با کاربردی ترين ابزارهای موتور جستجو گوگل آشنا شويد

با کاربردی ترين ابزارهای موتور جستجو گوگل آشنا شويد

شاید هنگامی که نام اینترنت به میان بیاید ذهن بسیاری از ما دقیقا به طرف گوگل برود. کمپانی گوگل طی همه سال‌های فعالیتش سرویس مختلفی را برای کاربران ارائه کرده است که همین موضوع باعث محبوبیت بیش از حد گوگل شده است. در بین همه سرویس‌های گوگل، برخی سرویس‌ها همچون جیمیل، گوگل درایو و البته موتور جستجو گوگل ماندگار شده اند. موتور جستجوی گوگل خود شامل ابزارها و ترفندهایی است که اگرچه بسیار کاربردی است اما شاید بسیاری از افراد با آن‌ها آشنا نباشند. به همین دلیل قصد داریم برخی از این ابزارها و ترفندهای موتور جستجو گوگل را به شما معرفی کنیم. با فیسیت همراه باشید.

ابزارهای کاربردی موتور جستجو گوگل

شاید هنگامی که نام اینترنت به میان بیاید ذهن بسیاری از ما دقیقا به طرف گوگل برود. کمپانی گوگل طی همه سال‌های فعالیتش سرویس مختلفی را برای کاربران ارائه کرده است که همین موضوع باعث محبوبیت بیش از حد گوگل شده است.

در بین همه سرویس‌های گوگل، برخی سرویس‌ها همچون جیمیل، گوگل درایو و البته موتور جستجو گوگل ماندگار شده اند.

موتور جستجوی گوگل خود شامل ابزارها و ترفندهایی است که اگرچه بسیار کاربردی است اما شاید بسیاری از افراد با آن‌ها آشنا نباشند. به همین دلیل قصد داریم برخی از این ابزارها و ترفندهای موتور جستجو گوگل را به شما معرفی کنیم. با فیسیت همراه باشید.

ماشین حساب گوگل: Google Calculator

شاید برای شما پیش آمده باشد که هنگام وب‌گردی به انجام محاسباتی نیاز داشته باشید. فرض کنید با گوشی و یا تبلت خود وب‌گردی می‌کنید پس باز کردن برنامه ماشین حساب به‌مراتب سخت‌تر از قبل می‌شود. در چنین مواقعی نیازی به باز کردن ماشین حساب ویندوز یا گوشی نیست. به‌راحتی با استفاده از موتور جستجو گوگل می‌توانید محاسبات خود را انجام دهید. تنها کافی است در سرچ گوگل فرمول محاسباتی را وارد کنید. وقتی که اینتر کنید یه پنجره ماشین حساب برای شما نمایش داده می‌شود که نتیجه محاسبات هم در آن قرار دارد.

اگر می‌خواهید بدون تایپ فرمول، ماشین حساب نمایش داده شود تنها کافی است عبارت calculator را سرچ کنید تا پنجره ماشین حساب باز شود.

ماشین حساب گوگل: Google Calculator

ماشین حساب گوگل: Google Calculator

تایمر گوگل: Timer

بسیاری از مواقع پیش می‌آید که حین وب‌گردی بسیاری از کارها را فراموش کنیم، کارهایی که نیاز است سر ساعت خاصی انجام شود. در این شرایط تایمر بسیار کاربردی است. گوگل هم ابزاری ساده و کاربردی برای این موضوع طراحی کرده است. برای اینکه به سرعت یک تایمر در اختیار داشته باشید تنها کافیست عبارت timer را در گوگل سرچ کنید.

به‌صورت پیش‌فرض تایمر برای 5 دقیقه تنظیم می‌شود اما می‌توانید مدت زمان مورد‌نظر خود را وارد کنید. حتی می‌توانید با نوشتن عبارتی مانند timer 12 hours 30 minutes در سرچ گوگل، یکباره تایمر را تنظیم کنید.

از همین ابزار به عنوان زمان‌سنج هم می‌توانید استفاده کنید، تنها کافی است به تب stopwatch بروید. این ابزار برای افرادی که نیاز دارند زمان انجام هر فعالیت خود در کامپیوتر یا گوشی را اندازه بگیرند بسیار کاربردی است.

تایمر گوگل: Timer

تایمر گوگل: Timer

تبدیل واحد گوگل: Convert Units

بسیاری از مواقع نیاز دارید که واحدهای مختلف را به یکدیگر تبدیل کنید مثلا کیلومتر را به مایل تبدیل کنید و یا متر را به فوت. گاهی اوقات انجام این تبدیل واحدها در ذهن ساده نیست اما گوگل برای راحتی کاربران ابزاری ایجاد کرده است. برای مثال برای تبدیل کیلومتر به مایل تنها کافی است در موتور جستجوی گوگل عبارت kilometer to mile  را جستجو کنید تا معادل سازی انجام شود.

این ابزار برای تبدیل واحدهای ارزی به یکدیگر که مدام در حال تغییر هستند بسیار کاربردی است زیرا مطمئن هستید که تبدیل واحد به صورت دقیق و با قیمت به‌روز انجام می‌شود.

تبدیل واحد گوگل: Convert Units

تبدیل واحد گوگل: Convert Units

مقایسه کالری غذاها : Compare Calories

شما هم در رژیم هستید و می‌خواهید دائما کالری هر چیزی که می‌خورید را حساب کنید؟ گوگل این جا هم به کمک کاربران آمده است و با یک جستجوی ساده به‌راحتی می‌توانید میزان کالری موجود در هر غذا یا میوه‌ای را به‌صورت حدودی به‌دست بیاورید. مثلا برای اینکه بدانید یک سیب چه میزان کالری دارد کافی است عبارت how many calories in an apple را در گوگل سرچ کنید.

حتی می‌توانید میزان کالری‌های موجود در غذا یا میوه را هم با هم مقایسه کنید. مثلا وقتی می‌خواهید کالری‌های موجود در سیب و پرتقال را با هم مقایسه کنید کافی است عبارت calories apple vs orange را سرچ کنید.

در هر دو نمونه جستجویی که گفته شد علاوه بر تعیین حدودی میزان کالری، میزان قند، پروتئین و ... هر ماده غذایی هم نمایش داده می‌شود!

مقایسه کالری غذاها : Compare Calories

مقایسه کالری غذاها : Compare Calories

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر