نوقا است. رابط کاربری آنر 7 کمی با نسخه‌ی قبلی‌اش تفاوت دارد؛ اما این تفاوت‌ها آن‌قدر به چشم نمی‌آیند. تغییراتی در طراحی آیکون‌ها و استفاده از چند گرافیک جدید هنگام تعویض صفحات منو از این تغییرات هستند.


آنر ویو 10

آنر ویو 10

آنر ویو 10 به دلیل بهره‌مندی از تراشه کرین 970 و حافظه رم بالا، توانی در حد اندازه میت 10 را در اختیارتان قرار خواهد داد. البته این شباهت به قدرت سخت‌افزاری ختم نمی‌شود، چراکه شرکت چینی در طراحی آنر ویو 10 سعی کرده از سری میت 10 الگوبرداری کند. گذشته از آن سخت‌افزار چشمگیری نیز در نظر گرفته شده تا تنها طراحی نباشد. ابعادی 157*75*7 میلی‌متری و وزن 172 گرمی این گوشی هوشمند را با ابعادی مناسب و وزن مطلوب تبدیل می‌کند. طراحی آن بیشتر پریمیومی بوده و اگر به قیمت آن توجه کنید شاید در نگاه نخست باورپذیر نباشد Honor View 10 گوشی هوشمند مقرون‌به‌صرفه پرچم‌دار است.

همچون دیگر گوشی‌های بالا رده امسال، آنر ویو 10 هم دارای نمایشگری بدون حاشیه از نوع 6 اینچی با وضوح تصویر 1080×2160 و نسبت 18:9 است. واحد پردازشی عصبی تراشه کرین 970 و قابلیت‌های کوچک اما کاربردی آن‌که رابط کاربری را بر اساس رفتار کاربران بهینه می‌کند، بخش دیگری است که نباید به سادگی از آن عبور کرد. از سیستم هوش مصنوعی این تراشه برای نمایش پیشنهادها، تشخیص چهره و بیشتر استفاده می‌شود. علاوه بر این، سازندگان مدعی شده‌اند با ادغام NPU با Microsoft Translate، سرعت ترجمه مطالب را تا 300 درصد افزایش داده‌اند.

قاب پشتی آنر ویو 10

به این موارد، توانایی دوربین در تشخیص آبجکت‌ها و بهینه‌سازی تنظیمات برای ثبت تصاویر مختلف را نیز اضافه کنید تا ما با سیستمی کامل روبه‌رو باشیم. در کنار این چیپ پردازشی قدرتمند، 6 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی هم برای آنر ویو 10 در نظر گرفته شده و در پشت بدنه هم شاهد یک دوربین دوگانه با لنزهای رنگی 16 مگاپیکسلی و تک رنگ 20 مگاپیکسلی هستیم.Honor View 10 همچون بیشتر گوشی‌های هوشمند هواوی به باتری 3750 میلی‌آمپری مجهز است که می‌تواند 528 ساعت را در حالت آماده‌به‌کار و 23 ساعت را در حالت مکالمه مداوم قرار گیرد. با چنین باتری کاربران تلفن هوشمند Honor View 10 موفق می‌شوند تا ساعت‌ها به استفاده از این پرچم‌دار پریمیومی پرداخته و از کار با آن‌که قیمت بالایی نداشته لذت ببرند. این محصول همچنین از قابلیت شارژ سریع نیز پشتیبانی می‌کند و بنا به ادعای هواوی با استفاده از چنین قابلیتی قادر خواهید بود باتری خالی گوشی را در حدود یک و نیم ساعت به‌طور کامل شارژ نمایید. البته با توجه به سابقه خوب گوشی‌های پیشین هواوی در این زمینه، شک و تردیدی در مورد ادعای هواوی وجود ندارد و می‌توانید از عملکرد عالی باتری آنر ویو 10 مطمئن باشید.

آنر ویو 10 دوربین

آنر ویو 10 در رنگ‌های آبی و مشکی عرضه شده و به‌صورت پیش‌فرض مجهز به سیستم‌عامل اندروید اوریو می‌باشد. البته این سیستم‌عامل در قالب رابط کاربری اختصاصی هواوی با نام EMUI 8 ارائه شده است. از دیگر ویژگی‌های بارز این گوشی جدید می‌توان به پشتیبانی از دو سیم‌کارت به‌صورت هم‌زمان و همچنین اتصال به شبکه‌های LTE اشاره کرد. البته اگر بخواهید از کارت حافظه استفاده کنید در این صورت امکان اتصال سیم‌کارت دوم را نخواهید داشت، زیرا شیارهای سیم‌کارت دوم و کارت حافظه در هم ادغام شده‌اند.

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر