معرفی معروف‌ترین خطاها در دنیای اینترنت

معرفی معروف‌ترین خطاها در دنیای اینترنت

هنگام استفاده از اینترنت حتما بارها و بارها با خطاهایی مانند خطای 404، 403، 500 و ... مواجه شده اید. اما آیا می‌دانید که هر یک از این خطاها چه معنایی دارند و به چه دلیلی نمایش داده می‌شوند؟ با این مقاله در فیسیت همراه باشید تا این خطاها و علت رخ دادن آن‌ها را به شما معرفی کنیم.

معروف‌ترین خطاها در دنیای اینترنت

هنگام استفاده از اینترنت حتما بارها و بارها با خطاهایی مانند خطای 404، 403، 500 و ... مواجه شده‌اید. اما آیا می‌دانید که هر یک از این خطاها چه معنایی دارند و به چه دلیلی رخ می‌دهند؟

مشکلی که در طی دو روز اخیر در وب‌سایت فیسیت به وجود آمده بود ما را برآن‌داشت تا در مقاله‌ای معروف‌ترین خطاهای دنیای اینترنت را معرفی کرده و علت هر یک را بیان کنیم. با فیسیت همراه باشید.

خطا 500

خطا 500 که Internal Server Error نام دارد یکی از معروف‌ترین خطاهایی است که بازدیدکنندگان از وب‌سایت‌ها ممکن است با آن مواجه شوند. همان‌طور که از نام آن مشخص است این خطا زمانی رخ می‌دهد که سرور وب دچار مشکلات درونی همچون overloading شود.

خطا 404

این خطا با عبارت Not Found شناخته می‌شود. خطا 404 معمولا در مواقعی رخ می‌دهد که دامنه وب‌سایتی حذف شده باشد و یا اینکه لینکی از آن پاک شده باشد یا لینکی به صورت اشتباه در سایت وجود داشته باشد که اصلا در واقعیت وجود ندارد یا اینکه کاربر آدرس وب‌سایت را اشتباه تایپ کرده باشد.

خطا 403

این خطا که به عنوان Forbidde شناخته می‌شود در شرایطی رخ می‌دهد که کاربری بخواهد به وب‌سایتی ممنوعه و یا دایرکتوری ممنوعه‌ای از یک وب‌سایت دسترسی داشته باشد. در ضمن آدرس‌هایی که برای آی‌پی‌های (IP) خاص بلاک می‌شوند (در واقع برای یک منطقه خاص فیلتر می‌شوند) هم برای دسترسی به آن وب‌سایت با این خطا مواجه خواهند شد. نمونه بازر این خطا را برای دسترسی به سرویس startup with google می‌توان نام برد که یک ماه بعد از ارائه این سرویس از سمت گوگل، برای آی‌پی‌های ایرانی مسدود شد.

سرویس کاربردی Startup with google برای کاربران ایرانی مسدود شد

بنیان‌گذار استارت‌آپ‌ها، سرویس جدید گوگل را از دست ندهید

خطا 502

این خطا که با عنوان Service Temporarily Overloaded شناخته می‌شود در مواقعی رخ می‌دهد که سرور با ازدحام مواجه شود. جدا از مواقعی که واقعا ترافیک وب‌سایت افزایش می یابد (مانند زمان انتخاب واحد دانشگاه) برخی مواقع سرور وب‌سایت با حملاتی مانند DOS و DDOS مواجه می‌شود که به صورت جعلی ترافیک فوق‌العاده زیادی را به سمت وب سایت هدایت می‌کند و باعث می‌شود این مشکل به وجود بیاید. این خطا معمولا با پایین آمدن ترافیک ورودی به وب‌سایت حل می‌شود البته اگر حمله‌ای در کار نباشد!

خطای 503

این خطا که Service Unavailable نام دارد در دسترس نبودن سرویس را نشان می‌دهد. معمولا در شرایطی که ترافیک ورودی به وب‌سایت از حد توان سرور آن بیشتر باشد و یا اینکه سرور آن به اصطلاح Down شده باشد رخ می‌دهد.

 برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید. 


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر