بدافزار اندرویدی در پوشش فیلترشکن در حال انتشار است

بدافزار اندرویدی در پوشش فیلترشکن در حال انتشار است

در این هفته و با توجه به شرایط حال حاضر و عدم دسترسی به تلگرام، بدافزاری در پوشش یک فیلترشکن در حال انتشار بین دستگاه‌های اندرویدی است. حمله این بدافزار با دریافت یک پیامک شروع می‌شود. در این پیامک لینکی تحت عنوان لینک دریافت فیلترشکن وجود دارد که با کلیک کردن کاربر روی آن، بدافزاری روی گوشی او نصب می‌شود که به لیست مخاطبین کاربر و خدمات پیامک او هم دسترسی دارد. جزییات را در فیسیت، چهره و اخبار فناوری اطلاعات بخوانید.

بدافزار اندرویدی در پوشش فیلترشکن

همان طور که می‌دانید حدود یک هفته از فیلتر شدن شبکه‌های اجتماعی تلگرام و اینستاگرام می‌گذرد. اگرچه بالاخره روز گذشته اینستاگرام رفع فیلتر شد اما همچنان پیام‌رسان تلگرام برای ایرانیان در دسترس نیست. به نظر می‌رسد با توجه به شرط مسدود شدن کانال‌های تروریستی از طرف ایران و پاسخ ندادن مدیر تلگرام، این مسئله همچنان هم ادامه داشته باشد.

فعالیت تلگرام در کشور منوط به حذف موارد تروریستی شد

همین مسئله باعث شده است که بازار انواع فیلترشکن‌ها به‌شدت داغ شده و کاربران به دانلود این دست برنامه‌ها روی بیاورند. افراد سودجوی بسیاری هم هستند که از شرایط سواستفاده کرده و به فکر خرابکاری هستند.

به گزارش مرکز ماهر در این هفته و با توجه به شرایط حال حاضر، بدافزاری در پوشش یک فیلترشکن در حال انتشار بین دستگاه‌های اندرویدی است.

حمله این بدافزار اندرویدی با دریافت یک پیامک شروع می‌شود. در این پیامک لینکی تحت عنوان لینک دریافت فیلترشکن وجود دارد که با کلیک کردن کاربر روی آن، بدافزاری روی گوشی او نصب می‌شود که به لیست مخاطبین کاربر و خدمات پیامک او هم دسترسی دارد.

قسمت بدتر ماجرا اینجاست که این بدافزار به تمامی مخاطبین قربانی، با استفاده از دسترسی به خدمات پیامک، لینک انتشار خود را ارسال می‌کند و به صورت ویروسی منتشر می‌شود.

بنابراین برای جلوگیری از آلوده شدن گوشی خود و مخاطبانتان به این بدافزار توصیه می‌شود تنها از بازارهای معتبر اپلیکیشن، برنامه‌های مورد نیاز خود را دانلود کنید و به هیچ عنوان از لینک‌های نامعتبر اقدام به دانلود و نصب اپلیکیشن نکنید.

در ضمن هنگام نصب هر برنامه، به دسترسی‌هایی که تقاضا می‌شود دقت کنید. در آخر توصیه می‌شود حتما از یک آنتی‌ویروس روی سیستم خود استفاده کنید و از اطلاعات مهم خود بک‌آپ داشته باشید.

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید. 


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر