تدوین پیش نویس لایحه حمایت از حریم خصوصی در فضای مجازی

تدوین پیش نویس لایحه حمایت از حریم خصوصی در فضای مجازی

مدت زمان زیادی از دوره وزارت، محمد جواد آذری جهرمی نمی‌گذرد. وزیر ارتباطات و فناوری کنونی در زمان رای اعتماد گرفتن از مجلس وعده داد بود که به مسئله حمایت از داده‌ها و حریم خصوصی در فضای مجازی رسیدگی می‌کند. حالا به نظر می‌رسد که وزیر ارتباطات به وعده خود عمل کرده و پیش‌نویس لایحه حمایت از داده‌ها و حریم خصوصی در فضای مجازی را تدوین کرده است. جزییات خبر را در فیسیت، چهره و اخبار فناوری اطلاعات بخوانید.

مدت زمان زیادی از دوره وزارت، محمد جواد آذری جهرمی نمی‌گذرد. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کنونی در زمان رای اعتماد گرفتن از مجلس وعده داد بود که به مسئله حمایت از داده‌ها و حریم خصوصی در فضای مجازی رسیدگی می‌کند. حالا به نظر می‌رسد که وزیر ارتباطات به وعده خود عمل کرده و پیش‌نویس لایحه حمایت از داده‌ها و حریم خصوصی در فضای مجازی را تدوین کرده است. تا جایی که ساعاتی پیش وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این خصوص در توییتر شخصی خود نوشت:

بنابر وعده‌ای که در زمان رأی اعتماد مجلس دادم، پیش‌نویس لایحه حمایت از داده‌ها و حریم خصوصی در فضای مجازی، با همکاری پژوهشگاه قوه قضاییه تدوین و در این هفته جهت اخذ نظرات صاحب‌نظران به‌صورت عمومی منتشر می‌شود. این لایحه می‌تواند رکن اساسی توسعه اعتماد الکترونیکی قرار گیرد.

پست وزیر ارتباطات درباره لایحه حمایت از حریم خصوصی در توییتر

پست وزیر ارتباطات درباره لایحه حمایت از حریم خصوصی در توییتر

البته این مسئله اولین اقدام آذری جهرمی در رابطه با حریم خصوصی کاربران نیست. روز گذشته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در همایش مدیران استانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از احتمال افشای اطلاعات برخی مشترکان موبایل خبر داد. مسئله به ارسال پیامک برای برخی کاربران، هنگام ورود به شهر جدید برمی‌گشت که آذری جهرمی این مسئله را نشانه‌ای از افشای احتمالی اطلاعات برخی کاربران معرفی و اعلام کرد که این مسئله به‌زودی پیگیری خواهد شد. جزییات این خبر را می‌توانید از این لینک بخوانید.

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر