یوتوب ویدئوهای چالش خوردن مواد شوینده را حذف می‌کند

یوتوب ویدئوهای چالش خوردن مواد شوینده را حذف می‌کند

یوتوب اعلام کرده که همه‌ی ویدئوهای مربوط به چالش خوردن مواد شوینده را حذف خواهد کرد.

یوتوب ویدئوهای مرتبط با چالش خوردن مواد شوینده را حذف می‌کند. این افراد کپسول‌های پلاستیکی که حاوی مواد شوینده‌ی لباس هستند را می‌خورند. ای مواد به شدت خطرناک است و به هیچ وجه نباید خورده شود اما کاربران یوتوب معلوم نیست به چه دلیلی فکر می‌کنند از این خطر در امان هستند. 
یکی از چیزهایی که ما درمورد شبکه‌های اجتماعی یاد گرفته‌ایم این است که کاربران هرکاری برای جلب توجه می‌کنند. تا به حال چیزهای عجیب و غریب زیادی روی یوتوب دیده‌ایم و حال مردم شروع به خوردن مواد شوینده کرده‌اند. 

از چالش آب یخ تا مواد شوینده 

همه‌ی ما چالش آب یخ را به یاد داریم که مردم یک سطل آب یخ را روی سر خود خالی می‌کردند. البته چالش آب یخ بسیار مثبت بود، چرا که هدف آن جمع آوری پول و همچنین آگاهی دادن درمورد بیماری اسکلروز جانبی آمیوتروفیک (ALS) بود. متاسفانه چالش خوردن مواد شوینده هیچ هدف مثبتی را دنبال نمی‌کند. 
افراد احمقی که در این چالش شرکت می‎کنند یک کپسول تاید حاوی مواد شوینده را می‌خورند. از خودشان فیلم می‌گیرند و آن را روی شبکه‌های اجتماعی آپلود می‌کنند. هیچ پولی به خیریه‌ها داده نشده و تنها هدف این کار جلب توجه و جلب بیننده‌ی بیشتر است. 
به محض این که چالش مواد شوینده فراگیر شد شرکت تاید واکنش نشان داده و سعی کرد مردم را از این حرکت بازدارد و درمورد خطرهای این چالش هشدار داد. حال یوتوب نیز مداخله کرده و قول داده که همه‌ی ویدئوهای مرتبط با چالش مواد شوینده را از روی این شبکه حذف کند. 
این پلتفرم در بیانیه‎ای اعلام کرد که :« قوانین یوتوب محتوایی را که افراد را تشویق به انجام کارهای خطرناک می‌کند ممنوع کرده و آن‌ها را حذف خواهد کرد. ما خیلی سریع ویدئوهایی را که قوانین ما را زیر پا می‌گذارند حذف می‌کنیم. 

لطفاً مواد شوینده نخورید!

لازم به گفتن نیست که به هیچ وجه نباید مواد شوینده، تاید یا هر برند دیگری را بخورید. درحالی که بزرگ‌سالان اجازه دارند خودشان برای زندگی خود تصمیم بگیرند ولی آپلود کردن این ویدئوها روی شبکه‌های اجتماعی باعث می‌شود که بچه‌ها نیز آن‌ها را ببینند و این موضوع به هیچ وجه قابل بخشش نیست. 

 برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید.

منبع خبر: makeuseof

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر