دلیل گرانی قیمت گوشی‌های موبایل پس از اجرای طرح رجیستری

دلیل گرانی قیمت گوشی‌های موبایل پس از اجرای طرح رجیستری

اجرایی شدن این طرح و سپس افزایش 25 درصدی قیمت گوشی‌های هوشمند باعث شده است که علت این افزایش قیمت، به اجرای شدن طرح رجیستری موبایل نسبت داده شود اما علت این موضوع افزایش قیمت دلار عنوان شده است.

وزیر ارتباطات: افرایش قیمت گوشی ارتباطی به طرح رجیستری ندارد

طرح رجیستری موبایل از 28 مهرماه بود که به صورت رسمی آغاز شد و تا کنون سه فاز از آن به اجرا در آمده است.

اجرایی شدن این طرح و سپس افزایش 25 درصدی قیمت گوشی‌های هوشمند باعث شده است که علت این افزایش قیمت، به اجرای شدن طرح رجیستری موبایل نسبت داده شود. به دلیل همین شایعات، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره علت افزایش قیمت گوشی‌های هوشمند اظهار نظر کرده است و این موضوع را فارغ از طرح رجیستری می‌داند:

به هیچ عنوان افزایش قیمت گوشی متأثر از اجرای رجیستری تلفن همراه را قبول ندارم و آن را تکذیب می‌کنم.

وزیر ارتباطات علت افزایش قیمت گوشی را افزایش قیمت دلار می‌داند. به گفته وی زمان اجرای طرح رجیستری موبایل قیمت دلار 3900 تومان بوده است در صورتی که الان به 4500 تومان رسیده است، از طرفی ازر مبادله‌ای واردات هم حذف شده است و همین موضوعات روی قیمت گوشی‌های هوشمند تاثیر گذاشته و باعث افزایش قیمت آن‌ها شده است.

وزیر ارتباطات درباره شایعه پراکنی‌های اخیر، سودجویانی که اجرای طرح رجیستری باعث متضرر شدن آن‌ها شده است را متهم کرده است. وی درباره مصمم بودن در اجرای این طرح چنین می‌گوید:

هم‌اکنون که نوبت گوشی‌هایی که بیشترین سهم را در بازار دارند رسیده است، ایجاد این جو‌سازی و فضاسازی‌ها از سوی برخی که سودشان در قاچاق است طبیعی به نظر می‌رسد؛ اما با قاطعیت طرح رجیستری موبایل را پیش می‌بریم و این جوسازی‌ها خدشه‌ای در اجرای این طرح نخواهد داشت.

وزیر ارتباطات یکی از اهداف اجرایی شدن این طرح را جلوگیری از قاچاق گوشی و به دنبال آن افزایش درآمد واردکنندگان رسمی موبایل می‌داند و معتقد است با اجرایی شدن طرح رجیستری موبایل این هدف تا حد زیادی تحقق یافته است و سود حاصل از قاچاق گوشی به واردکنندگان رسمی بازگشته است.

وزیر ارتباطات منکر ایرادات این طرح نیست بلکه معتقد است طرح رجیستری موبایل مسلما اشکالاتی دارد که با انعکاس این ایرادات از سوی مردم و فعالان این حوزه، وزارت ارتباطات در تلاش است تا این مشکلات را برطرف کند.

وی درباره سود حاصل از اجرایی شدن طرح رجیستری موبایل افزود:

یک ریال از هزینه رجیستری به جیب وزارت ارتباطات نمی‌رود؛ بلکه هزینه مالی اجرای این طرح برعهده وزارت ارتباطات است و از بعد مسئولیت‌پذیری نیز ما مصمم به ساماندهی این بازار شده‌ایم.

وزیر ارتباطات از جمله منافع اجرایی شدن طرح رجیستری موبایل را تضمین سلامت و جلوگیری از سرقت گوشی عنوان کرد و گفت:

در همین حال منافع ریالی از بازار گوشی تلفن همراه به نظام درآمدی دولت بازمی‌گردد و تمام مجموعه‌های دولت در تلاشند که این طرح را تا انتها به سرانجام برسانند.

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید.  

منبع خبر: مهر


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

r1ta

چهارشنبه, 04 بهمن 1396

پس 9 درصد ارزش افزوده ای که به قیمت هر گوشی اضافه شده تو جیب کی میره؟

پاسخ

ثبت نظر