مخالفان فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی این‌بار از مقامات دولتی

مخالفان فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی این‌بار از مقامات دولتی

حدودا یک هفته از فیلترینگ تلگرام در ایران ‌می‌گذرد، پیام‌رسانی که نیمی‌از کاربرانش در سراسر دنیا را ایرانیان تشکیل داده بودند. بسیاری از کسب‌و‌کارها به دلیل قابلیت‌های بسیار تلگرام از این پیام‌رسان برای تبلیغات استفاده ‌می‌کردند و این شبکه باعث اشتغال بسیاری از جوانان شده بود. با همه اوصاف فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی مخالفان خود را دارد، مخالفانی که بعضا از مقامات دولتی هستند. سخنان این افراد را در فیسیت بخوانید.

مخالفت برخی مقامات دولتی با فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی

حدودا یک هفته از فیلترینگ تلگرام در ایران ‌می‌گذرد، پیام‌رسانی که نیمی‌ از کاربرانش در سراسر دنیا را ایرانیان تشکیل داده بودند. بسیاری از کسب‌و‌کارها به دلیل قابلیت‌های بسیار تلگرام از این پیام‌رسان برای تبلیغات استفاده ‌می‌کردند و این شبکه باعث اشتغال بسیاری از جوانان شده بود. با همه این اوصاف فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی مخالفان خود را دارد، مخالفانی که بعضا از مقامات دولتی هستند.

به نقل از فردا محمد کاظمی، یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلا‌می‌ و نائب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس مخالفت خود با فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی را چنین بیان کرده بود:

فیلترینگ دائم شبکه‌های مجازی به نفع کشور نیست زیرا عده‌ای از مردم از آن کسب روزی می‌کنند. بهترین کار، سالم‌سازی و افزایش فرهنگ و آگاهی رسانه‌ای مردم است و محدودیت‌ها صرفا در مسائل امنیتی و مواقع خاص باشد.

بیکار کردن افرادی که از این طریق ارتزاق می‌کنند می‌تواند آسیب‌های دیگری برای کشور به همراه داشته باشد؛ لذا باید در محدودیت‌سازی‌ها به حداقل‌ها اکتفا شود.

وی درباره زمان رفع فیلتر شبکه‌های اجتماعی گفت:

احتمالا با تمام شدن اغتشاشات خیابانی روزهای اخیر شهرهای مختلف و امرار معاش بسیاری از افراد جامعه از طریق این فضا، به‌زودی فیلتر شبکه اجتماعی تلگرام برداشته خواهد شد.

اما مخالفت درباره فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی به اینجا ختم نمی‌شود و این موضوع مخالفان دیگری هم دارد. به نقل از خانه دولت سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، بهروز نعمتی در صفحه شخصی اینستاگرام خود از مخالفت مجلس با فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی چنین نوشت:

مجلس موافق ادامه فیلترینگ تلگرام نیست، اما تلگرام باید متعهد شود که به عنوان ابزاری در اختیار دشمنان ملت ایران قرار نمی‌گیرد.

اما به گفته وی مجلس برای رفع فیلتر شدن تلگرام از مدیران این پیام رسان تعهد ‌می‌خواهد:

تلگرام با توجه به ضوابط و مقررات امنیت ملی کشور، باید اقدام جدی‌تری از خود نشان داده و متعهد شود به رفتارهای تروریست مآبانه در این پیام‌رسان خاتمه می‌دهد.

دولت به ویژه وزارت ارتباطات مکلف است نسبت به رعایت اینگونه موارد و همچنین خسارات ناشی از این اقدامات تروریست گونه که به فضای کسب وکار جوانان ما وارد شده است به صورت جدی اقدام کند. در غیراین‌صورت مجلس با قدرت به موضوع ورود خواهد کرد.

مسئولان تلگرام نیز باید بدانند که گزینه‌های جدی برای جایگزینی تلگرام وجود دارد.

مخالف بعدی فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی پروانه مافی، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر در مجلس شورای اسلا‌می‌ است. وی با انتشار پستی از ابهام در سرنوشت 15هزار کسب وکار مجازی با مسدود شدن و فیلترینگ تلگرام و اینستاگرام نوشت. به گفته وی:

محدودیت در دسترسی به پیام رسان‌ها باید مرتفع شود و استفاده از راهکارهای سلبی در اولویت آخر قرار گیرد.

نظر شما درباره تاثیر فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی بر فضای کسب‌وکارهای آنلاین چیست؟ نظرات خود درباره فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی را با ما در میان بگذارید.

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید. 


10 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

Insider

دوشنبه, 18 دی 1396

تلگرام می بایست فیلتر بماند. از برنامه های سروش استفاده کنید. شبکه های اجتماعی جز هدر رفتن زمان و انحراف سودی برای ایرانیان ندارند. کسب درآمد از تلگرام بهانه است.

پاسخ

سیامک

دوشنبه, 18 دی 1396

خودم مردم اگه واقعا دارن فعالیت اقتصادی تو تلگرام میکنند جمع بشن و یک کمپین راه بندازن تا تلگرام کانال‌های لجنساز و لجن پرانی مثل آمد نیوز رو که رسما دروغ میگه و تحریک به اغتشاش و قتل حذفشون بکنه!
امنیت بالاتر از عدالت و آزادی

پاسخ

محسن

دوشنبه, 18 دی 1396

متاسفانه متاسفانه متاسفانه مسولین کشور که فکر میکنن خیلی چیز بارشونه ، تو هر زمینه ای که میخوان کاری انجام بدن مثل گرون کردن بنزین یا فیلترینگ شبکه های اجتماعی ، حتی یک ثانیه زحمت فکر کردن در مورد عواقب کاری که انجام میدن رو به خودشون نمیدن و شکمی تصمیم میگیرن.

پاسخ

Parsix

دوشنبه, 18 دی 1396

فیلتر تلگرام و سرویس های مشابه به فال نیک باید گرفت بشرطی که نرم افزاری مشابه در داخل کشور با حمایت های کامل هاستینگ و پهنای باند توسط دولت یا حامی مالی خصوصی ارائه شود. لااقل رفتار بی بندوبار برخی افراد داخل شبکه های اجتماعی اصلاح میشه.

پاسخ

Huh

دوشنبه, 18 دی 1396

آخه کسی از تو نظر خواست؟!
خودت نوشتی "از برنامه های سروش استفاده کنید" بعد گفتی "شبکه های اجتماعی جز هدر رفتن زمان و انحراف سودی برای ایرانیان ندارند" !
فازت چیه دقیقا ؟! :|

پاسخ

Milad

دوشنبه, 18 دی 1396

جناب اینسایدر متاسفانه مشکل ما این هست که همه فقط خودشون رو میبینن . شاید شما برای تفریح بیاید اما هزاران نفر کل خرج خانوادشون رو داشتن از این شبکه میدادن !! شما که کلا مخالفی چرا سروش رو پیشنهاد میکنی؟؟ حتما باید تمام کارت حافظه مون رو در اختبار برنامه سروش و دوستان شما قرار بدیم تا مجوز استفاده از برنامه داده بشه؟؟

پاسخ

ali

دوشنبه, 18 دی 1396

فرهگ استفاده شو نداری نصب نکن
چرا وقت ما رو نمیگیره پس

پاسخ

primaryserver

دوشنبه, 18 دی 1396

این از اون حرف ها بودها انگار عمه من بود همین 6 ماه پیش به روحانی رای داد
اینا از رو مریخ که نیومدن خودمون کردیم از ماست که بر ماست

پاسخ

ام ف

سه‌شنبه, 19 دی 1396

چه آدمای حقیری پیدا میشن توی این بخش کامنتا!!! مثلا ما هم اصلا نفهمیدیم یه نفر با هزارتا اسم مختلف میاد از تلگرام بدی میگه! تو همه ی سایتای خبری مشابهم این آدمای سخیف این روزا یافت میشن! ساندیس خوری هم حدی داره!!!

پاسخ

علی

یک‌شنبه, 16 تیر 1398

توی ایران همه چیز فیلتره،جوونی کردنمونو ازمون گرفتن،حقمونو ازمون گرفتن،تفریحمونو ازمون گرفتن،اینترنتم ازمون گرفتن،ما جوونا خیلی دل داریم که شکایت داریم و دم نمیزنیم،تا میگن جوونا بیان شعار بدن،رای بدن،ما حمایت میکنیم ازشون،ال میکنیم و بل میکنیم ،ما جوونا میایم،اما من جوون هنوز کار درست ندارم،حقوقم زیر پنج تومنه،استخدامم درست سرمان نیسنت،مزایای خوبی ندارم،خونه ندارم،جواب نامه منو نمیدن مسئولین،بیرونم میکنن از دفترشون،سرم میدوونن منو،مسخرم میکنن،بی اعتناییم میکنن،وعده لولوسرخرمن بهم میدن،اما نور چشمیا،استخدام رسمی بهترین حقوق و مزایای شغلیو دارن.یکی میگیره سی میلیونو میناله و میگه کممه،یک کارگر فلک زده حقوقش به دوتومنم نمیرسه و بدترین استخدام ووضعیت شغلی رو داره.مسخره بازی درکردن،استخدام قراردادی و شرکتی و پیمانی درآوردن .این بود ایرانی که شهدا میخواستن ؟وای برشما.وای

پاسخ

ثبت نظر