کاهش ارزش سهام اپل به خاطر فروش پایین آیفون 10

کاهش ارزش سهام اپل به خاطر فروش پایین آیفون 10

اپل ماه بسیار بدی را پشت سر گذاشته است. ماه پیش این شرکت بالاخره اعتراف کرد که به عمد سرعت آیفون‌های قدیمی را پایین آورده است . به خاطر این موضوع در دو نقطه از امریکا نیز از این شرکت شکایت شده است. حال به خاطر فروش پایین گوشی پرچم دار خود، آیفون 10 سهام این شرکت نیز افت داشته است. 
طبق گزارش Bloomberg شرکت اپل به جای 45 میلیون دستگاه آیفون 10 تنها 35 میلیون ساخته و وارد بازار کرده است. این شرکت نه تنها تولید آیفون 10 خود را محدودتر کرده، دیگر هیچ کارگری را در شرکت خود استخدام نمی‌کند. 
تاثیر محدود کردن تعداد آیفون 10هایی که وارد بازار می‌شود هنوز در قیمت این گوشی‌ها معلوم نیست. اما اثری که مشکلات این گوشی با طول عمر باتری‌هایش فروش گوشی‌های آیفون را بسیار پایین آورده است. همه‌ی ما می‌دانیم که با گذشت زمان طول عمر باتری گوشی‌های هوشمند افت پیدا می‌کند. هرچه که شما مواظب باتری گوشی خود باشید و هرچه که یک شرکت باتری‌های بهتری تولید کند باز هم با گذشت زمان عملکرد و طول عمر آن‌ها پایین می‌آید و همیشه باید تعادلی بین طول عمر باتری و عملکرد گوشی باشد. شرکت اپل نتوانسته این تعادل را حفظ کند و به همین خاطر اقدام به پایین آوردن عملکرد گوشی‌های خود کرده است.
طبق گزارش سازمان تحقیقاتی اطلاعات مصرف کننده فروش گوشی‌های ارزان قیمت‌تر آیفون8 و آیفون8 پلاس با چهل درصد کل فروش بیشتر از آیفون10 با سی درصد کل فروش بوده است. درضمن مدل قدیمی‌تر گوشی‌های اپل، آیفون7 و آیفون 7 پلاس نیز که با قیمت پایین‌تر توسط خود شرکت اپل به فروش می‌رسند بیست درصد سهم بازار را دارا هستند. 
البته گزارش شده که آیفون7 نیز نه به اندازه‌ی آیفون 6s ولی تا حدی با کاهش عملکرد روبه‌رو بوده است. هنوز معلوم نیست دلیل عملکرد بسیار پایین مدل‌های آیفون6 نسبت به آیفون7 مشکل باتری آن‌هاست که شرکت اپل سال پیش به آن اشاره کرد و یا آیفون با توجه به قدیمی‌ بودن گوشی‌هایش عملکرد گوشی‌ها را پایین آورده است.
حال این مشکل را به آیفون 10 تعمیم دهید. یک گوشی با قیمت هفت میلیون تومان چه ارزشی دارد وقتی که بدانید تا چند ماه آینده مانند آیفون 8 عمل می‌کند؟ می‌توان دلیل سکوت اپل را برای پایین آوردن عملکرد گوشی‌هایش این دانست که نمی‌خواسته مشتریان هنگام پرداخت چنین مبلغ هنگفتی به این موضوع فکر کنند. 
گوشی‌های آیفون 10 و آیفون 8 در نوع خود بهترین هستند اما با این اتفاقات می‌توان درک کرد که چرا فروش آیفون 8 بسیار بیشتر از آیفون 10 بوده است. 

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید.

 

 

منبع خبر: extremetech, techradar

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

arefsa

پنج‌شنبه, 07 دی 1396

همشو بفرسته ایران همشو ملت میخرن

پاسخ

ثبت نظر