واتس آپ و باگی جدید، این‌بار در سرورهای این ‌پیام‌رسان

واتس آپ و باگی جدید، این‌بار در سرورهای این ‌پیام‌رسان

اخیرا شاهد خبری درباره یک باگ امنیتی فاحش در واتس آپ بودیم. این شکاف امنیتی باعث می‌شود که اگر شخصی بتواند یکی از سرورهای واتس آپ را در اختیار بگیرد، به‌سادگی بتواند کاربران را به گروه‌های چت خصوصی اضافه کند. این مسئله باعث می‌‌شود حریم خصوصی کاربران آن گروه به کلی در معرض خطر قرار بگیرد زیرا فرد ناشناس به چت‌های افراد گروه دسترسی دارد.

‌کشف باگی جدید در سرورهای واتس آپ

پیام‌رسان واتس آپ یکی از محبوب‌ترین ‌پیام‌رسان‌ها در سراسر دنیا از جمله ایران است. اگرچه ‌پیام‌رسان تلگرام با قابلیت‌های بسیار زیاد توانست تا حد زیادی جای واتس آپ را بگیرد اما با فیلتر شدن تلگرام، دوباره عده زیادی به استفاده از واتس آپ روی آوردند.
یکی از قابلیت‌های خوبی که واتس آپ به آن می‌بالید، قابلیت رمزگذاری end-to-end بود که از سال 2016 در این ‌پیام‌رسان قرار گرفت. به واسطه‌ی این قالبیت تمامی‌ پیام‌های متنی و تصویری و ویدیویی مبادله شده کاربران از طریق واتس آپ همواره امن باقی می‌‌ماند.
اما اخیرا شاهد خبری درباره یک باگ امنیتی فاحش در واتس آپ بودیم. این شکاف امنیتی باعث می‌شود که اگر شخصی بتواند یکی از سرورهای واتس آپ را در اختیار بگیرد، به‌سادگی بتواند کاربران را به گروه‌های چت خصوصی اضافه کند. این مسئله باعث می‌‌شود حریم خصوصی کاربران آن گروه به کلی در معرض خطر قرار بگیرد زیرا فرد ناشناس به چت‌های افراد گروه دسترسی دارد.
همانطور که گفتیم این باگ امنیتی تنها زمانی مشکل‌ساز است که کسی بتواند کنترل یکی از سرورهای واتس آپ را به‌دست بگیرد و در غیر‌این‌صورت مشکلی به وجود نمی‌‌آورد. اگرچه ورود به سرور واتس آپ سخت است اما اگر روزی این اتفاق بیفتد دیگر ویژگی رمزگذاری end-to-end به‌هیچ‌عنوان اهمیت ندارد!
واتس آپ در خصوص این باگ امنیتی اعلام کرده است که اگرچه این مسئله را نادیده نمی‌گیرد اما کاربران می‌‌دانند که اگر کسی به گروهی اضافه شود اعلانی برای حضور عضو جدید برای تمامی‌ اعضا نمایش داده می‌‌شود و از آنجایی‌که اضافه شدن فرد ناشناس مخفی نمی‌‌ماند پس این مسئله آنقدرها هم مشکل بزرگی نیست.

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید. 

 

منبع خبر: engadget


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر