باتری بعضی از لپ‌تاپ‌های HP خطرآفرین هستند

باتری بعضی از لپ‌تاپ‌های  HP خطرآفرین هستند

شرکت  HPبه دلیل مشکلات ایمنی اعلام کرده که باتری بعضی از لپ‌تاپ‌های این شرکت باید تعویض شوند. در پاسخ به گزارشات درمورد این که باتری بعضی از مدل‌های لپ‌تاپ‌های این شرکت زیادی داغ می‌شوند، HP اعلام کرد که هرکسی که با این مشکل روبه‌روست لپ‌تاپ خود را برای تعویض باتری به یکی از مراکز نمایندگی ببرد. 
به نظر می‌رسد که هرسال این اتفاق برای شرکت  HP رخ می‌دهد. در سال 2016 این شرکت باتری 41 هزار لپ‌تاپ را به خاطر داغ شدن بیش از حد تعویض کرد. در سال 2017 نیز به دلیل مشابه شرکت  HP 101 هزار لپ‌تاپ را پس گرفت. امسال تعداد لپ‌تاپ‌هایی که با این مشکل رو‌به‌رو شده‌اند 50 هزار است. 

این مشکل می‌تواند برای سلامت شما خطر آفرین باشد 
بنا به بیانیه‌ی HP، لپ‌تاپ‌هایی که با این مشکل رو‌به رو هستند ممکن است بیش از حد داغ شده، آتش بگیرند و به فرد یا افرادی آسیب برسانند. تا به حال هشت نفر ذوب شدن و آتش گرفتن باتری‌های لپ‌تاپ خود را گزارش داده‌اند که در بعضی موارد باعث آتش گرفتن محل زندگی و حتی سوختگی درجه یک شده است. 
دستگاه‌هایی که به این مشکل دچار هستند شامل کامپیوترهای نوت بوک HP Probook 64x، HP ProBook 65x، HP x360 310 G2، HP ENVY m6, HP Pavilion x360 و ایستگاه کار سیار  HP ZBook است. همه‌ی این دستگاه‌ها بین سال‌های 94 تا 96 فروخته شده‌اند. 
HP اعلام کرده که تنها 0.1 درصد سیستم‌های ساخت این شرکت با چنین مشکلی رو‌به‌رو هستند. ارجای دستگاه معیوب به شرکت دل به خواهی است اما نمایندگی‎های این شرکت موظف هستند که به رایگان باتری لپ‌تاپ‌ها را عوض کنند. این شرکت پیشنهاد کرده که مشتریان تا زمانی که باتری لپ‌تاپشان تعویض نشده آن را از دستگاه جدا کنند و از آداپتور AC برای روشن کردن لپ‎تاپ خود استفاده کنند. 
برای این که بفهمید لپ‌تاپ شما هم معیوب است یا خیر اینجا را کلیک کنید. شما باید برنامه‌یBattery Program Validation Utility را دانلود و نصب کنید تا بفهمید که باتری شما نیز مشکل دارد یا خیر. 

شاید زمان آن رسیده که شرکت HP شرکت تهیه کننده‌ی خود را تغییر دهد 
این که شرکت HP در مورد باتری‌های معیوب و امنیت جانی مشتریانش خیلی زود اقدام کرده جای تحسین دارد اما شاید زمان آن رسیده که HP تهیه کنندگان لوازم جانبی خود را تغییر دهد. 

 

منبع خبر: makeuseof

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر