پنج اپلیکیشن و آپدیت جدید گوگل

پنج اپلیکیشن و آپدیت جدید گوگل

گوگل همیشه پروژه‌های بسیار زیادی دارد و دنبال کردن همه‌ی آن‌ها کار سختی است. درضمن همه‌ی خروجی‌های این شرکت همیشه عالی نیستند. اما در چند ماه گذشته اپلیکیشن‌های بسیار خوبی منتشر کرده است. 

از خالی کردن فضا روی گوشی تا پروژه‌هایی برای تازه‌کارها و کودکان این شرکت برای هرکسی چیزی جدید ساخته است. البته همه‌ی این‌ها بهایی نیز دارند: دسترسی گوگل به اطلاعات شخصی شما. 

1- Google Maps Space (وب) 

احتمالاً با اپلیکیشن Google Maps آشنایی دارید. بسیاری از ما از این اپلیکیشن که از بتن نرم افزار Google Earth بیرون آمده هرروز استفاده می‌کنیم و تا حدی زندگی ما به آن وابسته است. حال نظرتان چیست که از زمین فراتر روید و سری به دیگر سیارات بزنید؟ 

google

 

Google Maps Space به شما امکان کاوش بسیاری از سیاره‌های منظومه شمسی، قمرها و حتی ایستگاه های فضایی بین‌المللی را می‌دهد. برای این اپلیکیشن گوگل از تصاویر ماهواره‌ای و عکس‌های با کیفیت از سازمان‌های فضایی استفاده می‌کند. 

درضمن با این اپلیکیشن می‌توانید با کلیک روی هرچیز کوچکی در فضا جزئیات آن را خوانده و اطلاعات خود را درمورد چیزهای ساخت بشر مثل ایستگاه فضایی بین‌المللی یا ماهواره و همچنین چیزهای طبیعی مثل سیارات و قمرها بالا ببرید. 

اگر دوست دارید از زمین آسمان را تماشا کنید می‌توانید از Google Sky استفاده کنید. 

2- Files Go  (اندروید)

پر شدن فضا بزرگ‌ترین مشکل کاربران اندروید است. هرچه هم که فضا داشته باشید روزی پر خواهد شد. گوگل هم اکنون تا حدی با ایجاد فضای ابری برای عکس‌ها مشکل را حل کرده است اما چیزهای دیگر چه؟ اپلیکیشن  Files Go برای حل این مشکل ساخته شده است. 

این اپلیکیشن هوشمند در پشت صحنه میزان مصرف شما را از فضای ذخیره سازی بررسی می‌کند. سپس:

• وقتی که فضای ذخیره سازی شما در حال پر شدن است به شما خبر می‌دهد. 

• به شما می‌گوید در سی روز گذشته از چه اپلیکیشن‌هایی استفاده نکرده‌اید تا اگر لازمشان ندارید آن‌ها را حذف کنید. 

• وقتی که فایل‌های دانلود شده فضای زیادی را درگیر می‌کند به شما خبر می‌دهد. 

د فایل‌های ویدئویی که فضای زیادی گرفته را به شما معرفی می‌کند. 

• اگر فایل تکراری داشته باشید به شما خبر می‌دهد. 

google

 

مانند اپلیکیشن Photos یک سری دستیار هوشمند به شما کمک می‌کنند تا فضای ذخیره سازی خود را خالی کنید. درضمن Files Go برخلاف اپلیکیشن‌های گوگل پلی کاملاً رایگان و بدون تبلیغات است.

3- Google Go(اندروید)

با سری اپلیکیشن‎های Go گوگل سعی دارد عملکرد خدمات خود را روی دستگاه‌های قدیمی و ارزان قیمت بهبود بخشد. پیش از این اپلیکیشن YouTube Go برای دانلود ویدئوها منتشر شده بود و حال Google Go جست و جو و استفاده‌های دیگر از خدمات اینترنت را روی اتصالات سرعت پایین بهبود می‌بخشد. 

google

 

هدف اپلیکیشن Go سرویس‌های آنلاین اصلی گوگل مانند جست‌وجو، جست‌وجوی صوتی، جست‌وجوی تصویر، گیف‌ها، یوتوب، وضعیت هوا، Google Translate و Maps است. روی هرکدام که ضربه بزنید و یا آن را جست‌وجو کنید آن را با سرعت بسیار زیادی برایتان باز می‌کند. شما حتی می‌توانید زبان‌های دیگر به آن اضافه کنید و Google Trends را در هردو زبان بیابید. 

درضمن اندازه‌ی آن تنها 5 مگابایت است که برای اندرویدهای قدیمی بسیار مناسب است. این اپلیکیشن به خصوص برای زمان‌هایی که اتصال اینترنت شما G2 یا EDGE است مناسب است. 

4- Google Calendar جدید (وب)

Google Calendar همیشه اپلیکیشن تقویم بسیار خوبی بوده اما طراحی آن بسیار زشت است. حال با دریافت به روز رسانی جدید می‌توانید این اپلیکیشن را با ظاهری بسیار زیبا داشته باشید. 

google

 

علاوه بر ظاهر جدید قابلیت‌های جدیدی نیز به آن اضافه خواهد شد. حال با کلیک کردن روی یک رویداد به جای این که به یک پنجره‌ی دیگر برده شوید یک مربع کوچک باز شده و می‌توانید محتوا را در آن بخوانید. 

درضمن گوگل یکی از بزرگ‌ترین مشکلات Calendar را حل کرده است. حال دعوت نامه‌ها نیز رنگی شده‎اند. وقتی که شما یک دعوت را می‌پذیرید، یا رد می‌کنید و یا حتی با «شاید» پاسخ می‌دهید رنگ آن روی تقویم شما تغییر می‌کند. این تغییر کوچک می‌تواند تجربه‌ی استفاده‌ی شما را از Calendar بسیار جذاب کند. 

5- Paper Signals (وب)

اگر ازکاردستی خوشتان می‌آید  Paper Signals اپلیکیشن بسیار خوبی است. درضمن فرزندانتان نیز می‌توانند از این اپلیکیشن استفاده کنند. 

گوگل چیزهای کاغذی مثل چتر و یا تایمر طراحی کرده است. این شکل‎ها را می‌توانید از طریق وب‌سایت Paper Signals پرینت کنید. 

سپس تصاویر کاغذی را آنطور که گفته شده سرهم کنید. برای این کار به چیزهای کوچک الکترونیکی مثل موتور میکرو سروو، یک کابل میکرو USB و غیره نیاز دارید. 

گوگل همه چیز را قدم به قدم و خیلی ساده توضیح می‌دهد و حتی کودکان نیز قادر به ساخت آن‌ها هستند. درضمن همه چیز امن است چرا ولتاژ بسیار پایین است و شما به هیچ ابزار خطرناکی نیاز نخواهید داشت. 

 برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید.

منبع خبر: makeuseof

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر