بدترین پسوردهای سال 2017 اعلام شد

بدترین پسوردهای سال 2017 اعلام شد

انتخاب پسورد مناسب و ایمن اولین قدمی است که برای امنیت انواع حساب‌های کاربری می‌توان برداشت زیرا روش‌های بسیاری برای بدست آوردن پسوردهای وجود دارد که ابتدایی‌ترین آن استفاده از دیکشنری است. دیکشنری درواقع پایگاه داده‌ای است شامل پسوردهای معمولی می‌شود که عموماً همه استفاده می‌کنند، درصورتی‌که این پسورد شما در بین داده‌های این دیکشنری قرار بگیرد خیلی سریع می‌توان حساب شما را هک کرد. البته این ساده‌ترین روش بدست آوردن پسوردهای کاربران است. به همین دلیل باید پسوردهای خود را به‌صورتی انتخاب کنید که به‌سادگی قابل هک شدن نباشند و در ضمن اطلاع از معمول‌ترین پسوردهای انتخاب‌شده توسط سایر کاربران هم می‌تواند کمک بزرگی به شما بکند.

برترین پسوردهای سال 2017

انتخاب پسورد مناسب و ایمن اولین قدمی است که برای امنیت انواع حساب‌های کاربری می‌توان برداشت زیرا روش‌های بسیاری برای بدست آوردن پسوردهای وجود دارد که ابتدایی‌ترین آن استفاده از دیکشنری است. دیکشنری درواقع پایگاه داده‌ای است شامل پسوردهای معمولی که عموماً همه از آن استفاده می‌کنند، درصورتی‌که پسورد شما در بین داده‌های این دیکشنری قرار بگیرد خیلی سریع می‌توان حساب شما را هک کرد. البته این ساده‌ترین روش بدست آوردن پسوردهای کاربران است. روش‌های دیگر و حرفه‌ای هک پسورد را می‌توانید از این لینک بخوانید.

به همین دلیل باید پسوردهای خود را به‌صورتی انتخاب کنید که به‌سادگی قابل هک شدن نباشند و در ضمن اطلاع از معمول‌ترین پسوردهای انتخاب‌شده توسط سایر کاربران هم می‌تواند کمک بزرگی به شما بکند.

به همین منظور وب‌سایت SplashData به‌رسم هر سال در گزارشی، لیست بدترین پسوردهای لو رفته سال 2017 را اعلام کرده است. پسوردهای اعلام‌شده مربوط به 5 میلیون حساب کاربری هک شده در آمریکا و اروپا است.

جالب‌ترین و عجیب‌ترین پسورد انتخاب‌شده در سال 2017 عبارت Starwars است! علاقه عموم مردم جهان به این فیلم باعث شده است که این عبارت به‌عنوان 16مین پسورد بد سال 2017 اعلام‌شده و انتخاب این عبارت به‌عنوان پسورد انواع حساب‌های کاربری به مشکلی امنیتی تبدیل شود. البته این نخستین باری نیست که عبارت starwars در لیست پسوردهای هک شده و نامناسب قرار گرفته است. این عبارت در سال 2015 هم در این لیست وجود داشت و در جایگاه 25 قرار گرفته بود.

اما هنوز هم عبارت 123456 به‌عنوان بدترین پسورد سال 2016 دوباره جایگاه خود را حفظ کرده و عنوان بدترین پسورد سال 2017 را هم به خود اختصاص داده است.

یکی از روش‌هایی که هکرها برای به دست آوردن پسورد کاربران استفاده می‌کنند، استفاده از روش مهندسی اجتماعی است. کاربران این روزها از واژه‌های معمولی مربوط به سیاست و ورزش بیشتر به‌عنوان رمز عبور استفاده می‌کنند بنابراین این‌گونه واژه‌ها برای هکرها به عباراتی کلیدی تبدیل شده‌اند؛ بنابراین وجود عبارتی همچون football در این لیست چندان دور از انتظار نیست.

لیست بدترین پسوردهای سال 2017

بنا به گزارش وب‌سایت SplashData، بيست و پنچ  واژه که به‌عنوان بدترین پسوردهای سال 2017 شناخته شده‌اند به‌صورت زیر هستند:

  1. 123456 (این واژه در سال 2016 هم در رتبه اول قرار گرفته بود)
  2. password
  3. 12345678
  4. qwerty
  5. 12345
  6. 123456789 (این عبارت برای نخستین جز بدترین پسوردها قرار گرفته است)
  7. letmein (این عبارت برای نخستین جز بدترین پسوردها قرار گرفته است)
  8. 1234567
  9. football
  10. iloveyou (این عبارت برای نخستین جز بدترین پسوردها قرار گرفته است)
  11. admin
  12. welcome
  13. monkey (این عبارت برای نخستین جز بدترین پسوردها قرار گرفته است)
  14. login
  15. abc123
  16. starwars (این عبارت برای نخستین جز بدترین پسوردها قرار گرفته است)
  17. 123123 (این عبارت برای نخستین جز بدترین پسوردها قرار گرفته است)
  18. dragon
  19. passw0rd
  20. master
  21. hello (این عبارت برای نخستین جز بدترین پسوردها قرار گرفته است)
  22. freedom (این عبارت برای نخستین جز بدترین پسوردها قرار گرفته است)
  23. whatever (این عبارت برای نخستین جز بدترین پسوردها قرار گرفته است)
  24. qazwsx (این عبارت برای نخستین جز بدترین پسوردها قرار گرفته است)
  25. trustno1 (این عبارت برای نخستین جز بدترین پسوردها قرار گرفته است)

لیست 100 واژه كه به عنوان بدترین پسوردهای سال 2017 اعلام شده‌اند را می‌توانید از این لینک به‌صورت pdf دانلود کنید.

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید.  

منبع خبر: cnet


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر