شایعه قطع دائمی شبکه‌های اجتماعی به کجا رسید

شایعه قطع دائمی شبکه‌های اجتماعی به کجا رسید

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران و به نقل از منابع آگاه، سطوح عالی امنیتی کشور تصمیم گرفته‌اند تا دسترسی به دو سرویس اینستاگرام و تلگرام در حال حاضر محدود شود، ازاین‌رو دسترسی به این دو اپلیکیشن از طریق اینترنت اپراتورهای مخابراتی همراه اول و ایرانسل با اختلال روبه‌رو شده بود. این مسئله باعث شد که محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره قطع دائمی شبکه‌های اجتماعی در توییتر شخصی خود اعلام کند كه شایعه‌هایی که در خصوص قطع دائمی شبکه‌های اجتماعی مطرح می‌شود صحت ندارد.

شایعه قطع دائمی شبکه‌های اجتماعی

از بعدازظهر روز گذشته دسترسی به دو سرویس تلگرام و اینستاگرام از طریق اینترنت اپراتورهای مخابراتی با اختلال روبه‌رو شد.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران و به نقل از منابع آگاه، سطوح عالی امنیتی کشور تصمیم گرفته‌اند تا دسترسی به دو سرویس اینستاگرام و تلگرام در حال حاضر محدود شود، ازاین‌رو دسترسی به این دو اپلیکیشن از طریق اینترنت اپراتورهای مخابراتی همراه اول و ایرانسل با اختلال روبه‌رو شده بود.

پس از گذشت ساعاتی، این اختلال به سایر اپراتورهای اینترنتی هم تعمیم یافت و دسترسی به برنامه‌های تلگرام و اینستاگرام به‌طورکلی قطع شد.

شب گذشته پیام‌رسان واتس‌آپ هم با اختلال مواجه شد که البته هیچ ارتباطی به فیلترینگ و مسائل داخلی کشور نداشت تا جایی که توسعه‌دهندگان واتس‌آپ با انتشار بیانیه‌ای، اختلال‌های پیش‌آمده را ترافیک بالای مربوط به سال نو میلادی اعلام کردند.

این مسئله باعث شد که محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره قطع دائمی شبکه‌های اجتماعی در توییتر شخصی خود اعلام کند:

شایعه‌هایی که در خصوص قطع دائمی شبکه‌های اجتماعی مطرح می‌شود صحت ندارد و به نظر می‌رسد هدف آن‌ها ایجاد نارضایتی‌های اجتماعی و بدبینی عمومی است.

پست وزیر ارتباطات در توییتر در خصوص قطع دائمی شبکه‌های اجتماعی

پست وزیر ارتباطات در توییتر در خصوص قطع دائمی شبکه‌های اجتماعی 

به‌روز‌رسانی 96/10/12

در پی قطع دسترسی به شبکه‌های اجتماعی تلگرام و اینستاگرام و ایجاد مشکل برای کسب‌و‌کارهای آنلاین که بخش بزرگی از فعالیت خود را از طریق همین شبکه‌ها انجام می‌دادند و با این موضوع متضرر شده‌اند، ساعاتی پیش وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در توییتر شخصی خود از کاربران به خاطر این موضوع عذرخواهی کرد. وی در توییتر خود نوشت:

یکی از جهت‌گیری‌های دولت برای حل معضل بیکاری توسعه کسب‌وکارهای نوپا و تقویت فضای مجازی بوده و خواهد بود.

وظیفه دارم از صدها هزار هموطن عزیزی که به دلیل شرایط اخیر متضرر شده اند عذرخواهی کنم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای رفع این مشکل افزود:

با بازگشت آرامش در حال مذاکره با شورای امنیت کشور برای رفع محدودیت‌ها هستیم.

به‌روز‌رسانی 96/10/14

پس فیلترینگ روزهای اخیر دو شبکه اجتماعی و پیام‌رسان اینستاگرام و تلگرام، بالاخره دقایقی پیش سرویس به اشتارک‌گذاری عکس و ویدیو اینستاگرام رفع فیلتر شد اما همچنان تلگرام در دسترس نیست.

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر