گوگل اسیستنت به گوشی‌های قدیمی و تبلت‌های جدید می‌آید

گوگل اسیستنت به گوشی‌های قدیمی و تبلت‌های جدید می‌آید

گوگل اسیستنت به گوشی‌های هوشمند قدیمی و برای اولین بار به تبلت‌ها می‌آید. در نتیجه اگر شما یک گوشی اندروید قدیمی و یا ارزان قیمت دارید هم می‌توانید این اپلیکیشن را روی گوشی خود نصب کنید؛ اما متأسفانه فقط صاحبان تبلت‌های مدل جدید می‌توانند از این دستیار دیجیتالی استفاده کنند. 
در ابتدا اسیستنت تنها روی گوشی‌های گوگل پیکسل موجود بود. پس از آن گوگل آن را برای گوشی‌هایی با سیستم عامل که اندروید 6.0 (مارشمالو) یا 7.0 ( نوقا) منتشر کرد. از حالا به بعد گوگل اسیستنت روی گوشی‌های هوشمند اندروید 5.0 (لالیپاپ) و تبلت‌های مارشمالو یا نوقا نیز اجرا خواهد شد. 

آیا نسخه‌ی اندروید شما قدیمی است؟

در بهمن ماه سال 1396 گوگل اسیستنت را برای گوشی‌های اندرویدی با نسخه‌های مارشمالو یا نوقا منتشر کرد. با این حال حدود پنجاه درصد کاربران اندروید از نسخه‌های قدیمی‌تر استفاده می‌کنند و درنتیجه تا به حال به اسیستنت دسترسی نداشتند. 
اما از حالا به بعد گوشی‌هایی که سیستم عامل آن‌ها اندروید لالیپاپ است نیز می‌توانند از آن استفاده کنند. برای این که بفهمید نسخه‌ی اندروید شما چیست به Settings > About > Software Information بروید. 
البته باید بدانید که کسانی می‌توانند از اسیستنت استفاده کنند که زبان گوشی‌هایشان انگلیسی و اسپانیایی، ایتالیایی، ژاپنی، آلمانی و کره‌ایست. پس اگر زبان گوشی شما فارسی است نمی‌توانید از این دستیار دیجیتالی استفاده کنند. 
درضمن تنها کاربرانی می‌توانند از اسیستنت روی تبلتشان استفاده کنند که در کشور امریکا زندگی می‌کنند. گوگل هنوز هیچ حرفی درمورد امکان استفاده از این اپلیکیشن در کشورهای دیگر نزده است. 

گوگل اسیستنت برای کمک به ما ساخته شده است

وقتی که با قابلیت‌های گوگل اسیستنت آشنا می‌شوید می‌فهمید که چقدر این اپلیکیشن می‌تواند زندگی شما را ساده کند. حال که گوگل این دستیار دیجیتالی را به گوشی‌های هوشمند قدیمی‌تر نیز آورده افراد بیشتری می‌توانند از آن استفاده کنند.

 برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید.

 

منبع خبر: makeuseof

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر