مردی که همراه اول ‌را ساخت

مردی که همراه اول ‌را ساخت

اردیبهشت سال 85 بود که وحید صدوقی به عنوان جانشین رسول سرائیان، مدیر اولین اپراتور تلفن همراه در ایران شد. دوران مدیریت وی 12 سال به طول انجامید و طی این مدت یکی از قوی‌ترین و سودآورترین برندهای حال حاضر کشور، همراه اول، شکل گرفت. دوران مدیریت موفق وحید صدوقی، سه روز پیش به پایان رسید و حمید فرهنگ، مدیرعامل سابق رایتل برای این جایگاه انتخاب شد.

وحید صدوقی، مدیرعامل سابق همراه اول 

اردیبهشت سال 85 بود که وحید صدوقی به عنوان جانشین رسول سرائیان، مدیر اولین اپراتور تلفن همراه در ایران شد. دوران مدیریت وی 12 سال به طول انجامید و طی این مدت یکی از قوی‌ترین و سودآورترین برندهای حال حاضر کشور، همراه اول، شکل گرفت. دوران مدیریت موفق وحید صدوقی، سه روز پیش به پایان رسید و حمید فرهنگ، مدیرعامل سابق رایتل برای این جایگاه انتخاب شد.

وحید صدوقی، مدیرعامل سابق همراه اول 

وحید صدوقی، مدیرعامل سابق همراه اول

در این مدت 12 ساله مدیریت صدوقی، اگرچه تغییرات زیادی در شبکه ارتباطی کشور به وجود آمد، اپراتورهایی همچون ایرانسل و رایتل وارد بازار رقابت شدند و پیام‌رسان‌ها بین مردم همه‌گیر شدند اما همراه اول با وجود همه این اتفاقات توانست قوت برند خود را حفظ کند.

علاوه بر از رده خارج نشدن همراه اول با وجود تغییراتی که در دنیای تکنولوژی رخ داد، صدوقی توانست طی مدت 12 ساله مدیریتش، سود همراه اول را 28 برابر کند و در چهار سال اخیر ترافیک دیتای خود را هزار برابر رشد دهد.

درآمد همراه اول در سال 84، 921 میلیارد تومان بود و در سال 95 با رشد 11 برابری به 10 هزار و 264 میلیارد تومان رسید. از طرفی ارزش بازار برند همراه اول با رشد 30 برابری از 550 میلیارد تومان به 16400 میلیارد تومان رسیده است. سود خالص این شرکت هم طی این سال‌ها از 100 میلیارد تومان به 2859 میلیارد تومان رسیده است، یعنی سود تقریبا 28 برابری!

افزایش درآمد همراه اول تنها برای این شرکت مفید واقع نشد بلکه پرداختی این شرکت به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات هم با افزایش همراه بود؛ در واقع پرداختی همراه اول به وزارت ارتباطات از 57 میلیارد تومان به 3183 میلیارد تومان رسیده است. از این گذشته پرداختی همراه اول به دولت هم با رشد 24 برابری همراه بوده است.

همراه اول از نظر تعداد مشترکین دائمی در ایران، خاورمیانه و آسیای جنوبی رتبه اول و در دنیا رتبه 18 را دارد. اگر مشترکین اعتباری را هم به این آمار اضافه کنیم، بازهم همراه اول در خاورمیانه رتبه نخست و در دنیا از بین 1003 اپراتور، در رتبه 20 قرار دارد.

در دوران مدیریت صدوقی ترافیک دیتای همراه اول رشد چشمگیری داشت در واقع تنها در 4 سال گذشته ترافیک دیتا در همراه اول هزار برابر شده است تا جایی که حالا این اپراتور رتبه اول دیتا را در کشور در اختیار دارد. هزار برابر شدن دیتا به معنی 20 برابر شدن درآمد این شرکت در همین 4 سال اخیر است. تخمین زده می‌شود این اپراتور همین امسال تنها 3600 میلیارد تومان از بخش دیتا درآمد داشته باشد.

وضعیت سیم‌کارت‌های واگذار شده هم طی این 12 سال با رشد چشمگیری همراه بوده است و از 8.5 میلیون سیم‌کارت به 93.5 میلیون سیم‌کارت رسیده است. با توجه به آمارهایی از وزارت ارتباطات، در حال حاضر اپراتور همراه اول سهم بازار 60 درصدی در کشور را دارست.

همراه اول در این مدت توانسته است افتخارات زیادی کسب کند. از جمله اینکه در بورس رتبه دوم شفافیت را کسب کرد. در رتبه بندی 100 شرکت برتر سازمان مدیریت صنعتی هم این شرکت توانست به عنوان شرکت برتر گروه مخابراتی انتخاب شود (هرچند از نظر ارزش بازار و سودآوری به رتبه دوم اکتفا کرد). ضمن اینکه همراه اول در جشنواره فاوای وزارت ارتباطات رتبه اول را در دو حوزه حمایت از تولید داخل و حمایت از منابع و محتوای داخلی را کسب کرد.

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید. 

منبع خبر: روزنامه هفت صبح


13 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

Ali

پنج‌شنبه, 28 دی 1396

از طرف اینترنتش سه مورد اشکال هست
1. برداشته شدن "آلفا" و اجباری شدن "آلفا پلاس(نصف حجم اینترنت روز و نصف دیگش شب باید استفاده کنی)"
2. همین "آلفا پلاس" رو مثلا روزانشو استفاده کنی، حجم شبانش میسوزه
3. اینترنتت تموم شد، شارژ سیم کارتتم میسوزه (با بدبختی تمام شارژ جور کن نت بخر، نتیجه نهایی=هدر رفتن پول بی زبون) [ایرانسل باز خوبه یه کلید روشن خاموش داره که شارژ سیم کارتت نسوزه هدر نره]

(در مورد پیام های تبلیغاتی هم، من 100 تا مزنه شماره تبلیغاتی رو راپورت دادم به خودشون که ببندنش و جلوگیری کنن! با پررویی تمام میگن اینا تو لیست سفید قرار دارن و پولی از شما کسر نمیشه [در حالی که کسر میشه] و ما قادر به جلوگیری نیستیم [پررو پررو میان میگن نمیبندیم])

که بهیچ عنوان این موارد رو رفع نمیکنن =(
اونوقت چطور باید رتبه اول باشن با این اوضاعی که دارن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
کسی هم جوابگو نیست! جواب سربالا میدن

پاسخ

محسن

جمعه, 29 دی 1396

چه جالب !!!!
منم جای این بابا بودم بیشتر از اینها پول میکردم تو جیب مخابرات
این بابا تو دزدی به روش شرعی و قانونی مهارت داشته که تونسته اینقدر پول به جیب بزنه
از کم فروشی و غیب شدن ناگهانی حجم اینترنت گرفته تا پیامکهای تبلیغاتی که به زور به این مردم ستمدیده تحمیل میکنن و پولشو میگیرن
تماس میگیری مخابرات شماره تلفن فلان جا رو میخوای ، هزینه تماس رو حساب میکنن ، بعد اسم این کار و میگذاری موفقیت ؟؟؟؟؟؟
کافیه یه نظر سنجی بکنی از مشترکین همراه اول ببینی کدومشون از این وضعیت راضین

پاسخ

ali

جمعه, 29 دی 1396

دزد اول و هنوز اون سیم کارتی که چپوند تو پاچه ما دو میلیون تو ذهنم مونده و رو دستم باد کرده و سیم کارت نو خریدم اعتباری چند وقت پیش 20 تومن شارژ ریختم همون اول و هیچ سرویسی هم فعال نکردم و سیم کارت رو در اوردم هفته بعد گذاشتم روی گوشی اولا 50 تا پیامک اومد با اینکه همون اول تمام سرویسها رو با *800# حذف کردم و بعد شارژم زیر هزارتومن بود و این جز دزدی چی میتونه باشه و بار این بلا رو چه دزد اول چه دزدسل دوم سره من و بقیه اوردن و دستمون هیچ جا هم بند نیست و زنگ هم بزنی اپراتور ادم رو میپیچونن انگاری برا همین استخدام شدن.

پاسخ

مهدی

جمعه, 29 دی 1396

من طرفدار همراه اول نیستم ولی این دوستان با مراجعه به سایت زیر و فعال سازی پنل کاربریشون که خیلی راحت هم هست میتونن این مشکلات رو انلاین و بدون هزینه برطرف کنن.
https://my.mci.ir/user/signUp.xhtml

پاسخ

farshad

جمعه, 29 دی 1396

این همه موفقیت به چه قیمتی؟
به قیمت نیست و نابود به حساب آوردن مشتری؟
به قیمت آدم حساب نکردن مشتری؟
به قیمت نادیده گرفتن حق و حقوق مشتری؟
اونم مشتری مجبوری که صداش به جایی نمیرسه؟
این پُست مایه تاسف و تعجب من شد.

پاسخ

حمیدرضا

جمعه, 29 دی 1396

هیچ کحای دنیا نمی تونین به این راحتی با پول مردم یک شرکت رو بسازین و خیلی راحت هم زیرش بزنین (قرار بود به اندازه قیمت سیمکارت به هرکسی سهام همراه لول رو بدهند که با پولی که به نماینده ها دادن اونها هم بیخیال شدن ) تازه اگر ایرانسل نبود ما الان از اینترنت 2G استفاده میکردیم به قیمت 10G

پاسخ

vahid

جمعه, 29 دی 1396

متاسفانه همراه اول برند هست اما وقتی مردم به همراه اول فکر میکنن حس تنفر میاد سراغشون..
قیمت های مکالمه کذایی.. طرح های مکالمه بر مبنای دزدی از جیب مردم.. فروش اینترنت با هدف کلاهبرداری حداکثری.. همه کارهایی است که این آقا تونسته باهاشون درآمد این برند منفور رو افزایش بده..
شما هم اینقدر مثبت نگرانه از موفقیت هاشون یاد نکنید.
اگر همه شرایطی که همراه اول داره به مردم تحمیل میکنه از تصمیمات این آقا نشات میگیره شخصا امیدوارم در دنیا و آخرت خیر نبینه..
خط خودم همراه اوله.. ولی ترابرد کردم به ایرانسل.. جالبه همراه اول به هزار پدرسوخته بازی و کارشکنی نمیزاشت ترابرد انجام بشه..
مطمئنن انتصاب و 12 سال مدیریتش هم بخاطر قطر پارتیش بوده.. اگر اینطور نبود الان از گوگل براش دعوت نامه صادر میشد :)
امیدوارم هرجا هست موفق نباشه..

پاسخ

وحید

جمعه, 29 دی 1396

هرجا سخن از بی اعتمادی و کلاهبرداریست، نام همراه اول هم (در کنار بقیه دزدها) میدرخشد..
همراه اول برندی هست که در ذهن کلاهبرداری را مجسم میکند.. برند بودن مهم نیست.. مردم داری و کسب رضایت مشتریان مهم است.. فراموش نکنیم که داعش هم برند بود (میگن هنوزم هست البته) ..
سوابق این عاقا..
1 - مسئولیت اجرایی طرح 50 (فجر) در ستاد فوریت های جبهه و جنگ- سال 64
2 - معاونت فنی یگان جنگ الکترونیک قرارگاه خاتم الانبیا- سال 66 - 65
3 - معاونت تولید مجتمع شهید بهشتی (گروه الکترونیک و مخابرات) - سال73 - 67
4 - مدیر کارخانجات قطعات الکترونیک گروه صنایع مخابرات- سال 74
5 - مدیرعامل شرکت صنایع قطعات الکترونیک ایران صاایران- سال82 - 74
6 - مدیرعامل شرکت صنایع قطعات الکترونیک شیراز- صاایران- سال 84 - 82
7 - رئيس پژوهشگاه الکترونیک ایران - صاایران- سال 85 - 84
8 - مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار- 85 - 96
بعدش حتما میره مدیر شرکت زیرساخت میشه.. اینترنت قیمت خون میشه حتما..

پاسخ

ahmad

جمعه, 29 دی 1396

اگه میخاست برطرف شه، تا الان بدون هیچ بهانه ای برطرف میکردن!

پاسخ

Parsix

جمعه, 29 دی 1396

همراه اول یک شبکه گسترده دولتی بود که با هزینه بیت المال توسعه بی پروا داشت، همه چیز انحصاری در اختیارش بود و هست، نگرانی مالی از سرمایه و هزینه نداشت، توی اون شرایط بی رقیب مدیریت کار سختی نیست، وقتی تونستید از هیچ یک برند معتبر و یکه تاز بسازی اون حرف نداره.

پاسخ

نصیر

دوشنبه, 02 بهمن 1396

ساخت ؟11 جک سال 97 گفتید.
با چی ساخت با 1800 شارژ ک بده ملت 2200 یا 10 تومن شارژ بزنی صبح ببینی شده 8 تومن
اینترن 100 مگ 1500 اینطوری ساختن .کیه که نتونه
جمش کنید بابا ی مطلب درست حسابی بزارید
الان ای بابا دقیقا چیکار کرده بجز ایکه جیب ملت بدبخت خالی کرده ؟؟

پاسخ

علی

سه‌شنبه, 18 شهریور 1399

رفتم از پیشخوان سیم کارت جوانان همراه اول گرفتم به اسم دائمی بعد فهمیدم اعتباریه. رفتم بهشون گفتم چرا اعتباری دادین گفتن میخواستی حواست باشه چون یه مدت گذشته به ما ربطی نداره کاری نمیتونیم انجام بدیم.

پاسخ

Saman

چهارشنبه, 19 شهریور 1399

این یارو که چیزی نیست، باید اونی که اینترنت مخابرات رو راه انداخته پیدا کرد و .... :))))))))

پاسخ

ثبت نظر