قابلیت گراف سازی به سرویس کاربردی VirusTotal اضافه شد

قابلیت گراف سازی به سرویس کاربردی VirusTotal اضافه شد

قابلیت‌ گراف سازی اخیراً به سرویس VirusTotal اضافه شده است، قابلیت گراف سازی این آنتی‌ویروس (VirusTotal Graph) است. این ابزار داده‌های موجود در VirusTotal را برای سادگی به صورت یک گراف به نمایش می‌گذارد. در این گراف، ارتباط بین فایل‌ها، URLها، دامنه‌ها و آدرس‌های آی پی مشخص می‌شود.

گراف سازی در virusTotal برای ردیابی بدافزارها

سرویس آنلاین VirusTotal یکی از سرویس‌های رایگان گوگل است که فایل‌ها، آدرس‌های وب (URL) و... را بررسی کرده و ویروس‌ها، کرم‌ها، تروجان‌ها و هرگونه محتوای مخرب را تشخیص می‌دهد. این آنتی‌ویروس آنلاین گوگل چندین موتور آنتی‌ویروس و اسکنر سایت (حدود 60 وب ‌سایت و آنتی‌ویروس) را اجرا می‌کند و دائماً (هر 15 دقیقه یک بار) ویروس‌های جدید و علائم آن‌ها را در لیست سیاه خود به‌روزرسانی می‌کند تا ويروسي از جا نماند. هدف گوگل از راه‌اندازی سرویس VirusTotal تبدیل اینترنت به فضایی امن برای کاربران است.

یکی از قابلیت‌هایی که اخیراً به این سرویس اضافه شده است، قابلیت گراف سازی این آنتی‌ویروس (VirusTotal Graph) است. این ابزار داده‌های موجود در VirusTotal را برای سادگی به صورت یک گراف به نمایش می‌گذارد. در این گراف، ارتباط بین فایل‌ها، URLها، دامنه‌ها و آدرس‌های آی پی مشخص می‌شود.

برای استفاده از این سرویس ابتدا باید وارد وب‌سایت با آدرس https://www.virustotal.com/#/home/upload شويد و فایل موردنظر خود را آپلود کنید. پس از اسکن فایل، روی آیکون سه‌نقطه کلیک کرده و گزینه گراف را انتخاب کنید.

قابلیت‌ گراف سازی در سرویس VirusTotal

قابلیت‌ گراف سازی در سرویس VirusTotal

در قسمت 1 لیست موتورهای آنتی‌ویروس که فایل را اسکن کرده‌اند و نظر آنها درباره فایل قرار گرفته است.

در صفحه گراف، علاوه بر فایل اصلی، آدرس‌های متصل شده به فایل هم نمایش داده می‌شوند که با کلیک روی هرکدام می‌توان اطلاعات کامل آن‌ها را بدست آورد.

نمايش گراف در virusTotal

نمايش گراف در virusTotal

از قابلیت  گراف سازی در virustotal که تقریباً از سال گذشته گوگل در حال توسعه آن است، برای تجزیه و تحلیل بدافزارها و موارد مرتبط با آن استفاده مي شود.

 برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید.

منبع خبر: virustotal


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

farshad

سه‌شنبه, 03 بهمن 1396

مدتها گوگل امکان استفاده از این سرویس رو برای ایران بسته بود. موقعی که دیدم بدون تمهیدات خاص! باز میشه تعجب کردم.

پاسخ

ثبت نظر