اپل: همه‎ی دستگاه‌های مک و iOS دچار رخنه‌ی امنیتی Meltdown و Spectre هستند

اپل: همه‎ی دستگاه‌های مک و iOS دچار رخنه‌ی امنیتی Meltdown و Spectre هستند

اپل بالاخره درمورد رخنه‌ی امنیتی بزرگ Meltdown و Spectre که سرخط خبرهای این روزهاست عکس العمل نشان داد. این شرکت اعلام کرد که همه‌ی دستگاه‌های مک و iOS متأثر از این رخنه‌ی امنیتی هستند، اما پچ امنیتی را برای Meltdown منتشر کرده؛ با این حال هنوز هیچ اقدامی برای رفع مشکل Spectre صورت نگرفته است. 
در وب‌سایت پشتیبانی اپل علام کرد که این مشکل همه‌ی پردازنده‌های جدید و تقریباً همه‌ی کامپیوترهای این شرکت از جمله دستگاه‌های مک و گوشی‌ها و تبلت‌های iOS را درگیر کرده استد. البته اپل همچنین اعلام کرد که تا به حال هیچ گزارشی از سوء استفاده از این رخنه‌ی امنیتی نشده است. 
این شرکت طی بینایه‌ای گفته که پچ‌های تعمیراتی را برای رخنه‌ی Meltdown در نسخه‌های macOS 10.13.2 و iOS 11.2 و همچنین tvOS 11.2 منتشر کرده است. پس اگر دستگاه خود را به روز رسانی کرده باشید با مشکلی روبه‌رو نخواهید شد. 
درمورد ساعت‌های اپل واچ نیز این شرکت اعلام کرده است که این دستگاه‌ها متأثر از رخنه‌ی Meltdown نیستند. 

اپل اعلام کرده که در حال آماده کردن پچ مخصوص مرورگر وب سافاری برای مقابله با Spectre است.همچنین توصیه کرده که برای پیش‌گیری از هرگونه بدافزار و ویروس حتماً نرم افزارها را تنها از منابع معتبری مانند اپ استور دانلود کنیم. این شرکت هم اکنون در حال توسعه‌ی پچ‌های امنیتی برای رفع این مشکل است و به زودی آن را در آپدیت‌های بعدی برای iOS, macOS, tvOS و watchOS منتشر خواهد کرد. 
شرکت اینتل نیز اعلام کرد که آپدیت‌های امنیتی که برای پردازنده‌های خود منتشر کرده این دستگاه‌ها را از هردو رخنه‌ی امنیتی مصون نگاه خواهد داشت. این شرکت همچنین اعلام کرد که کاهش سرعت کامپیوترها برای بیشتر کاربران کامپیوترهای شخصی چشمگیر نخواهد بود و پس از مدتی این مشکل نیز به زودی رفع خواهد شد. 

منبع خبر: techradar

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر