نسخه‌ی جدید دبیان 9

نسخه‌ی جدید دبیان 9

تیم توسعه‌دهنده‌ی سیستم‌عامل شبه لینوکس دبیان اعلام کرده‌اند که نسخه‌ی سوم آلفای دبیان 9، عرضه شده است و برای دانلود و تست عموم در دسترس است


تیم توسعه‌دهنده‌ی سیستم‌عامل شبه لینوکس دبیان اعلام کرده‌اند که نسخه‌ی سوم آلفای دبیان 9، عرضه شده است و برای دانلود و تست عموم در دسترس است.
نرم‌افزار نصب این سیستم‌عامل ممکن است از جهاتی کامل‌ترین و بهترین تلاش در این زمینه نباشد. پیش از این که توسعه‌دهندگان یک سی‌دی برای نصب این سیستم‌عامل، با آخرین تغییرات به بازار عرضه کنند، از طریق همین نرم‌افزار نصب آن را در دسترس عموم قرار می‌دهند. البته همان طور که مشخص است این راه تنها برای این است که کاربران با نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل آشنا شوند و از خواص و ویژگی‌های نسخه‌ای که قرار است به بازار بیاید، اطلاع پیدا کنند.
باید گفت که سرعت عرضه‌ی نسخه‌های سیستم‌عامل دبیان بالا رفته است و به نظر می‌رسد که توسعه‌دهندگان بیش از پیش کارآمد شده‌اند. البته هنوز هم بین عرضه‌ی یک نسخه و نسخه‌ی بعدی زمان قابل توجهی صرف می‌شود اما باید گفت که نسبت به قبل به شدت این زمان کمتر شده است. این خبر، خبر خوبی برای کاربران این سیستم‌عامل و پروژه‌های دیگری است که بر مبنای این سیستم‌عامل هستند.
نسخه‌های قبلی این سیستم‌عامل تغییراتی در زمینه‌ی کرنل داشته‌اند. اما در مورد این نسخه‌ی جدید باید گفت که رابط متحد توسعه‌پذیر سیستم‌عامل مورد توجه قرار گرفته است و در این زمینه تغییرات و پیشرفت‌هایی اعمال شده است. رابط توسعه پذیر سیستم‌عامل یک ویژگی نرم‌افزاری رابط بین سیستم‌عامل و پلتفرم سخت افزار می‌باشد. این ویژگی جایگزین رابط سخت‌افزار بایوس است. در حال حاضر در تمام کامپیوترهای شخصی سازگار با آی‌بی‌ام(IBM) ارائه شده‌است. دربررسی‌ها، این ویژگی،تمامی خدمات بایوس را پشتیبانی می‌کند. به وسیله این ویژگی می‌توان عیب یابی و تعمیرات (یا تنظیمات امنیتی) را بدون نیاز به هیچگونه سیستم‌عاملی انجام داد.
در مورد اولویت پکیج‌ها هم تغییراتی اعمال شده است به این معنی که به صورت پیش‌فرض مجموعه‌ای ویژه از پکیج‌ها نصب خواهد شد.
به علاوه به منوی بوت (راه‌اندازی) UEFI x86صدای بوق اضافه شده است و کلید میانبر s برای متن به گفتار، در منوی بوت در نظر گرفته شده است. علاوه بر این منو هم تغییراتی کرده است.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر