چگونه فایل‌های تکراری را بیابیم و از شر آن‌ها خلاص شویم؟

چگونه فایل‌های تکراری را بیابیم و از شر آن‌ها خلاص شویم؟

هنگامی‌که برنامه‌ای را روی سیستم خود نصب می‌کنید، علاوه بر برنامه اصلی فایل‌هایی برای اجرای بهتر برنامه روی سیستم کپی می‌شود که به فایل‌های تکراری یا Duplicate files معروف هستند. وجود این فایل‌های تکراری (Duplicate files) علاوه بر کاهش سرعت سیستم، حافظه زیادی از سیستم را به هدر می‌دهند و برای عملکرد سیستم هم مشکل‌آفرین هستند. در این مقاله قصد داریم روش یافتن و پاک کردن فایل‌های تکراری را به شما آموزش دهیم. با فیسیت همراه باشید.

یافتن و پاک کردن فایل‌های تکراری

هنگامی‌که برنامه‌ای را روی سیستم خود نصب می‌کنید، علاوه بر برنامه اصلی، فایل‌هایی برای اجرای بهتر برنامه روی سیستم کپی می‌شود که به فایل‌های تکراری یا Duplicate files معروف هستند.

وجود این فایل‌های تکراری (Duplicate files) علاوه بر کاهش سرعت سیستم، حافظه زیادی از سیستم را به هدر می‌دهند و برای عملکرد سیستم هم مشکل‌آفرین هستند. در این مقاله قصد داریم روش یافتن و پاک کردن فایل‌های تکراری را به شما آموزش دهیم. با فیسیت همراه باشید.

روش پاک کردن فایل‌های تکراری

نرم‌افزارهای زیادی برای پاک کردن فایل‌های تکراری (Duplicate files) از روی سیستم وجود دارد که در ادامه دو نرم‌افزار قدرتمند در این زمینه را به شما معرفی می‌کنیم.

DigitalVolcano Duplicate Cleaner

این نرم‌افزار سیستم کاربر را اسکن کرده و فایل‌های تکراری غیرضروری را یافته و پاک می‌کند. نرم‌افزار DigitalVolcano Duplicate Cleaner در دو نسخه رایگان و پولی عرضه شده است که شما می‌توانید نسخه رایگان آن را از این لینک دانلود کنید و در صورت نیاز به دسترسی به قابلیت‌های پیشرفته‌تر آن را ارتقا دهید. برای استفاده از این برنامه و پاک کردن فایل‌های تکراری و اضافی باید مراحل زیر را طی کنید:

1- برنامه DigitalVolcano Duplicate Cleaner را دانلود کرده و روی سیستم خود نصب کنید.

2- در تب Scan Location فولدر موردنظر خود را انتخاب کرده و روی start scan کلیک کنید.

 DigitalVolcano Duplicate Cleaner روش پاک کردن فایل‌های تکراری در نرم افزار

  روش پاک کردن فایل‌های تکراری در نرم افزار DigitalVolcano Duplicate Cleaner

3- حالا به تب Duplicate files بروید. در این صفحه لیست تمام فایل‌های تکراری نمایش داده می‌شود که می‌توانید به صورت دستی این فایل‌ها را حذف کنید و یا اینکه با کلیک روی گزینه file removal فایل‌های تکراری را پاک کنید.

  روش پاک کردن فایل‌های تکراری در نرم افزار DigitalVolcano Duplicate Cleaner

  روش پاک کردن فایل‌های تکراری در نرم افزار DigitalVolcano Duplicate Cleaner

Duplicate File Finder

استفاده از نرم‌افزار Duplicate File Finder روش دیگری برای یافتن و پاک کردن فایل‌ها تکراری است. این نرم‌افزار فایل و فولدرهایی که نام و سایز یکسانی دارند را پیدا کرده و آن‌ها را با هم مقایسه می‌کند. حالا می‌توانید فایل‌های تکراری را به‌راحتی پاک کنید. می‌توانید نسخه رایگان Duplicate File Finder را از این لینک دانلود کنید.

1- برای استفاده از این نرم‌افزار پس از نصب، آن را باز کنید.

2- حالا روی دکمه سه نقطه کلیک کنید و فولدر موردنظر خود را انتخاب کنید.

3- حالا گزینه Add را انتخاب کرده و سپس روی دکمه Go کلیک کنید.

روش پاک کردن فایل‌های تکراری در نرم افزار Duplicate File Finder

  روش پاک کردن فایل‌های تکراری در نرم افزار Duplicate File Finder

4- پس از چند ثانیه فایل‌های تکراری برای شما نمایش داده می‌شود که به‌راحتی می‌توانید این فایل‌های تکراری اضافی را پاک کنید.

 برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید. 

منبع خبر: madestuffeasy


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر