با اصلاح تعرفه‌‌‌های جدید اینترنت کف قیمت ماهانه کاهش یافت

با اصلاح تعرفه‌‌‌های جدید اینترنت کف قیمت ماهانه کاهش یافت

پس از ماه‌‌‌ها بررسی و مذاکره بالاخره 10 آذرماه بود که طرح اینترنت غیرحجمی ‌با ایده مصرف منصفانه به اجرا درآمد. پس از اجرایی شدن این طرح، در کنار افرادی که از تعرفه‌‌‌های جدید رضایت داشتند، افراد زیادی بودند که نسبت به این طرح ناراضی بودند. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به نارضایتی‌‌‌های عمو‌‌‌می ‌اعلام کرده بود که تعرفه‌‌‌ها دوباره بررسی شده و در صورت نیاز اصلاح ‌‌‌می‌شوند. حالا کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات بخشی از جدول تعرفه‌‌‌های جدید اینترنت را تغییر داده و اصلاح کرده است.

تعرفه‌‌‌های جدید اینترنت غیرحجمی اصلاح شد

پس از ماه‌‌‌ها بررسی و مذاکره بالاخره 10 آذرماه بود که طرح اینترنت غیرحجمی ‌با ایده مصرف منصفانه به اجرا درآمد.

در این مصوبه حداقل سرعت دسترسی به اینترنت در سرویس ADSL، 512 کیلوبیت بر ثانیه و حداقل سرعت در سرویس VDSL و فیبر، 20 مگابیت بر ثانیه در نظر گرفته شده بود.

مصوبه سرویس‌های پرسرعت اینترنت غیرحجمی‌ مطابق با جدول زیر بود:

تعرفه اینترنت غیر حجمی قبل از اصلاح

تعرفه اینترنت غیر حجمی قبل از اصلاح

پس از اجرایی شدن این طرح، در کنار افرادی که از تعرفه‌‌‌های جدید رضایت داشتند، افراد زیادی بودند که نسبت به این طرح ناراضی بودند. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به نارضایتی‌‌‌های عمو‌‌‌می ‌اعلام کرده بود که تعرفه‌‌‌ها دوباره بررسی شده و در صورت نیاز اصلاح ‌‌‌می‌شوند.

حالا کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات بخشی از جدول تعرفه‌‌‌های جدید اینترنت را تغییر داده و اصلاح کرده است.

در تازه‌ترین تغییراتی که روی این جدول اعمال شده ،جدول قبلی تعرفه‌‌‌ها که 3 فناوری دسترسی به اینترنت را از یکدیگر جدا کرده بود حالا به صورت یکپارچه دیده ‌‌‌می‌شود و کاهش کف تعرفه نیز مصوب شده است.

با توجه به تغییرات جدید، کف تعرفه ماهانه هریک از سرعت‌ها در این جدول به میزان 50 درصد سقف تعرفه ماهانه همان سطح تعیین شده است؛ این درحالی است که قبل از اصلاح، کف تعرفه به میزان 80 درصد سقف تعرفه ماهانه درنظر گرفته شده بود. این تغییر به این معناست که اپراتورها ‌‌‌می‌تواند تا 50 درصد کمتر از قیمت مصوب، برای کاربران خود تعرفه تعیین کنند.

تعرفه اینترنت غیر حجمی بعد از اصلاح

تعرفه اینترنت غیر حجمی بعد از اصلاح

درهمین حال، در این مصوبه یک تبصره نیز به بند « تعرفه خدمت خاتمه مکالمات (اتصال متقابل) به شبکه‌‌‌های ثابت و همراه» اضافه شده است که بنابر آن ضابطه مقرر در بند 16-1 مصوبه شماره 2 جلسه شماره 206 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، برای دارندگان پروانه ایجاد و بهره‌برداری از شبکه ارتباطات ثابت (FCP) از زمان برقراری اولین اتصال متقابل از سوی هریک از شرکت‌های مذکور تا دو سال به قوت خود باقی است و پس از پایان این مدت، تعرفه تعیین شده در بند «چ» این مصوبه اعمال خواهد شد. اما در نظر داشته باشید که اولین اتصال متقابل شرکت‌های یادشده حداکثر باید تا 6 ماه پس از ابلاغ این مصوبه اجرایی شود.

در این اصلاحات یک تبصره دیگر به بند مربوط به "تعرفه مکالمات ثابت به ثابت بین شبکه‌ای" در مصوبه افزوده شده است. طبق این تبصره، تعرفه مقرر در بند پ این مصوبه پس از پایان دوره در نظر گرفته شده در تبصره ذیل بند «چ» مصوبه به شرح ماده 2 این مصوبه قابل اعمال خواهد بود.

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید. 


2 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

Ostureh

چهارشنبه, 27 دی 1396

یعنی چی ؟ منظور از کف تعرفه چیه؟ قیمت ها که هموناس

پاسخ

محسن

چهارشنبه, 27 دی 1396

یعنی میتونن همین طرح ها رو تا 50 درصد قیمت تعیین شده بدن؟

پاسخ

ثبت نظر