با بهترین مچ‌بند‌های هوشمند سال 2017 آشنا شوید

با بهترین مچ‌بند‌های هوشمند سال 2017 آشنا شوید

مهم‌ترین وظیفه مچ‌بندهای هوشمند اطلاع از وضعیت جسمانی شما و به نوعی زیر نظر گرفتن سلامت بدن با استفاده از اندازه‌گیری پارامترهای مهم و حیاتی است. مچ‌بندهای هوشمند امروزی که بیشترشان به نوعی به یاری ورزشکاران و افرادی که به فکر سلامتشان هستند می‌آیند، تعداد قدم‌ها، ضربان قلب، میزان کالری مصرفی و … را نشان می‌دهند.

مهم‌ترین وظیفه مچ‌بندهای هوشمند اطلاع از وضعیت جسمانی شما و به نوعی زیر نظر گرفتن سلامت بدن با استفاده از اندازه‌گیری پارامترهای مهم و حیاتی است. مچ‌بندهای هوشمند امروزی که بیشترشان به نوعی به یاری ورزشکاران و افرادی که به فکر سلامتشان هستند می‌آیند، تعداد قدم‌ها، ضربان قلب، میزان کالری مصرفی و … را نشان می‌دهند.

تفاوت اصلی بین ساعت‌های هوشمند و مچ‌بندهای هوشمند در شیوه کاربرد و تمرکز این گجت‌های پوشیدنی است. ساعت‌های هوشمند بیشتر نوعی ابزار همه کاره هستند که باید قابلیت‌های بسیاری را تحت پوشش خود قرار دهند و معمولا برای برقراری ارتباط می‌بایست دارای نمایشگر و البته نمایش دهنده ساعت باشند در صورتی که مچ‌بندهای هوشمند بیشتر بر روی بحث‌های نظارتی و کنترل وضعیت تمرکز دارند و قابلیت‌های محدودتری نسبت به یک ساعت هوشمند دارند.

یک مچ‌بند هوشمند حداقل بایستی دارای سنسورهایی که قادر به سنجش میزان مسافت طی شده در طول روز، تعداد گام‌های برداشته شده، مسیرهای حرکت کرده و یا کالری سوزانده شده باشد. البته مچ‌بندهایی نیز هستند که ساعات خواب شما را زیر نظر می‌گیرند و یادآور میشوند که با توجه به وضعیت بدنی شما چقدر به خواب نیاز دارید، چقدر کم خواب بوده‌اید و چقدر باید بخوابید و در همین زمینه هشدارهای لازم را در مواقع مورد نیاز خواهند داد. در ادامه همراه ما باشید تا مروری داشته باشیم بر بهترین مچ‌بندهای هوشمند عرضه شده در سال 2017 که به انتخاب کارشناسان موسسه techadvisor انتخاب شده اند. 

Fitbit Charge 2

Fitbit Charge 2

 

کمپانی Fitbit بزرگ‌ترین تولید کننده گجت‌های پوشیدنی در دنیا محسوب می‌شود که به تازگی مدل جدید مچ‌بند هوشمند سلامتی Charge را با قیمت پایه 150 دلاری به بازار عرضه کرده است. این دستگاه بیش از اینکه به یک مچ‌بند هوشمند شباهت داشته باشد، شبیه یک دست بند تزئینی گران قیمت است. نکته دیگر آنکه کاربر در صورت تمایل می‌تواند با پرداخت 15 دلار یک بند دیگر برای آن خریداری کند. جدا از مباحث ظاهری، Fitbit Charge 2 از ویژگی‌های سخت افزاری قابل توجهی مانند نمایشگر 1.5 اینچی و سنسور تشخیص ضربان قلب نیز بهره می‌برد. یکی دیگر از این قابلیت‌های جدید مچ‌بند سلامتی فیت‌بیت 2، Cardio Fitness Level نام دارد که با استفاده از اطلاعاتی نظیر حداکثر اکسیژن مصرفی سیستم قلبی عروقی کاربر را مورد بررسی قرار می‌دهد. شاید بتوان نقطعه ضعف این محصول را عدم بهره‌مندی از سنسور GPS دانست.

Gear Fit 2 سامسونگ

Gear Fit 2 سامسونگ

 

سامسونگ که یکی از برترین تولید کنندگان ساعت های هوشمند است، در زمینه ی تولید دستبند سلامتی نیز مهارت های خود را ثابت کرده است و Gear Fit 2 آنقدر مناسب است که جایگاه دوم لیست ما را از آن خود کند. با بروزرسانی که سامسونگ اخیرا برای این محصول منتشر کرده، Gear Fit 2 اکنون با iOS 9 به بالا نیز سازگاری دارد ضمن اینکه پشتیبانی از دستگاه های اندرویدی به قوت خود باقی است. طراحی Gear Fit 2 یکی از نقاط قوت اصلی این محصول است با برخورداری از نمایشگر AMOLED، میتوانید اطلاعات فعالیتی خود را با وضوحی بسیار خوب مشاهده کنید. قیمت جهانی Gear Fit 2 حدودا 90 دلار است.

Garmin+ Vivosmart HR

Garmin+ Vivosmart HR

 

یکی دیگر از مچ‌بندهای سلامتی موجود در بازار که دارای ویژگی‌های متعددی بوده و شما را از داشتن یک ساعت هوشمند بی نیاز می‌کند، Garmin+ Vivosmart HR است. این محصول از نمایشگری مربعی شکل لمسی بهره برده و قادر است اعلانها گوشی همراه متصل را به کاربر نمایش دهد. با تکنولوژی ضربان سنج قلب Elevate، شما می‌توانید نوار ضربان سنج قلب را کنار بگذارید و ضربان قلب را از روی مچ دستتان اندازه گیری کنید. در طول روز ساعت ویو اسمارت اچ آر به‌صورت خودکار، خود را با Garmin Connect همگام سازی می‌کند. Garmin Connect یک برنامه کاربردی رایگان است که اطلاعات فعالیت شما را جمع آوری کرده و کمک می‌کند تا روزی بهتر از دیروز داشته باشید. در این مدل، در هنگام شنا با موفقیت مسیر هر دور طول استخر را طی کنید و آمار جزئیات، شامل مسافت هر دوره و مسافت کل، سرعت، تعداد حرکت دست، نوع حرکت دست و اطلاعات بیشتر را مشاهده کنید.

Honor Band Zero

Honor Band Zero

Honor Band Zero از فلز ساخته شده و دارای یک نمایشگر گرد با طراحی نه‌چندان قابل‌توجه است. این دستبند سلامتی، یک نمایشگر لمسی 1.06 اینچی OLED با وضوح 128x128 پیکسل را حمل می‌کند. دستبند سلامتی Honor Band Zero در برابر گرد و غبار و آب مقاوم بوده و یک باتری 70 میلی‌آمپری را در خود جای داده است. به کمک سنسور پیشرفته‌ به‌کاررفته در مچ‌بند، تعداد گام‌ها و کالری سوزانده شده محاسبه و هنگام خواب هم زمان خواب و وضعیت خواب ازلحاظ سبک و عمیق بودن بررسی می‌شود. همچنین به کمک اپلیکیشن موبایلی این مچ‌بند سلامتی می‌توان اهداف مشخص تمرینی را تعریف کرد تا هنگام رسیدن به هدف مشخص‌شده، به‌وسیله‌ ویبره اطلاع‌رسانی کند. از قیمت بالای Huawei Honor Band Zero می‌توان به عنوان نقطه ضعف دستبند هوشمند هواوی نام برد که خرید آن را صرفاً برای قشر خاصی از جامعه امکان پذیر می‌کند.

 

Jawbone UP2

Jawbone UP2

 

Jawbone UP2 را می‌توان ساده‌ترین مدل معرفی شده این لیست دانست که حتی فاقد نمایشگر می‌باشد. UP2 حسگر ضربان ‌قلب ندارد، اما به گام شمار مجهز است و برای پیگیری وضعیت خواب و ورزش وسیله‌ کاملا مناسبی به حساب می‌آید. عمر باتری این مچ‌بند 10 روز بوده و اپلیکیشنی که برای نصب روی موبایل‌های با سیستم‌عامل اندروید و iOS طراحی شده، بسیار کارآمد است. به هر حال اگر سادگی و زیبایی را فدای قابلیت‌های کاربردی کنیم، Jawbone UP2 بدون شک برای اهالی مد می‌تواند یک مچ‌بند سلامتی ایده آل تلقی شود.

شیائومی بند 2

شیائومی بند 2

 

نسل دوم دستبند شیائومی که با قیمت 20 دلاری به بازار عرضه گردید، به سنسورهای مختلفی تجهیز شده که می‌تواند ضربان قلب کاربر را تشخیص داده، مسافت طی شده در طول روز را حفظ کند و یا آنکه کالری سوزانده را محاسبه نماید. دیگر تغییر قابل توجه می بند 2 نسبت به نسل قبلی آن، باتری 70 میلی آمپری، بهبود سنسور HR، سنسور ردیابی حرکت بهتر و افزایش قدرت اتصال بلوتوث است. پشتیبانی از استاندارد عایقی IP67 و سازگاری با تمامی پلتفرم‌های رایج موجود در بازار از دیگر ویژگی‌های این مچ‌بند هوشمند به شمار می‌آید. این مدل ارزشمند از با قیمت بسیار مناسب در فروشگاه شهر فافا قابل دسترس می باشد.

 

اخبار مرتبط:

دستبند هوشمند آنر بند 5 رونمایی شد؛ رقیبی جدی برای می بند 4 شیائومی

Miband 4 شیائومی با قیمت پایه 24 دلاری رونمایی شد

بررسی گلکسی واچ؛ آخرین ساعت هوشمند سامسونگ

 

 

 


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

مهلا شریفی

دوشنبه, 13 فروردین 1397

سلام
چرا دیگه ازین مطالب تحلیلی کار نمیکنید؟
خبرای روزتون شده فقط 2 خط و موضوعات محدود!

پاسخ

ثبت نظر