آیا واقعاً کامپیوترهای قدیمی سریع‌تر بودند؟

آیا واقعاً کامپیوترهای قدیمی سریع‌تر بودند؟

آیا واقعاً سرعت کامپیوترهای جدید از کامپیوترهای سی سال پیش کمتر است؟ به چه دلیل؟ جزييات را در فیسیت، چهره و اخبار فناوری اطلاعات بخوانيد.

لپ‌تاپ جدید شما تقریباً در همه‎ی زمینه‌ها از لپ‌تاپی که پنج سال پیش داشتید بهتر است. اما برنامه نویسی به نام آقای دن لوو معتقد است که لپ‌تاپ‌های قدیمی در یک زمینه از لپ‌تاپ‌های جدید بهتر عمل می‌کند و آن تاخیر است. 
تاخیر به معنی حد فاصل بین زمانی است که ما چیزی را روی صفحه کلید تایپ می‌کنیم و آن را روی صفحه نمایش می‌بینیم. لوو ثابت کرده که لپ‌تاپ  Apple IIe که در سال 1983 ساخته شده با تاخیر 30 میلی ثانیه از بسیاری از لپ‌تاپ‌های مدرن سریع‌تر است. این در حالی است که تاخیر در لپ‌تاپ مک بوک پرو 100 میلی ثانیه و یک دستگاه ویندوز با پردازنده‎ی  Intel i7، 200 میلی ثانیه است. 
برای اثبات این موضوع لوو یک دوربین را در حالت اسلو موشن روی صفحه کلید و صفحه‌ نمایش قرار داد و این آزمایش را بارها انجام داد تا به یک نتیجه‌ی دقیق‌تر برسد. 
مشکل در پیچیدگی است
چرا کامپیوترهای قدیمی سریع‌تر از کامپیوترهای جدید عمل می‌کنند؟ به خاطر پیچیدگی سیستم‌های جدید. درحالی که کامپیوترهای جدید بسیار قوی‎تر از کامپیوترهای قدیمی هستند اما باید چیزهای بیشتری مانند ورودی، خروجی و پردازش‎های پیشرفته را کنترل کنند.
به گفته‌ی لوو راه حل مشکل عملکرد که به خاطر پیچیدگی ایجاد شده پیچیدگی بسیار بیشتری را ایجاد می‌کند. چرا که ما برای دستیابی به سرعت بالاتر مشابه کامپیوترهای سی سال پیش نمی‌توانیم پیچیدگی را کم‌تر کنیم بلکه باید آن را افزایش دهیم. 
به بیان دیگر برای این که سرعت کامپیوترهای ویندوز10 و مک به سرعت تاخیر کامپیوترهای قدیمی باید همه‌ی کدها را از نو بنویسیم البته لوو معتقد است که به زودی از این دوران سیاه عبور خواهیم کرد و کامپیوترهای جدیدتر تاخیر کمتری خواهند داشت. 

 برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید.

 

منبع خبر: techradar

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر