مروری بر بهترین گوشی‌های هوشمند 2018 که توسط شرکت‌های چینی ساخته شده‌اند

مروری بر بهترین گوشی‌های هوشمند 2018 که توسط شرکت‌های چینی ساخته شده‌اند

امروز تقریباً تمام شرکت‌های بزرگ تولید کننده گوشی دنیا همچون سامسونگ، اپل، موتورولا، سونی و... کارخانه‌ای در چین دارند تا گوشی‌های‌شان را در این کشور تولید کنند. در این میان حتی ساخت قطعات ریز و درشت گوشی‌های موبایل از ال‌سی‌دی گرفته تا بورد و صفحه کلید در این کشور تولید می‌شود؛ به عبارت دیگر چین بزرگ‌ترین و تنها کارخانه تولیدات موبایلی دنیا محسوب می‌شود.

امروز تقریباً تمام شرکت‌های بزرگ تولید کننده گوشی دنیا همچون سامسونگ، اپل، موتورولا، سونی و... کارخانه‌ای در چین دارند تا گوشی‌های‌شان را در این کشور تولید کنند. در این میان حتی ساخت قطعات ریز و درشت گوشی‌های موبایل از ال‌سی‌دی گرفته تا بورد و صفحه کلید در این کشور تولید می‌شود؛ به عبارت دیگر چین بزرگ‌ترین و تنها کارخانه تولیدات موبایلی دنیا محسوب می‌شود.

البته در سال‌های اخیر این روند کمی تغییر پیدا کرده و چینی‌ها علاوه بر موفقیت در جذب سرمایه، توانسته‌اند فناوری‌های نوین را هم به داخل کشور خود وارد کرده و آن‌ها را محصولات داخلی خود به‌کارگیرند. کافی است نگاهی به لیست پنج تولیدکننده برتر گوشی دنیا در سال شود تا مشخص شود چینی‌ها در چه وضعیتی هستند. برخلاف سال‌های گذشته، امروزه حتی می‌توان نام کمپانی‌های چینی مانند هواوی، شیائومی، اوپو، لنوو و… را در بین 10 تولیدکننده‌ برتر گوشی‌های هوشمند دید. کارخانه‌های مستقر در چین با هزینه‌ای به‌مراتب کمتر نسبت به کارخانه‌ها درون خاک آمریکا فعالیت می‌کنند. در ادامه بررسی بهترین محصولات فناوری سال 2017، در فیسیت همراه ما باشید تا بهترین گوشی‌های هوشمند ساخت شرکت‌های چینی در سال گذشته را مرور کنیم.


هواوی میت 10

هواوی میت 10

از جمله ویژگی‌های گوشی هوشمند میت 10 پرو که به‌تازگی وارد بازار شده، می‌توان به نمایشگری 6 اینچی با رزولوشن QHD، تراشه کرین 970 و 4 یا 6 گیگابایت حافظه رم اشاره کرد. نسخه ارتقاء یافته این محصول که از نمایشگری دو لبه خمیده و بدون حاشیه کناری بهره برده و گویی طراحی قاب جلویی آن از روی گلکسی اس 8 کپی برداری شده است با پسوند پرو به بازار عرضه خواهد شد. دوربین Mate 10 یک سنسور 12 مگاپیکسلی RGB و یک سنسور 20 مگاپیکسلی تک رنگ دارد؛ هردوی آن‌ها گشادگی دیافراگم f/2.2‍ دارند و سنسور رنگی به OIS مجهز شده است. تصاویر حاصل از این دوربین دوگانه در نور روز بسیار عالی هستند. نرم‌افزار دوربین هواوی تنظیمات بسیاری از قبیل میزان نوردهی، ISO و نقطه فوکوس را به‌منظور ثبت تصاویر بی‌نظیر در اختیار کاربر قرار می‌دهد.


می میکس 2 شیائومی

می میکس 2 شیائومی

نسل اول می میکس، تحسین بسیاری را برانگیخت و با توجه به نسبت صفحه‌نمایش به بدنه‌ 83.6 درصدی یک شاهکار در آن زمان بود. می میکس 2 توسط فیلیپه استارک طراحی شده است و این گوشی در مقایسه با نسل قبلی از حاشیه‌های کمتری بهره می‌برد و طبق گفته‌ شیائومی، حاشیه‌ پایین آن در حدود 12 درصد کاهش یافته و می‌توان گفت بیشتر بخش جلوی گوشی را صفحه‌نمایش احاطه کرده.می میکس 2 از یک صفحه‌نمایش 5.99 اینچی از نوع IPS LCD و با رزولوشن 2160*1080 و تراکم پیکسلی 403 پیکسل بر اینچ بهره می‌برد. سخت‌افزار می میکس 2 بسیار قدرتمند است، علاوه بر بدنه و طراحی در این قسمت هم تفاوتی بین نسخه‌ استاندارد و ویژه وجود دارد. شما می‌توانید این گوشی را در چندین نسخه با حافظه‌ رم 6 گیگابایتی و حافظه‌ داخلی 256،128 و یا 64 گیگابایت تهیه نمایید اما برای نسخه‌ ویژه رم 8 گیگابایتی و حافظه‌ داخلی 128 گیگابایتی در نظر گرفته شده است. در هر دو نسخه از تراشه‌ قدرتمند و پرچم‌دار کوالکام یعنی Snapdragon 835 استفاده شده که از 8 هسته 64 بیتی استفاده می‌کند و در کنار آن نیز واحد پردازشگر گرافیکی Adreno 540 قرار گرفته است. می میکس 2 از یک باتری Li-Ion و با ظرفیت 3400 میلی‌آمپر ساعتی استفاده می‌کند.


وان پلاس 5 تی

وان پلاس 5 تی

با توجه به عدم استفاده از شیشه در طراحی وان پلاس 5 تی، این گوشی نسبت به اکثر رقبای خود از دوام بیشتری هم برخوردار است. یکی از تغییرات قابل توجه در طراحی وان پلاس 5 تی، به سنسور اثر انگشت و محل قرارگیری آن مربوط می‌شود. وان پلاس در پرچم‌دار جدید خود، اسکنر اثر انگشت را به پشت بدنه و درست بالای آرم وان پلاس، انتقال داده است و با توجه به فاصله‌ای که این سنسور با لنز دوربین دارد با مشکل لکه افتادن بر روی لنز نیز مواجه نخواهید شد. همچون دیگر گوشی‌های بالا رده امسال، بالا رده جدید وان پلاس از نمایشگر 6 اینچی با نسبت تصویر 19:6 بهره برده که حاشیه اطراف آن به کمترین حد ممکن رسیده است. این اولین بار است که وان پلاس در گوشی‌های خود از صفحه‌نمایشی با نسبت تصویر 18:9 استفاده می‌کند. وان پلاس حالت‌های مختلف رنگی را برای انتخاب به ارمغان آورده است و شما می‌توانید از استاندارد sRGB برای رنگ‌های بالانس شده‌ی بیشتر، همچنین استاندارد DCI-P3 و یک حالت جذاب به نام Sunlight استفاده کنید که به شما اجازه می‌دهد در زیر نور آفتاب و بیرون از منزل بتوانید دید مناسبی از صفحه گوشی داشته باشید.

پردازنده اسنپ‌دراگون 835، دوربین دوگانه با پشتیبانی از حالت پرتره، از مهم‌ترین شباهت‌های وان پلاس 5 تی با وان پلاس 5 هستند. در همین راستا می‌توان به میزان حافظه داخلی و رم این دو موبایل چینی اشاره کرد؛ جایی که وان پلاس 5 تی نیز همانند مدل 5، در دو نسخه 6 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی و 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی روانه بازار خواهد شد. این محصول با وجود بدنه بسیار نازک با ضخامت 7.3 میلی‌متر، از یک باتری نسبتاً بزرگ با ظرفیت 3300 میلی‌آمپر ساعت بهره می‌برد که البته قابل جداسازی نیست.


هواوی پی 10

هواوی پی 10

هواوی پی 10 پلاس به یک نمایشگر 5.1 اینچی فول اچ‌دی با رزولوشن 1920 در 1080 پیکسل مجهز شده است و پوشش گوریلا گلس 5 نمایشگر را در بر گرفته است. مدل بزرگ‌تر گوشی پرچم‌دار جدید هواوی با نمایشگر 5.5 اینچی Quad HD ارائه خواهد شد و رزولوشن صفحه‌نمایش، 1440 در 2560 پیکسل است. هواوی پی 10 از تراشه هشت هسته‌ای Kirin 960، شش گیگابایت حافظه رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی استفاده می‌کند. یکی دیگر از قابلیت‌های مهمی که گوشی پرچم‌دار جدید هواوی از آن استفاده می‌کند، بهره‌مندی از اندروید 7 نوقا با رابط کاربری EMUI 5.1 و پشتیبانی از نسل 4.5 G LTE است و شرکت هواوی، ادعا می‌کند که گوشی‌های پرچم‌دار جدید این سازنده در مقایسه با آیفون‌های شرکت اپل تا 60 درصد عملکرد بهتری در زمینه آنتن دهی خواهد داشت.


شیائومی می 6

شیائومی می 6

این گوشی از پنلی 5.1 اینچی از نوع آی‌پی‌اس ال‌سی‌دی با رزولوشن فول اچ‌دی و تراکم پیکسلی 405 پیکسل در هر اینچ بهره می‌برد. از دیگر ویژگی‌های این گوشی که به تازگی در بازار ایران نیز عرضه شده می‌توان به تراشه اسنپ‌دراگون 835، 4 و 6 گیگابایت حافظه رم و 64 و 128 گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی اشاره کرد. این گوشی در قاب پشتی 12 مگاپیکسلی دوگانه، با مشخصاتی شبیه به آنچه در آیفون 7 پلاس نیز مشاهده کردیم است. در دوربین دوم از یک لنز 52 میلی‌متری استفاده شده که به کاربر اجازه می‌دهد افکت عمق اثر میدان را به تصاویر دلخواه اضافه کند.همچنین بر روی نرم‌افزار رابط این دوربین تنظیمات مختلفی تعبیه شده که کاربر می‌تواند بسته به سلیقه خود هرکدام را تغییر دهد. این دوربین قادر است تصاویری با وضوح 4K را ثبت کند، هرچند که برای پی بردن به عمق تصویر آن حتماً بایستی به یک نمایشگر 4KK دسترسی داشته باشد. در سوی دیگر اگر عاشق گرفتن عکس‌های سلفی هستید نیز، با این گوشی خوشحال خواهید بود. چراکه این گوشی از یک دوربین 8 مگاپیکسلی سلفی با گشادگی دیافراگم F/2 و سنسور Sony IMX268 بهره می‌برد.


میزو 6

میزو 6

آخرین گزینه این فهرست میزو 6 پرو پلاس نام دارد. اسمارت فون میزو پرو 6 پلاس به تراشه هشت هسته‌ای قدرتمند اگزینوس 8890 مجهز شده است. علاوه بر این پرچم‌دار جدید شرکت میز دارای نمایشگر سوپر آمو ال‎ای‌دی 5.7 اینچی با رزولوشن فول اچ‌دی است. نکته جالب آنکه نمایشگر میزو پرو 6 پلاس با تکنولوژی لمس سه بعدی نیز همراه شده است. سنسور 12 مگاپیکسلی سونی IMx386 با 6 لنز پلاستیکی، فوکوس لیزری، تثبیت کننده تصویر نوری، لرزشگیر اپتیکال 4 محوره و فلش رینگی از آن یک دوربین تمام عیار ساخته است. میزو 6 پرو پلاس همچنین از دکمه هوم قرار گرفته در زیر نمایشگر بهره برده. این دکمه چند منظوره علاوه بر آنکه یک سنسور اثر انگشت است، به‌عنوان یک مانیتور ضربان قلب نیز کار می‌کند. از دیگر مشخصات این گوشی می‌توان به 4 گیگابایت حافظه رم، 64 و 128 گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی و بهره‌مندی از باتری 3400 میلی‌آمپر ساعتی اشاره کرد.


اوپو R11

اوپو R11

R11 دارای صفحه‌نمایشی 5.5 اینچی از نوع AMOLED و با وضوح 1080p است که از اندروید 7.1 با رابط کاربری Color OS بهره می‌گیرد.R11 همچنین دارای دوربین دوگانه 20 + 12 مگاپیکسلی بوده که درست مانند آیفون 7 پلاس اپل و می 6 شیائومی یکی از دوربین‌ها تله فوتو و برای زوم اپتیکال 2 برابری طراحی شده است؛ اما اوپو از پردازشگر تصاویر Qualcomm Spectra برای زوم کردن روی تصاویر بهره گرفته است. این دوربین همچنین قابلیت عکس‌برداری پرتره را نیز مانند آیفون داراست تا حس یک تصویر با دوربین حرفه‌ای را تداعی کند. دوربین سلفی این گوشی نیز 20 مگاپیکسلی بوده تا به یکی از بهترین‌ها برای سلفی تبدیل شود. چیپست به کار گرفته شده در این گوشی اسنپ‌دراگون 660 با هشت هسته پردازشی 2.2 گیگاهرتزی Cortex-A53 و پردازنده گرافیکی Adreno 510 بوده که در کنار 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی برای اکثر کاربران کافی است.

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر