پایدارترین ارزهای رمز پایه از سال 2010 تاکنون

پایدارترین ارزهای رمز پایه از سال 2010 تاکنون

مدتی است که ارزهای رمز پایه دیجیتالی بسیار موردتوجه قرار گرفته‌اند. ارزشمند شدن ناگهانی و عجیب برخی رازها همچون بیت کوین و رشد چند صد برابری این ارز طی مدت زمانی کوتاه بیش‌تر از قبل به این موضوع دامن زد.

از سال 2009 که بیت کوین به‌عنوان اولین ارز دیجیتالی اختراع شد، تاکنون ارزهای دیجیتالی بسیاری به وجود آمدند تا جایی که هم‌اکنون بیش از 1000 نوع ارز دیجیتال وجود دارد. برخی از این ارزها به همان سرعتی که به وجود آمدند از بین هم رفتند اما برخی ارزها همچون بیت کوین همچنان در طول این مدت باقی ماندند و ارزشمند شدند. به دلیل روی آوردن مردم به خرید و یا استخراج انواع ارزهای دیجیتال قصد داریم 4 نمونه از ارزهایی که در طول تاریخ همچنان پایدار مانده‌اند را معرفی کنیم. البته بیت کوین را که در حال حاضر ارزشمندترین ارز دیجیتال است و نیازی به معرفی ندارد را فاکتور گرفته‌ایم. با فیسیت همراه باشید.

پایدارترین ارزهای رمز پایه

مدتی است که ارزهای رمز پایه دیجیتالی بسیار موردتوجه قرار گرفته‌اند. ارزشمند شدن ناگهانی و عجیب برخی رازها همچون بیت کوین و رشد چند صد برابری این ارز طی مدت زمانی کوتاه بیش‌تر از قبل به این موضوع دامن زد.

از سال 2009 که بیت کوین به‌عنوان اولین ارز دیجیتالی اختراع شد، تاکنون ارزهای دیجیتالی بسیاری به وجود آمدند تا جایی که هم‌اکنون بیش از 1000 نوع ارز دیجیتال وجود دارد. برخی از این ارزها به همان سرعتی که به وجود آمدند از بین هم رفتند اما برخی ارزها همچون بیت کوین همچنان در طول این مدت باقی ماندند و ارزشمند شدند.

به دلیل روی آوردن مردم به خرید و یا استخراج انواع ارزهای دیجیتال قصد داریم سه نمونه از ارزهایی که در طول تاریخ همچنان پایدار مانده‌اند را معرفی کنیم. البته بیت کوین را که در حال حاضر ارزشمندترین ارز دیجیتال است و نیازی به معرفی ندارد را فاکتور گرفته‌ایم. با فیسیت همراه باشید.

اتریوم

توکن اتر برای نخستین بار در سال 2015 توسط یک برنامه‌نویس روسی-کانادایی به نام ویتالک براتین به وجود آمد که به شبکه این توکن ها اتریوم گفته می‌شود. اتریوم برخلاف سایر ارزها که تنها کپی‌هایی از بیت کوین هستند و ایده و هدف متفاوتی را دنبال نمی‌کنند، فلسفی‌تر است و باهدف ارزشمندی ایجاد شده است. درواقع اتریوم برای عقد قراردادهای هوشمند مورداستفاده قرار می‌گیرد و بر پایه بلاک چین فعالیت دارد.

بسیاری از افراد علاقه‌مند هستند که روی این ارز سرمایه‌گذاری کنند زیرا معتقدند این تکنولوژی در سال‌های آینده می‌تواند جایگزین شرکت‌های بزرگ تکنولوژی مانند فیس‌بوک شود.

در حال حاضر اتریوم با ارزش 762.72 دلار به ازای هر اتر، بعد از بیت کوین ارزشمندترین ارز حال حاضر است.

LITECOIN

این ارز دیجیتال در سال 2011 توسط چارلی لی، کارمند سابق گوگل و coinbase به وجود آمد. لایت کوین به تقلید از بیت کوین ساخته شد اما از الگوریتم متفاوتی برای رمزنگاری استفاده می‌کرد، الگوریتمی که ضمن سریع‌تر بودن، تعداد سکه بیشتری هم تولید می‌کرد.

ارزش لایت کوین طی سال گذشته به‌شدت افزایش یافت درواقع افزایش ارزش لایت کوین را با بزرگ‌ترین ارزهای دیجیتال حال حاضر، بیت کوین و اتریوم می‌توان قیاس کرد.

لایت کوین در ابتدای کار 3.376 دلار ارزش داشت اما حالا ارزش هر کوین این ارز دیجیتال 249.94 دلار است.

DOGECOIN

یکی از ارزهای دیجیتال جدی تاریخ داگی کوین (DOGECOIN) نام دارد که در دسامبر 2013 به وجود آمد و در ابتدای کار به ازای هر کوین 0.0018 دلار ارزش داشت.

در حال حاضر داگی کوین در بین سه ارز جدی بازار در پایین جدول قرار دارد اما بااین‌حال ارزش کل این ارز دیجیتال نزدیک به 46 میلیون دلار است و ارزش هر داگی کوین 0.008338 دلار است.

 برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید.

منبع خبر: theverge


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر