پایان پشتیبانی برخی سیستم‌عامل‌ها از واتس آپ نزدیک است

پایان پشتیبانی برخی سیستم‌عامل‌ها از واتس آپ نزدیک است

با پایان یافتن سال 2017 توسعه‌دهندگان پیام‌رسان محبوب واتس‌آپ قصد دارند پشتیبانی این اپلیکیشن از برخی سیستم‌عامل‌های مانند ویندوز فون (نسخه 8 و ماقبل آن) و بلک بری (ازجمله بلک بری 10) را متوقف کند. جزییات خبر را در فیسیت، چهره و اخبار فناوری اطلاعات بخوانید.

با پایان یافتن سال 2017 توسعه‌دهندگان پیام‌رسان محبوب واتس‌آپ قصد دارند پشتیبانی این اپلیکیشن از برخی سیستم‌عامل‌ها مانند ویندوز فون (نسخه 8 و ماقبل آن) و بلک بری (ازجمله بلک بری 10) را متوقف کند.

البته این اولین باری نیست که بحث پایان پشتیبانی واتس‌آپ از سیستم‌عامل‌های قدیمی‌تر به وجود آمده است. قبلاً هم اعلام‌ شده بود که تنها تا اواسط سال 2017 واتس‌آپ از سیستم‌عامل‌های بلک بری پشتیبانی خواهد کرد اما این مهلت تا پایان سال 2017 تمدید شد و حالا دوباره موضوع مطرح شده است اما این بار جدی‌تر از قبل.

واتس‌آپ یکی از محبوب‌ترین پیام‌رسان‌های موجود حال حاضر است که بیش از یک میلیارد کاربر روزانه فعال دارد. توسعه‌دهندگان این پیام‌رسان برای ماندن در صحنه رقابت و افزایش محبوبیت خود در بین کاربران، دائماً به‌روزرسانی‌هایی را برای واتس‌آپ ارائه می‌دهند که ازجمله آخرین قابلیت‌های اضافه‌شده به قابلیت حذف پیام، به اشتراک‌گذاری لوکیشن زنده (live location) و ... را می‌توان اشاره كرد. بااین‌حال باید دید که هدف اصلی این تیم برای پایان دادن به پشتیبانی از برخی سیستم‌عامل‌ها چه بوده است؟

شاید اصلی‌ترین دلیل این مسئله همه‌گیر شدن گوشی‌های با سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS باشد به‌طوری‌که سایر سیستم‌عامل‌ها سهم چشمگیری در بازار موبایل را به خود اختصاص نداده‌اند و توسعه قابلیت‌های جدید برای سیستم‌عامل‌های قدیمی همچون بلک بری 10 و ویندوز فون 8 کاری مقرون‌به‌صرفه نیست.

شاید واقعاً زمان آن رسیده است که استفاده از سیستم‌عامل‌های قدیمی را تمام کنیم و به سیستم‌عامل‌های مطرح حال حاضر رو بیاوریم. البته کاربران ویندوز فون 8.1 و نسخه‌های بعدی نگران نباشند زیرا واتس‌آپ همچنان در این سیستم‌عامل‌ها پشتیبانی خواهد شد. 

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید. 

منبع خبر: engadget


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر