وزیر ارتباطات از رضایت 70 درصدی مردم از تعرفه‌های جدید اینترنت خبر داد

وزیر ارتباطات از رضایت 70 درصدی مردم از تعرفه‌های جدید اینترنت خبر داد

از اوایل آذرماه بود که طرح اینترنت نامحدود و غیر حجمی در کشور به اجرا درآمد. در ابتدا به نظر می‌رسید کاربران بسیاری به تعرفه‌های مصوب و اعلام‌شده اعتراض داشته باشند اما حالا پس گذشت از حدود یک ماه از اجرایی شدن این طرح، وزیر ارتباطات از رضایت 70 درصدی مردم از تعرفه‌های جدید خبر داد. جزییات را در فیسیت، چهره و اخبار فناوری اطلاعات بخوایند.

رضایت 70 درصدی مردم از تعرفه‌های جدید اینترنت

تقریباً از اوایل مردادماه بحث ارائه اینترنت غیر حجمی‌ و نامحدود در ایران به راه افتاد که البته سروصدای زیادی بین کاربران به پا کرد. بالاخره پس از دو ماه مذاکره و برنامه‌ریزی، چندی پیش این طرح به تصویب رسید و از 10 آذرماه به اجرا درآمد. بعد از ارائه جداول تعرفه‌های جدید، کاربران بسیاری به این تعرفه‌ها اعتراض داشتند.

اما اجرایی شدن این طرح و ارائه جداول قیمت‌گذاری جدید از سوی برخی شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت، اعتراض بسیاری از کاربران را به دنبال داشته است تا جایی که محمد جواد آذری جهرمی ‌در پاسخ به این اعتراضات در صفحه شخصی اینستاگرام خود اعلام کرده بود که:

یکی از اهداف مدل تعرفه جدید، ایجاد رقابت بین شرکت‌ها به‌منظور ارائه خدمات مناسب‌تر و باقیمتی رقابتی‌تر به مشترکین نهایی بوده است. اگر تعرفه‌های ارائه‌شده توسط شرکتی بخواهد هزینه‌های مشترک نهایی را افزایش دهد؛ موضوع توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی پیگیری و اصلاح خواهد شد.

به گزارش خانه ملت، حالا پس از گذشت حدود یک ماه از اجرایی شدن این طرح، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمد جواد آذری جهرمی، در خصوص تعرفه‌های جدید اینترنت و بحث افزایش قیمت اینترنت گفت:

این موضوع که مدل‌های جدید اعلام‌شده تعرفه اینترنت قیمت‌ها را افزایش می‌دهد صحیح نیست چراکه مدل‌ها تغییر کرده است. بررسی‌های مختلفی که گروه‌های مختلف انجام داده‌اند حاکی از کاهش جدی نرخ اینترنت است و در برخی موارد حتی قیمت به یک‌سوم کاهش یافته است.

وی درباره رضایت عمومی کاربران از تعرفه‌های جدید اینترنت غیر حجمی‌ و نامحدود گفت:

درمجموع تعرفه‌های اینترنتی کاهش یافته است و بر اساس نظرسنجی‌ها، بالای 70 رضایت عمومی دراین‌باره وجود دارد.

اما یکی از مشکلاتی که در طرح جدید به آن توجه نشده بود، کاربران کم‌مصرفی بودند که سرعت برای آن‌ها بسیار مهم بود. برای این دسته از کاربران مدلی در نظر گرفته نشده بود. وزیر ارتباطات درباره این مشکل چنین اعلام کردند:

خلأ برای تعیین این تعرفه وجود دارد که در حال بررسی این موضوع هستیم که این مشکل نیز رفع شود.

نظر شما دراین‌باره چیست؟ آیا شما هم از اجرایی شدن این طرح راضی هستید و فکر می‌کنید تعرفه‌های جدید اینترنت با کاهش همراه بوده است؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید. 


2 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

Parsix

یک‌شنبه, 17 دی 1396

یعنی اینا از کجاشون این میزان رضایت در آوردن؟!!!! نظر سنجی مربوط به قبل تغییر تعرفه ها بود و همه بر مبنای اون تکمیل کردند
قبلاً اینترنت تا سرعت 16 مگ با قیمت ماهی 5 تا 10 تومان داشتیم الان سرعت 512 کیلوبیت باید 12.5 پول بدیم !!!!!

پاسخ

قربانی

یک‌شنبه, 17 دی 1396

کجا راضی باشیم والا مخابرات گران فروش بجای رقابت با شرکتها اصلا به فکر رقابت نیست به فکر فکرسود جویی هستن بعدش کسانی که فیبر نوری هست خطشون نمی تونن از شرکتهای دیگه اینترنت بگیرند فقط بایدبرن مخابرات اگر تعرفه های مخابرات وهای وب ببینید آدم شاخ در میاره از مخابرات گران فروش
از جناب وزیر می خواهیم محدودیت خط فیبر نوری از دست مخابرات بر دارند ما چه گناهی کرده ایم که جور مخابرات به خاط هزینه میلیاردی که کردن از شرکتها طلبکارن

پاسخ

ثبت نظر