6 قابلیت هیجان انگیز گلکسی اس 8 و گلکسی نوت 8 و نحوه تنظیم آن‌ها

6 قابلیت هیجان انگیز گلکسی اس 8 و گلکسی نوت 8 و نحوه تنظیم آن‌ها

سامسونگ یکی از برترین برندهایی است که در زمینه ساخت گوشی‌های هوشمند فعالیت دارد. این کمپانی هر ساله قابلیت‌های بسیاری را به گوشی‌های اندرویدی خود اضافه می‌کند اما بی‌اغراق پرچمداران اخیر سامسونگ، گلکسی اس 8 و گلکسی نوت 8 هیجان‌انگیز‌ترین گوشی‌های سامسونگی هستند که تا کنون عرضه شده‌اند. به همین دلیل قصد داریم در این مقاله 5 مورد از بهترین و هیجان‌انگیزترین قابلیت‌های این دو پرچمدار را معرفی کنیم. با فیسیت همراه باشید.

قابلیت‌های کاربردی گلکسی اس 8 و گلکسی نوت 8

سامسونگ یکی از برترین برندهایی است که در زمینه ساخت گوشی‌های هوشمند فعالیت دارد. این کمپانی هر ساله قابلیت‌های بسیاری را به گوشی‌های اندرویدی خود اضافه می‌کند اما بی‌اغراق پرچمداران اخیر سامسونگ، گلکسی اس 8 و گلکسی نوت 8 هیجان‌انگیز‌ترین گوشی‌های سامسونگی هستند که تا کنون عرضه شده‌اند. به همین دلیل قصد داریم در این مقاله 6 مورد از بهترین و هیجان‌انگیزترین قابلیت‌های این دو پرچمدار را معرفی کنیم. با فیسیت همراه باشید.

1- قابلیت Dual Audio

با استفاده از قابلیت Dual Audio در دو پرچمدار اخیر سامسونگ، گلکسی اس 8 و گلکسی نوت 8 می‌توانید دو دستگاه بلوتوثی خارجی را به یک گوشی وصل کنید. بنابراین می‌توانید دو هدفون بلوتوث و یا اسپیکر را به یکی از این گوشی‌ها وصل کرده و در هر دو، یک صدای واحد را دریافت کنید. این قابلیت برای مواقعی که دو نفر به صورت همزمان می‌خواهند از یک دستگاه به یک موسیقی گوش کنند و یا اینکه یک ویدیو را تماشا کنند و هر یک هدفون مجزای خود را داشته باشند، بسیار مفید است.

برای فعال کردن این قابلیت باید مراحل زیر را طی کنید:

1- هر دو دستگاه بلوتوثی خود را به گوشی وصل کنید.

2- حالا برای فعال کردن قابلیت Dual Audio به مسیر Settings > Connections > Bluetooth بروید.

3- روی دکمه سه نقطه بالای صفحه نمایش ضربه زده و گزینه Dual Audio را انتخاب کنید و از اتصال دو هدفون یا اسپیکر با یک صدای واحد، لذت ببرید.

فعال کردن قابلیت Dual Audio در سامسونگ گلکسی اس 8

فعال کردن قابلیت Dual Audio در سامسونگ گلکسی اس 8

2- تغییر ترتیب دکمه‌های اصلی گوشی

سامسونگ در دو گوشی پرچمدار اخیر خود، گلکسی اس 8 و گلکسی نوت 8، دکمه‌های اصلی را با ترتیب برگشت، خانه و فعالیت‌های اخیر (Back-Home-Recent) قرار داده است که البته در اکثر گوشی‌های اندوریدی از همین ترتیب استفاده می‌شود؛ اما ترتیب پیش فرض دکمه‌های اصلی در گوشی‌های سامسونگ برخلاف چیزی است که گفته شد. به هر صورت اگر به ترتیب دکمه‌های اصلی در این دو گوشی عادت ندارید به‌راحتی و تنها با چند گام ساده می‌توانید ترتیب دکمه‌ها را به دلخواه خود تغییر دهید.

برای تغییر ترتیب دکمه‌های اصلی در دو گوشی سامسونگ گلکسی اس 8 و گلکسی نوت 8 باید مراحل زیر را طی کنید:

1- به بخش تنظیمات گوشی بروید.

2- حالا مسیر Display > Navigation Bar > Button Layout را طی کنید.

3- حالا از بین دو گزینه Back-Home-Recent و Recent-Home-Back گزینه دلخواه خود را انتخاب کنید.

نحوه تغییر ترتیب دکمه‌های اصلی گوشی در سامسونگ گلکسی اس 8

نحوه تغییر ترتیب دکمه‌های اصلی گوشی در سامسونگ گلکسی اس 8

3- قابلیت Edge Lightning

سامسونگ از سال 2017 به بعد در طراحی پرچمدارانش، گلکسی اس 8، اس 8 پلاس و گلکسی نوت 8، لبه‌ها را به‌صورت منحنی طراحی کرد و یکی از قابلیت‌هایی که به واسطه این طرحی منحنی به گوشی‌های سامسونگ اضافه شد، قابلیت نوردهی لبه‌ها به عنوان نوتیفیکیشن بود.

1- برای استفاده از قابلیت‌های مختف Edge Lightning باید به مسیر Settings > Display > Edge Screen > Edge Lighting بروید.

2- حالا در این بخش می‌توانید تنظیم کنید که چه موقع لبه‌ها روشن باشند، مواقعی که صفحه نمایش روشن است یا زمانی که خاموش است یا همیشه.

از قابلیت Edge Lightning در بخش نوتیفیکیشن‌ها هم می‌توانید استفاده کنید. برای این کار به قسمت Manage Notifications بروید و اپلیکیشن‌هایی که می‌خواهید هنگام دریافت نوتیفیکیشن آن‌ها، لبه‌های گوشی روشن شود را انتخاب کنید. حتی در بخش تنظیمات Edge Lightning می‌توانید با رفتن به بخش Advanced Setting برای نور نوتیفیکیشن هر اپلیکیشن، رنگ دلخواهتان را انتخاب کنید اما منطقی‌تر است که مثلا برای نوتیفیکیشن‌های واتس آپ رنگ سبز را انتخاب کنید و برای توییتر رنگ آبی و... . به‌این‌صورت به‌راحتی متوجه می‌شوید که از چه اپلیکیشنی نوتیفیکیشن دریافت کرده‌اید!

اگرچه قابلیت Edge Lighting بسیار کاربردی است اما فراموش نکنید که با فعال کردن آن، قابلیت پاسخ سریع از طریق نوتیفیکشن را از دست می‌دهید! بنابراین اگر می‌خواهید ایمیل‌های خود را ازطریق نوتیفیکیشن‌ها بایگانی کنید و یا این‌که به یک پیام از طریق نوتیفیکیشن پاسخ دهید باید قابلیت Edge Lighting را غیرفعال کنید.

4- میانبری فوق‌العاده سریع برای رد تماس

هنگامی‌که صفحه نمایش این گوشی‌ها خاموش باشد و آن‌ها را از طرف صفحه نمایش روی یک سطح گذاشته باشید، اگر تماسی با شما برقرار شود، لبه‌های گوشی روشن می‌شود. اگر بخواهید در این شرایط به سرعت تماس را رد کنید و به صورت اتوماتیک یک پیامک برای تماس گیرنده ارسال کنید، یک میانبر واقعا سریع برای شما وجود دارد. برای این کار تنها کافی است برای مدت دو ثانیه انگشت خود را روی سنسور پشت گوشی، heart rate sensor، قرار دهید!

در ضمن برای تغییر متن پیامکی که به صورت اتوماتیک ارسال می‌شود می‌توانید از قسمت تنظیمات Edge Lighting روی سه نقطه بالای صفحه نمایش ضربه زده و گزینه Quick Reply را انتخاب کنید و متن دلخواهتان را وارد کنید.

میانبری فوق‌العاده سریع برای رد تماس در گلکسی اس 8

میانبری فوق‌العاده سریع برای رد تماس در گلکسی اس 8

5- دکمه شاتر عکس شناور

گاهی اوقات پیش می‌آید که می‌خواهید عکسی را بگیرید اما دکمه شاتر عکس، دور از دسترس به نظر می‌رسد. خوشبختانه می‌توانید دکمه شاتر دوربین متحرک را فعال کنید. برای این کار ابتدا دوربین گوشی خود را روشن کنید، حالا به تنظیمات دوربین بروید و گزینه Floating Camera Button را در حالت روشن (on) قرار دهید.

حالا یک دکمه شاتر عکس دوم هم برای شما نمایش داده می‌شود که می‌توانید آن را به موقعیت دلخواه خود بکشید و عکس بگیرید.

فعال کردن قابلیت  Floating Camera Button در گلکسی اس 8

فعال کردن قابلیت  Floating Camera Button در گلکسی اس 8

6- عکس گرفتن با سنسور heart rate sensor

برای این کار دوربین گوشی را روشن کنید و به بخش تنظیمات بروید. در قسمت Front Camera گزینه Shooting Methods یا Ways to take a picture را انتخاب کنید. در این بخش گزینه Tap heart rate sensor را فعال کنید.

به یاد داشته باشید که این قابلیت تنها هنگامی‌که تصویر یک صورت از طریق دوربین تشخیص داده شود کار می‌کند. بنابراین هنگامی‌که مربع معروف دور تصویر شما نمایش داده شد با لمس سنسور پشتی گوشی (heart rate sensor) به سادگی عکس بگیرید.

بعلاوه در همین صفحه تنظیمات با انتخاب Tap Screen به سادگی می‌توانید با ضربه در هر قسمت صفحه نمایش، عکس سلفی بگیرید.

عکس گرفتن با سنسور heart rate sensor

عکس گرفتن با سنسور heart rate sensor

 

خرید گلکسی اس 8 از شهرفافا، قیمت 2690 هزار تومان

خرید گلکسی نوت 8 از شهرفافا، قیمت 3490 هزار تومان

نظر شما درباره این قابلیت‌ها چیست؟ آیا قابلیت جذاب دیگری در این پرچمداران سامسونگ می‌شناسید؟ تجربیات خود را با ما درمیان بگذارید تا آن را به لیست بالا اضافه کنیم.

 برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید. 


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر