طرح فیلترینگ غیرهمسان دروغ محض بوده است

طرح فیلترینگ غیرهمسان دروغ محض بوده است

چندی است خبر طرح فیلترینگ غیرهمسان خبرساز شده است اما وزیر ارتباطات در صفحه شخصی توییتر خود اعلام کرد که طرح فیلترینگ غیرهمسان دروغ محض بوده است! خبر را از اینجا بخوانید.

طرح فیلترینگ غیرهمسان

طی چند روز گذشته خبری در تحت عنوان فیلترینگ غیر‌همسان در شبکه‌های اجتماعی و اینترنت داغ شد. طبق این اخبار محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، طرحی برای غیرهمسان‌سازی نظام فیلترینگ به دادستانی ارائه کرده بود. جزییات این طرح به این صورت عنوان شده بود که هر فرد برای دسترسی به اینترنت باید از نام کاربری خود استفاده کند.

اخبار حاکی از این بود که این طرح در حال پیگیری است و تا سه ماه آینده آماده پیاده‌سازی خواهد بود.

اما حالا محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در صفحه شخصی توییتر خود به صراحت اعلام کرده است که این اخبار کذب است:

موضوعی که اخیرا تحت عنوان طرح فیلترینگ غیرهمسان همراه با جزئیاتی منتشر شده است، از اساس کذب است. تا کنون طرحی با این مضمون در وزارت ارتباطات مطرح نشده است.

پست وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در توییتر

پست وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در توییتردر خصوص فیلترینگ غیرهمسان

طی شایعات قبلی، گفته می‌شد که وزیر ارتباطات در خصوص امکان عملیاتی شدن فیلترینگ هوشمند گفته است که:

اکنون اغلب برنامه‌ها از پروتکل HTTPS استفاده می‌کنند که عملا امکان فیلترینگ هوشمند روی آن‌ها وجود ندارد. متأسفانه به دلیل آنکه بخشی از ترافیک این شبکه‌ی اجتماعی روی الگوریتم رمز رفت، اعمال سیاست فیلترینگ هوشمند ممکن نشد. به همین دلیل تأثیرگذاری این پروژه روی شبکه‌های اجتماعی کم شده است. 

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید. 


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر