وزیر ارتباطات روند ثبت نام و دریافت کارت هوشمند را بررسی کرد

وزیر ارتباطات روند ثبت نام و دریافت کارت هوشمند را بررسی کرد

وزیر ارتباطات روند ثبت نام و دریافت کارت هوشمند را با حضور بدون هماهنگی قبلی در یکی از دفاتر پستی تهران بررسی کرد. جزییات را در فیسیت، چهره و اخبار فناوری اطلاعات بخوانید.

بررسی روند ثبت‌نام کارت ملی هوشمند

امروز وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمد جواد آذری جهرمی برای بررسی روند ثبت‌ نام کارت هوشمند ملی بدون هماهنگی قبلی به یکی از مراکز پستی شهر تهران رفت تا جریان روال کاری را از نزدیک ببیند و به مشکلات موجود تا حد امکان رسیدگی کند. این اقدام آذری جهرمی در جهت بررسی و رسیدگی به شکایت‌های دریافتی از سوی مردم برای فرآیند ثبت‌ نام کارت ملی هوشمند انجام شد.

آذری جهرمی در صفحه شخصی اینستاگرام خود ماجرای بازدید از این مرکز پستی را چنین تشریح کرد:

در ابتدای ساعات کاری صبح امروز و به ‌منظور بررسی شکایات دریافتی از مردم برای ثبت‌ نام و دریافت کارت هوشمند ملی، سرزده به مرکز پستی چهارراه لشکر مراجعه کردم که چند اشکال به‌صورت مشهود ملاحظه کردم.

اول اینکه در مرحله پیش‌ثبت‌نام هر چند این امکان به‌صورت الکترونیکی و رایگان برای مردم فراهم است، اما در صورت مراجعه و ورود داده توسط اپراتور، چه در دفاتر پستی و چه در دفاتر پیشخوان، مبالغی دریافت می‌شود که نظام‌مند نیست.

پست وزیر ارتباطات در اینستا درباره بررسی مشکل دریافت کارت ملی هوشمند

پست وزیر ارتباطات در اینستا درباره بررسی مشکل دریافت کارت ملی هوشمند

وزیر ارتباطات برای رفع این مشکل از مدیر عامل پست تقاضا کرد که در دفاتر پستی کامپیوترهایی قرار داده شود تا مراجعه‌کنندگان شخصا بتوانند اطلاعات مورد نیاز را وارد سیستم کنند و یا اینکه از سایر افراد حاضر در اداره کمک بگیرند. در ضمن وزیر ارتباطات درخواست کرد که در دفاتر پستی اطلاع‌رسانی شود که پیش‌ثبت‌نام برای کارت ملی هوشمند، از طریق اینترنت و توسط خود افراد می‌تواند انجام شود و کاملا هم رایگان است.

وزیر ارتباطات برای رفع مشکل دریافتی‌های دفاتر پیشخوان، آن هم به‌صورت سلیقه‌ای، راه‌حلی در نظر گرفت. به گفته آذری جهرمی، قرار است برای ارائه این گونه خدمات در دفاتر پیش خوان، تعرفه‌ای مصوب شده و ابلاغ شود تا مبالغ دریافتی به‌صورت سلیقه‌ای تعیین و دریافت نشود. آذری جهرمی اعلام کرد که قرار است برای انجام این کار با نمایندگان دفاتر پیشخوان که از بخش خصوصی هستند نیز مذاکراتی انجام شود.

مشکل دیگری که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این بازدید بررسی کرد به مشکل ناپایداری سامانه و قطعی‌های مکرر سیستم‌های ثبت احوال در دو هفته گذشته برمی‌گشت. این مسئله باعث شده بود که مراجعین پس از حضور در زمان مشخص شده از قبل در مرکز پست، زمان طولانی را معطل شوند. وزیر ارتباطات در خصوص رفع این مشکل گفت:

طی تماسی با رئیس سازمان ثبت احوال، مطلع شدم که علت از به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری است و بنا شد با تشکیل جلسه‌ای با حضور سازمان فناوری اطلاعات و ثبت احوال، موضوع بررسی و حل شود.

در آخر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمد جواد آذری جهرمی شکایت‌های دریافتی از سمت مردم را به‌جا خواند و اعلام کرد:

به‌طور کلی شکایات مردم بجا بود و کیفیت خدمات مطلوب نبود. امیدوارم با اقداماتی که همکاران ما در شرکت ملی پست و عزیزان پرکار سازمان ثبت احوال طی هفته پیش رو به عمل خواهند آورد، مشکلات موجود مرتفع شود و با اصلاح روال‌های فعلی، فرآیند دریافت کارت هوشمند ملی تسهیل شود.

آیا شما هم حین ثبت‌نام برای کارت ملی هوشمند به مشکلی برخورد داشته‌اید؟ تجربیات خود را با ما درمیان بگذارید.

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر