چهار قابلیت قابل پیش بینی گوشی های 2018

چهار قابلیت قابل پیش بینی گوشی های 2018

بدهی است که در سال 2018 امکان استفاده از فناوری واقعیت مجازی در گوشی‌های رده‌بالا فراهم شود و همچنین از پردازنده‌های گرافیکی قدرتمند، صفحه‌نمایش‌هایی با وضوح بالاتر و حافظه داخلی بیشتر برخوردار شوند. در سوی دیگر از هم‌اکنون میدانیم که قدرت پردازنده‌های موبایلی سال آینده دست‌کم 30 درصد نسبت به مدل‌های کنونی ارتقا پیدا کرده است و در سوی دیگر می‌توان منتظر مدل‌هایی با سبک طراحی خاص مانند گوشی‌های تاشو باشیم. در ادامه در فیسیت همراه ما باشید تا چهار قابلیت قابل پیش‌بینی که به احتمال غریب به یقین در گوشی‌های سال 2018 مشاهده خواهند شد را مرور کنیم.

بدهی است که در سال 2018 امکان استفاده از فناوری واقعیت مجازی در گوشی‌های رده‌بالا فراهم شود و همچنین از پردازنده‌های گرافیکی قدرتمند، صفحه‌نمایش‌هایی با وضوح بالاتر و حافظه داخلی بیشتر برخوردار شوند. در سوی دیگر از هم‌اکنون میدانیم که قدرت پردازنده‌های موبایلی سال آینده دست‌کم 30 درصد نسبت به مدل‌های کنونی ارتقا پیدا کرده است و در سوی دیگر می‌توان منتظر مدل‌هایی با سبک طراحی خاص مانند گوشی‌های تاشو باشیم. در ادامه در فیسیت همراه ما باشید تا چهار قابلیت قابل پیش‌بینی که به احتمال غریب به یقین در گوشی‌های سال 2018 مشاهده خواهد شد را مرور کنیم.

قیمت مناسب‌تر

قیمت مناسب‌تر

در سال 2017 شاهد رکوردشکنی قیمت‌گذاری بر روی گوشی‌های هوشمند بودیم، به‌طوری که مدل‌هایی مانند آیفون 10 و نوت 8 که هرچند به عنوان گوشی‌های لوکس و تزئینی شناخته نمی‌شوند، با این حال با قیمت بیش از 1000 دلار به بازار عرضه شدند. یکی از اصلی‌ترین دلایل افت قیمت در سال آینده می‌تواند میزان افزایش تقاضا در بازار باشد یا دلیل دیگر این کاهش قیمت را می‌توان کاربران چینی دانست که به قیمت گوشی اهمیت می‌دهند؛ بنابراین کاهش قیمت در سال 2018 می‌تواند باعث افزایش فروش در کشوری مثل چین شود که پرجمعیت‌ترین کشور دنیا به شمار می‌رود. اخیراً شایعاتی به گوش می‌رسد مبنی بر اینکه اپل برای سال 2018 سه آیفون با نام تجاری جدید اعلام می‌کند که یکی از این گوشی‌ها نمایشگری بزرگ‌تر از آیفون ایکس دارد و همچنین شایعه دیگری از عرضه آیفون ایکس پلاس حکایت دارد. در سوی دیگر با همه‌گیر شدن استفاده از پنل‌های کم حاشیه در اغلب مدل‌های بازار، هزینه تولید و بازاریابی این‌گونه نمایشگرها هم کاهش پیدا می‌کند و از آنجا که تقریبا یک سوم هزینه ساخت یک گوشی جدید مربوط به پنل نمایشگر آن است، احتمالا این کاهش هزینه می‌تواند به‌طور مستقیم باعث کاهش قیمت تمام شده محصولات سال آینده گردد.

افزایش عمر شارژ باتری

متوسط عمر باتری گوشی‌های پرچم‌دار در سال 2017 بیش از 8 ساعت و 44 دقیقه بوده که این رقم برای گوشی‌های سال 2016 و 2015 حدود 7 ساعت و 5 دقیقه بوده که حکایت از افزایش متوسط 26 درصدی دارد. البته می‌توان پیش‌بینی کرد، گوشی‌هایی که در عرض 12 ماه آینده ظاهر خواهند شد سریع‌تر و قدرتمندتر از گذشته هستند و باید از ظرفیت باتری بیشتری استفاده کنند. به خصوص به دلیل اینکه صفحه‌نمایش بزرگ‌تر و پر جنب و جوش‌تر می‌شود. نگه‌داشتن تمام این پیکسل وظیفه آسانی برای هر باتری نخواهد بود.

این قابلیت همه‌گیر خواهد بود و مخصوص یک برند یا مدل خاص نمی‌شود، چراکه با توسعه لیتوگرافی نسل دوم 10 نانومتری، افزایش ظرفیت باتری‌های نسل جدید و از طریفی بهینه‌تر شدن پلتفرم‌های موبایلی می‌توان این موضوع را پیش‌بینی کرد. محققان سخت در تلاش هستند تا باتری‌هایی قابل شارژ تولید کنند که می‌توانند استفاده بیشتری را تحمل کنند. دانشگاه Swinburne استرالیا یک باتری گرافنی جدید تولید کرده است که قابلیت شارژ سریع دارد، این باتری هم چنین از دوام بسیار بالایی برخوردار است و هیچ‌گاه از بین نمی‌رود. در ابرخازن‌های این باتری گرافن فوق قوی جای لیتیوم را گرفته است به این ترتیب بسیاری از نقایص لیتیوم، ماده‌ای که به صورت گسترده در باتری‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، حذف خواهد شد، علاوه بر این اثرات مخرب زیست محیطی ناشی از تولید باتری نیز به حداقل می‌رسد. استفاده از ابر خازن‌های گرافن محور به این باتری جدید امکان می‌دهد که در کمتر از چند ثانیه تا 100 درصد شارژ شود، چرخه‌های شارژ بسیار بیشتری را تحمل کرده و هزینه تولید آن نیز در مقایسه با باتری‌های لیتیوم یونی سنتی بسیار کمتر است.

دسترسی به فضای ذخیره سازی بیشتر

کاربران همیشه از حافظه بیشتر استقبال می‌کنند و هرچقدر حافظه گوشی بیشتر باشد، کاربران نگرانی کمتری برای ذخیره سازی تصاویر، کلیپ‌ها و بازی‌های مختلف دارند. در حال حاضر گوشی‌هایی با حافظه داخلی 256 گیگابایتی عرضه شده‌اند و کارت‌های حافظه تا ظرفیت 512 گیگابایت نیز عرضه شده‌اند؛ اما شرکت SanDisk امسال از کارت حافظه یک ترابایتی خود رونمایی کرد. این شرکت هنوز تاریخ دقیق رونمایی از این کارت حافظه را اعلام نکرده است؛ اما عرضه کارت‌های حافظه با چنین ظرفیت‌های بالایی به زودی محقق خواهد شد و می‌توان پیش‌بینی کرد که در گوشی‌های سال آینده نیز مورد استفاده قرار گیرند.

هوشمندتر شدن گوشی‌ها

هوشمندتر شدن گوشی‌ها

گوشی‌های واقعیت افزوده می‌توانند اشیای مختلف را تشخیص دهند، نقشه فضاهای مختلف را طراحی کنند و اطلاعات اشیای اطراف خود را بر روی صفحه‌نمایش خود نمایش دهند. این مورد می‌تواند به خوبی بیانگر این موضوع باشد که تغییر و تحولاتی که در گوشی‌های آینده صورت می‌گیرد، می‌تواند تجربه کاربران از گوشی‌های هوشمند را متحول کند و به میزان زیادی بهبود بخشد. فناوری‌های یادگیری عمیق می‌تواند به گوشی‌های هوشمند کمک کند تا بهتر با صاحبان خود تعامل برقرار کنند. به عنوان مثال گوشی‌های هوشمند با کمک این فناوری می‌توانند نحوه استفاده یک اپلیکیشن خاص از سخت‌افزار گوشی را تشخیص دهند و پس از گذشت مدت زمانی میزان مصرف انرژی آن اپلیکیشن را تغییر دهد و اصلاح کند که می‌تواند منجر به افزایش عمر باتری شود. گوش‌های هوشمند در حال حاضر می‌توانند با استفاده از سرویس‌های آنلاین، تصاویر و همچنین صدا را تشخیص دهند؛ اما با بهره گیری از فناوری یادگیری عمیق می‌توانند هنگامی که آفلاین هستند، نیز از این ویژگی‌های برخوردار باشند.

 برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر