نه اپلیکیشن با امنیت بالا برای سیستم عامل اندروید

نه اپلیکیشن با امنیت بالا برای سیستم عامل اندروید

امروزه از برنامه ریزی و ورزش گرفته تا بازی و هرچیز دیگی که فکرش را بکنید برای سیستم عامل اندروید اپلیکیشن وجود دارد. 

اما این تنوع بالا یک نقطه‌ی منفی نیز دارد: حریم شخصی. تا به حال شده که از خود بپرسید که اپلیکیشنی که نصب می‌کنید چقدر به حفظ حریم شخصی و امنیت شما پایبند است؟ 

نتیجه‌ی این بی دقتی در نصب نرم‌افزار این است که تعداد اپلیکیشن‌های نا‌امن بیشمار شده است. 

در این مقاله اپلیکیشن‌های اندرویدی که بیش از بقیه مواظب حریم شخصی و امنیت ما هستند را به شما معرفی می‌کنیم. 

 

1- صفحه کلید: AnySoftKeyboard

اگر دقت کرده باشید می‌بینید که صفحه کلید اصلی اندروید گاهی اوقات از اتصال وای-فای و تلفن شما استفاده می‌کند که می‌تواند یک ریسک امنیتی باشد. 

AnySoftKeyboard یک اپلیکیشن صفحه کلید متن باز است که هیچ گاه از شما برای استفاده از اینترنت سوال نمی‌پرسد. صفحه کلید منبع باز دیگری که می‌توانید از آن استفاده کنید Hacker’s Keyboard است اما به اندازه‌ی AnySoftKeyboard قابلیت‌های مختلف ندارد. 

android

 

این اپلیکیشن زبان‌های زیادی را پشتیبانی می‌کند، متن را حدس می‌زند و قابلیت تبدیل صدا به متن و تم‌های بسیار زیادی دارد. 

دانلود

2- مرورگر: DuckDuckGo 

DuckDuckGo نیاز به معرفی ندارد چرا که یکی از شناخته شده ترین موتورهای جست‌وجو با امنیت بالا در دنیاست. نسخه‌ی اندروید این اپلیکیشن تنها می‌تواند موتور جست‌وجوی DuckDuckGo را اجرا کند. 

این اپلیکیشن از کوکی برای ردیابی شما روی وب استفاده نمی‌کند، هیچ اطلاعات شخصی را درمورد شما ذخیره نمی‌کند، جست‌وجوی شما را پاک می‌کند و آدرس IP شما را از سایت‌هایی که به آن‌ها سر می‌زنید مخفی می‌کند. 

نقطه منفی درمورد DuckDuckGo زمانی خود را نشان می‌دهد که چیز نامفهومی را جست‌وجو می‌کنید. در این زمینه گوگل بسیار بهتر عمل می‌کند. اگر می‌خواهید حریم شخصی خود را حفظ کنید ولی از گوگل یا بینگ استفاده کنید می‌توانید StartPage Private Search را در نظر بگیرید. 

دانلود

3- پیام رسان: تلگرام 

در حال حاضر تلگرام محبوب‌ترین پیام رسان در ایران است. شاید واتس اپ از چت کدگذاری شده استفاده کند اما متعلق به فیسبوک است و همه می‌دانند که شرکت زاکربرگ خیلی خود را درگیر حفظ حریم شخصی نمی‌کند. 

اما تلگرام متعلق به هیچ شبکه‌ی اجتماعی نیست. این پیام رسان توانست در دو سال و نیم بیش از صد میلیون کاربر فعال را به خود جذب کند. 

اندروید

 

این اپلیکیشن از استاندارد رمزنگاری بسیار پیشرفته استفاده می‌کند تا امنیت پیام‌های شما را حفظ کند. 

درضمن سرعت آن نیز از واتس‌اپ بیشتر است. این پیام رسان از شبکه‌ی مرکز داده توزیع شده در سراسر جهان استفاده می‎کند تا پیام شما را در کمتر از یک نانوثانیه به مقصد برساند. 

قابلیت دیگر این پیام رسان همگام سازی در تایپ است. شما می‌توانید پیام خود را روی گوشی شروع کرده و آن را روی کامپیوتر خود تمام کنید. 

دانلود

4- اپ استور:  F-Droid

گوگل پلی استور یک کابوس امنیتی است. گوگل دقیقاً می‌داند که چه چیزی را روی چه دستگاه، در کدام کشور نصب کردید. از چه لینک و یا وب‌سایتی به صفحه‌ی نصب اپلیکیشن آمده‌اید و هر چند وقت یک بار اپلیکیشن خود را به روز می‎کنید. 

اندروید

 

اگر یک اپ استور امن‌تر می‌خواهید از F-Droid استفاده کنید. این اپ استور شما را ردیابی نمی‌کند، برای دانلود اپلیکیشن به حساب کاربری نیاز ندارید و هر اپلیکیشنی که شما را ردیابی کند به صورت پیش‌فرض روی اپلیکیشن پنهان شده‌است. اگر با ردیابی شدن مشکلی ندارید می‌توانید به Preferences > AntiFeatures > Tracking بروید. 

درضمن اپلیکیشن‌های  F-Droid متن باز هستند. اگر یک برنامه نویس حرفه‌ای هستید می‌توانید کد منبع همه‌ی اپلیکیشن‌ها را ببینید و مطمئن شوید که اطلاعات شخصی شما به جایی درز نمی‌کند. 

نقطه‌ی منفی این اپ استور این است که نمی‌توانید در آن اپلیکیشن‌هایی را که همه از آن‌ها استفاده می‌کنند بیابید. 

دانلود

5- تقویم: Simple Calendar

این اپلیکیشن که توسط  Simple Mobile Tools ساخته شده یک رقیب بسیار سنگین برای اپلیکیشن تقویم اندروید است. 

اندروید

 

این اپلیکیشن تبلیغات ندارد و برای کار کردن از شما برای دسترسی به قسمت‌های گوشی شما اجازه‌های خیلی کمی می‌خواهد. به صورت پیش‌فرض این دسترسی‌ها شامل عکس‌ها و مخاطبان شما می‌شود که تنها دلیل آن عملکرد بهتر اپلیکیشن است. اگر این اجازه‌ها را به اپلیکیشن ندهید باز هم خیلی خوب کار می‌کند. 

دانلود

6- اپلیکیشن فیتنس: Pedometer

بیشتر اپلیکیشن‌های فیتنس اطلاعات شما را به یک شرکت مادر می‎فرستند. معمولاً این اطلاعات شامل مکان شما، تعداد قدم‌ها و حتی اطلاعات شخصی که شما خودتان وارد اپلیکیشن کرده‌اید مثل وزن، قد و جنسیتتان می‌شود. 

اندروید

 

اگر به دنبال یک ردیاب فیتنس امن هستید از Pedometer استفاده کنید. این اپلیکیشن که توسط گروه تحقیقات امنیتی SECUSO دانشگاه فنی دارمشتات ساخته شده است تنها از شما برای دو چیز اجازه می‌گیرد: زدن یک دکمه وقتی شروع به دویدن می‌کنید و این که نگذارید گوشی شما به خواب برود. درضمن Pedometer بدون تبلیغات است. 

این اپلیکیشن تعداد قدم‌های شما را در طول روز می‌شمارد و به شما می‌گوید که در طول روز چقدر کالری سوزانده‌اید. همه‌ی این اطلاعات روی چارت‌های زیبا و ساده به شما نشان داده می‌شوند. 

دانلود

7- پیش‌بینی وضعیت هوا: Weather

اپلیکیشن Weather نیز یکی دیگر از محصولات دانشگاه فنی دارمشتات است. 

اندروید

 

این اپلیکیشن از داده‌های OpenWeatherMap استفاده می‌کند. Weather دمای لحظه‌ای که در آن هستید، همچنین پیش‌بینی وضعیت هوا تا پنج روز آینده را به شما می‌گوید.

شما می‌توانید مکان‌ها را ذخیره کنید و البته آن‌ها را در حالت غیر دائمی قرار دهید. به این صورت که وقتی از مکان مورد نظر خارج شدید اطلاعات آن مکان پاک می‌شوند. 

دانلود

8- فایل منیجر: OI File Manager

OI File Manager یکی از بهترین و ساده ترین فایل منیجر‌ها در گوگل پلی استور است. از همه مهم‌تر، بسیار امن است. این اپلیکیشن بدون تبلیغات است و نیاز به اینترنت ندارد. 

این اپلیکیشن نیز متن باز است. درضمن شما می‎توانید پیش از نصب، کدهای این اپلیکیشن را ببینید تا مطمئن شوید که اطلاعات شما به جایی درز نخواهد کرد. 

OI File Manager به شما امکان ساخت دایرکتوری، تغییر نام و حذف و یا جا به جایی فایل‌ها را می‌دهد. شما همچنین می‌توانید ببینید که چقدر فضای خالی روی گوشی خود دارید. 

دانلود

9- بازی: Memope

Memo یکی از بهترین بازی‌های پرورش ذهن است. 

این بازی بسیار ساده است. کافی است با برگرداندن کارت‌ها آن‌هایی که مشابه هستند را بیابید. این بازی تمرینی برای حافظه و صبوری است. شما همچنین می‌توانید از عکس‌های خود نیز استفاده کنید. شما می‌توانید از بین تخته‌های 4x4, 6x6 و 8x8 یکی را انتخاب کنید. 

اندروید

 

چیزی که این اپلیکیشن را خاص می‌کند این است که نیاز به هیچ دسترسی ندارد و کاملاً امن است. 

دانلود

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید.

منبع خبر: makeuseof

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر