D-Link DNS-340L ShareCenter در یک نگاه

D-Link DNS-340L ShareCenter در یک نگاه

در اینجا بهتر است اطلاعاتی در مورد پنل پشتی و نیز پنل جلویی DNS-340L ، در اختیار خوانندگان قرار بگیرد . پنل جلویی دارای پورت ( درگاه ) USB 3.0 بوده و تنها پورتی است که برای بک آپ ( نسخه پشتیبان ) گرفتن به کار گرفته می شود .

نشانگر های LED موجود بر روی مدل DNS-340L برای نشان دادن وضعیت دستگاه ، از رنگ های نارنجی و همچنین سفید استفاده می کند و علاوه بر آن چراغ چشمک زنی هم برای نشان دادن روشن و یا خاموش بودن دستگاه بر روی آن تعبیه شده است . پنل فوقانی این دستگاه به راحتی به اطراف حرکت می کند و افراد می توانند برای دسترسی به درایور ، آن را کنار بزنند

1c.jpg
-


در اینجا بهتر است اطلاعاتی در مورد پنل پشتی و نیز پنل جلویی DNS-340L ، در اختیار خوانندگان قرار بگیرد . پنل جلویی دارای پورت ( درگاه ) USB 3.0 بوده و تنها پورتی است که برای بک آپ ( نسخه پشتیبان ) گرفتن به کار گرفته می شود .نشانگر های LED موجود بر روی مدل DNS-340L برای نشان دادن وضعیت دستگاه ، از رنگ های نارنجی و همچنین سفید استفاده می کند و علاوه بر آن چراغ چشمک زنی هم برای نشان دادن روشن و یا خاموش بودن دستگاه بر روی آن تعبیه شده است . پنل فوقانی این دستگاه به راحتی به اطراف حرکت می کند و افراد می توانند برای دسترسی به درایور ، آن را کنار بزنند .


پنل پشتی دارای دو درگاه USB 2.0 می باشد و از آنها در اتصال به دستگاه کنترل و مشاهده UPS و همچنین اتصال به چاپگر استفاده می  شود . در این قسمت از دستگاه یک کلید راه اندازی مجدد ، یک کلید کنترل انرژی و دو عدد پورت Gigabit Ethernet نیز وجود دارد .
هر دو پورت Gigabitموجود بر روی این سیستم دارای دو LED می باشند .LED سمت چپ روی هر پورت نشان دهنده وضعیت اتصال و فعالیت دستگاه است .LED سمت راست موجود روی پورت های سیستم ، زمانی که چراغ آن به طور ثابت روشن است نشاندهنده اتصال Gigabit است و زمانی که سرعت اتصال آن 10 / 100 mbps باشد ، LED به حالت خاموش در می آید . پورت های Gigabit Ethernetقالب های بزرگ را نیز پشتیبانی می کنند .Port Bonding یا همان ازدیاد اتصالات و تعدیل بالا آمدن سیستم و کارکرد آن در این مدل به خوبی مورد پشتیبانی قرار می گیرد .


داخل دستگاه
مدل DNS-340L از یک سیستم Marvell Armada 370 SoC استفاده می کند که با فرکانس 1.2 GHz کار می کند . در این قسمت PCB اصلی دستگاه جای گرفته است . در درون این سیستم چهار عدد از اتصال دهنده های SATA نیز وجود دارند که با روکش های مخصوص میان تهی روی خود هوا را از سمت راست وارد سیستم می کنند و آن را به سمت چپ می فرستند . فن این سیستم هم به نوبه خود سبب حرکت هوا به سمت محفظه درایور می شود . هیچ کدام از اجزای این مدل دارای حفره دمایی نمی باشند .
جدول زیر مقایسه ای است بین مولفه های کلیدی DNS-340L و دو نمونه از NAS ها . مدل Thecus N4310 و مدل ASUSTOR AS-304T .

2c.jpg
-

ویژگیها و رابط کاربری DNS-340L  بسیارشبیه به DNS-230L وDNS-325 است.


دو تصویر زیر به نوعی تجربه ی رابط کاربری را برای شما ارائه می دهد. دی لینک برایDNS-340L امولاتوری تعبیه کرده است که بتوانید از طریق آن به گزینه ها و منوی بیشتری دسترسی پیدا کنید.
نکته : به دلیل نبود برخی از درایوها در امولاتور،منوهایی مانند DISC MANAGEMENT و یاSHARES ممکن است خالی باشند.
مصرف برق درایوهای دی لینکWD-RE3 500گیگ در حالت فعال 37 وات و درحالت پاورسیو 12 وات بود.مدت زمان بازسازی  RAID  5 فقط 5 دقیقه بود به همین خاطر bad block test که معمولا حجم سازه و مدت زمان تایید را به ساعتها می رساند ناکام ماند.صدای فن و درایو در حد متوسط هستند. به این دلیل که روشن و یا خاموش شدن فن به دما بستگی دارد، قطعا در زمان فعالیت صدایش به گوشتان خواهد رسید. درایوهایWR3مصرف برق بیشتری دارند و خیلی سریع داغ می شوند.به این ترتیب می توان بر روی فن حساب ویژه ای بازکرد. درصورت استفاده ازREDهمسان و مناسب باWD،صدای فن به شدت کاهش یابد.
حال که سخن از درایوها به میان آمد،باید گفت که این درایوها به صورت عمودی و بدون نیاز به جایگاه نصب درDNSL 340نصب می شوند. قبل از نصب کافی است دسته ی پلاستیکی را بر روی درایو متصل بکنید. بهتر است از هر نوع ارتعاشی جلوگیری کنید. البته گاهی وقت ها افتادن درایو بر روی برد اصلی نیز دور از انتظار نیست. پشتیبان گیری نمی تواند برنامه ریزی شده باشد و این کار فقط از طریق پنلی و اسبی جلو امکان پذیراست.کار پشتیبان گیری را باید با زدن دکمه ی موجود در پنل جلو آغازکنید.در طول پشتیبان گیری وضعیت صفحه ی نمایش به روز نمی شود و همچنینن می توان از طریق این کاربه سیستم وارد شد.
ورود بهDNS-340Lبا محدودیت هایی همراه است و اساسا فقط ورود و خروج ادمین و روشن یا خاموش شدن فن را نشان می دهد. به شدت از ایجاد و فرمت دوره چشم پوشی شده بود که برای انجام هر کاری در کلاسNASباید استفاده شود.DNS-340LسرورSyslogداخلی دارد که ممکن است اطلاعات بیشتری بگیرد اما این ویژگی هنوز تست نشده است.

کارایی

Firmware 1.01بررویDNS-340Lنصب شده بود و تست عملکرد با استفاده از پروسه یRivision 5 NSA testدر جریان بود. تمامی تستها با استفاده از چهارعدد درایوWestern digital 500گیگ انجام شد. به هنگام ارزیابی کاراییNASاولین جدول، جدول پیشفرض محسوب می شد که عملکرد کپی رایت ها را نشان می داد و بعدی مربوط به کارایی فایل هایCopy readمی شد.


تصویر ترکیبی زیرعملکرد کپی رایت (چپ) وCopy readرا برای هر 4 درایو با استفاده از پروسه یRivision 5نشان می دهد. توجه داشته باشید کهDNS-340Lنزدیک پایین جدول کارایی رایت جای گرفته اما در این مقایسه در کارهای مربوط بهreadیک سروگردن از NASبالاتراست. سپس نوبت به بررسی خلاصه ای از آزمایش همه ی محصولات رسید که به نوعی نتیجه تست محسوب می شد. درتصویرزیردی لینکDNS-340L(چپ)  Asustor AS 304T ( وسط) وThecus N4310 ( راست) نشان داده شده است.


ازعملکرد مربوط به رایت در همه ی سطوحRaidهم در کپی رایت و هم در کپیNASPT،برمی آید کهDNS-340Lسطح بسیار پایینی از دوNASدیگردارد.درعملکردRead NAS-340Lدرسطح متوسط و یا کمی بهتر قراردارد.عملکرد پشتیبان گیریی و اسبی برای همه ی فرمت ها،زیرسطحAS304Tقرار دارد اما در همه ی تست هاN1043را پشت سر می گذارد.DNS-340Lهمچنین عملکردی کندی درپشتیبان گیری شبکه دارد.
NAS Pankerراه آسانتری برای مقایسه قیمت و عملکرد، در کلاسNASپیشرو می گذارد.ان ایاس در رده ی14به همراهThecus N431وSegate NAS 4BAYبا امتیازتقریبی 12.2 در رده ی پایین قرار دارد.Thecusبرپایه یAMCCتک هسته ای است. درحالی کهsegateهمچنان ازMarvell armada 370بهره می برد.
در اینجا تغییرات بزرگ و کوچک قیمت را می توانید مشاهده کنید.DNS-340Lبا دارا بودن رتبه یکسان باThecus ،قیمتی بالغ بر هفتاد دلار دارد. پس بنابراین اگر به دنبال کارایی بالاترنیستید،Thecusمی تواند انتخاب شما باشد. اما عنوان گرانترین رابهAsustor AS 304T 304می دهیم که با قیمت 329 دلاراز Intel Atom CE5335دو هسته ای بهره می برد،اما تنها با دو رتبه کمتر در ردهی 12 قرارمی گیرد.
دقیق شدن درعملکرد سهNSA مقایسه ی این نتایج به دست آمده در آزمایشات اطلاعات بهتری دراختیارمی گذارد.جدول ترکیبی زیر دی لینکDNS-340L (چپ) ASUSTOR-AS 304T ( وسط) وThecus N4310 ( راست ) را نشان می دهد. براساس آزمایشات بالا نیزعملکرد پایینDNS-340Lدرآزمایشات رایت،پشتیبان گیری وISCCI مشخص شد.اما به همراهAS 304Tکه در ردهی 9 قراردارد نمره ی بهتری نسبت بهThecus N4310درآزمایشاتReadو ویدئو کسب کرد.
جمع بندی پایانی
باید در نظر داشته باشید اگر در ابتدای انتخاب یک محصول قرار دارید، باید از برخی ویژگیها یا کارای ان چشم پوشی کنید .پردازنده یک هسته ای Armada 370 دی لینک و مقدار ناچیز رم 512 موجب پایین بودن کارایی و رتبه در جدول آزمایشات شده است.از طرفی، دلیل قانع کننده ی دیگری برای انتخابDNS-340Lارتباط آن باMy Dlink ( محیط ابری) است.اگرMy Dlinkبر روی دستگاه های دیگر شما نصب باشد،DNSنیز ازآن بهره مند خواهد شد.به هر حال اگر به صورت حرفه ای به دنبال انجام کارهای تان باشید احتمالاDNS-340Lضعیف و کم امکانات بنظربیاید.


در پایان به قول معروفی برمی گردیم : هرچقدر پول خرج کنید همان قدر بدست می آورید و اگر خرج نکنید،دستتان خالی می ماند. قانونی که برایDNS-340Lنیزصدق می کند.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر