تعرفه اینترنت برای پیام‌رسان‌های داخلی یک سوم شد

تعرفه اینترنت برای پیام‌رسان‌های داخلی یک سوم شد

براساس احساس نیاز به پیام‌رسان داخلی و حمایت از آن‌ها، دو اپراتور همراه اول و رایتل به‌تازگی اعلام کرده‌اند که تعرفه اینترنت برای استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی به میزان یک سوم سقف تعرفه ترافیک بین‌الملل محاسبه خواهد شد.

کاهش دو سومی تعرفه اینترنت برای پیام‌رسان‌های داخلی

امروزه شبکه‌های اجتماعی به جزئی جدایی‌ناپذیر از زندگی مردم تبدیل شده‌اند. با اتفاقات اخیر و فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام و تلگرام (که البته پس از آرام شدن اوضاع رفع فیلتر شدند) نیاز به شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها بیش‌ازپیش احساس شد. با وجود وابستگی مردم به شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها هنوز در کشور استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی به‌طوری‌که باید، مرسوم نشده است. بنابراین نیاز است که از پیام‌رسان‌های داخلی حمایت شود.

براساس همين احساس نیاز به پیام‌رسان‌های داخلی و حمایت از آن‌ها، دو اپراتور همراه اول و رایتل به‌تازگی اعلام کرده‌اند که تعرفه اینترنت برای استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی به میزان یک سوم سقف تعرفه ترافیک بین‌الملل محاسبه خواهد شد.

این دو اپراتور این طرح را از ساعت 16 روز گذشته 29 دی‌ماه به اجرا درآورده‌اند و به گفته همراه اول کاهش تعرفه‌ها برای استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی در هر دو صورت خرید بسته و یا اینترنت آزاد، اعمال خواهد شد.

بنا به گزارش‌ها این کاهش دو سومی تعرفه اینترنت برای پیام‌رسان‌های داخلی گپ، آی‌گپ، بیسفون و سروش انجام شده است.

البته قبلاً هم برای حمایت از محتوای داخلی تعرفه برخی وب‌سایت‌های داخلی نیم‌بها محاسبه می‌شد و قرار بر این است که این کاهش تعرفه برای همه سایت‌های داخلی اعمال شود (جزییات خبر را می‌توانید از این لینک بخوانید).

به روز رسانی 96/11/1

به گزارش شبکه خبر تعرفه‌های اینترنت برای استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی همچون سروش، آی گپ و... به یک چهارم تعرفه بین‌الملل کاهش یافت اما این کاهش تعرفه برای تمامی اپراتورها نبوده است. به گزارش مهر، اپراتور اینترنتی آسیاتک هم برای حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی تعرفه‌های اینترنتی خود را برای استفاده از این  پیام‌رسان‌ها (سروش، بیسفون پلاس، آی گپ، جیک و پیک و لنزور) به یک سوم تعرفه بین‌الملل کاهش داده است. در ضمن آسیاتک از 18 مرداد ماه سال 96، تعرفه اینترنت برای استفاده از پیام‌رسان "بیسفون پلاس" را کاملا رایگان تعریف کرده است.

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید. 


5 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

علی

یک‌شنبه, 01 بهمن 1396

زرشک....
بگو مفتی و حتی پولم میدیم ما حاضر به استراق سمق و تعیین تکلیف و سلب ازادی توسط چهارتا برنامه دوزاری ایرانی نیستیم که هدفشون هم همه میدونن....

پاسخ

parsa_cs

یک‌شنبه, 01 بهمن 1396

با عرض سلام و خسته نباشید.
خدمتتون عرض کنم که خبرتون قدیمه و تعرفه اینترنت پیام رسان داخلی 1/4 شد یعنی 75% تخفیف اینترنت بین المل و جدای از این که اپ های ایرانی موفق نخواند شد.

پاسخ

Milad

یک‌شنبه, 01 بهمن 1396

مفتی هم باشه باز کسی نمیره . به جای این طرحهای مسخره تغییری توی افکار خودتون بدید. این همه سال از پراید حمایت کردیم به کجا رسیدیم؟؟ غیر از کشته شدن هزاران نفرمون بوده؟ یا اینکه فقط جیب آقازاده ها مهمه؟

پاسخ

سعید

یک‌شنبه, 01 بهمن 1396

مفت هم نمی ارزه
دیگه این که پراید نیست مجبور باشیم ازش استفده کنیم

پاسخ

شوذب

دوشنبه, 02 بهمن 1396

هار هار هار ! دارن به هر ریسمان پوسیده ای چنگ میزنن که مردمو ببرن سمت این بدافزارها. فقط کم مونده بگن یه ال90 با هر پیام بهتون میدیم. ولی باید گفت زرشک!!!

پاسخ

ثبت نظر