با CloudBerry کامپیوتر ویندوز خود را از راه دور کنترل کنید

با CloudBerry کامپیوتر ویندوز خود را از راه دور کنترل کنید

با استفاده از اپلیکیشن دستیار از راه دور Cloudberry می‌توانید کامپیوتر خود یا یک کامپیوتر دیگر را از راه دور کنترل کنید.

آیا به دنبال یک اپلیکیشن دستیار از راه دور خوب می‌گردید؟ وقتی که می‌خواهید از طریق اینترنت یک کامپیوتر دیگر را کنترل کنید خیلی مهم است که از یک برنامه‌ی خوب و قابل اعتماد استفاده کنید. 
دستیار از راه دور CloudBerry اپلیکیشنی مناسب و کاملاً رایگان است.  

 

دستیار از راه دور  CloudBerry را نصب کنید 


اول از همه به وب‌سایت  CloudBerry Remote Assistant بروید. روی دکمه‌ی سبز Download کلیک کرده، آدرس ایمیل خود را وارد کنید. صبر کنید تا اپلیکیشن دانلود شود. 
وقتی که روند نصب انجام شد روی Next کلیک کنید تا نسخه‌ی رایگان اپلیکیشن را نصب کنید. در صفحه‌ی دانلود یک کد می‌بینید که برای اکتیو کردن برنامه آن را لازم دارید. آن را وارد کرده و گزینه‌ی Start Freeware را وارد کنید. 

cloudberry


سپس باید تصمیم بگیرید که چگونه می‌خواهید از دستیار از راه دور خود استفاده کنید. شما دو گزینه پیش رو دارید: کنترل از راه دور کامپیوتر (Control Remote Computer) یا ایجاد امکان کنترل از راه دور (Allow Remote Control) . اولی برای اتصال به یک دستگاه دیگر است درحالی که دومی به یک کامپیوتر دیگر اجازه می‌دهد که از راه دور به کامپیوتر شما دسترسی داشته باشد. 

cloudberry

 

استفاده از دستیار از راه دور CloudBerry


هرکدام را که انتخاب کنید یک پنجره برای شما باز می‌شود. در حالت Control Remote Computer یک کادر می‌بینید که می‌توانید نام شناسایی یک کامپیوتر دیگر را برای اتصال به آن وارد کنید. حالت    Allow Remote Control نام شناسایی و شماره پین شما را نشان می‌دهد تا دستگاه دوم بتواند به شما متصل شود. روی آیکون Pin کلیک کنید تا پنجره‎ی برنامه‌ی کنترل از راه دور را همیشه در بالا نگاه دارید. 

cloudberry


برای تغییر حالت بین کامپیوترها روی آیکون دو فلش زیر آیکون مانیتور کامپیوتر در سمت چپ پنجره کلیک کنید. 
وقتی که در حالت  Allow Remote Control هستید می‌توانید یک گزینه را برای فردی که به کامپیوتر شما متصل شده انتخاب کنید. حالت  View Only تنها به آن‌ها اجازه می‌دهد تا پس از اتصال صفحه‌ی شما را ببینند. اما حالت Full Control به آن‌ها اجازه‌ی کنترل کامل دستگاه شما را می‌دهد. شما فقط درصورتی باید از حالت Full Control استفاده کنید که به طرف دیگر اعتماد کامل دارید. 

cloudberry


شما همچنین می‌توانید به جای ارسال نام شناسایی و شماره‌ی پین روی  Send Invitation کلیک کنید تا برای فرد مقابل یک لینک آدرس اینترنتی ارسال شود. وقتی که طرف دیگر آن را باز کرد یک صفحه‌ی وب می‌بیند که با کلیک کردن روی یک دکمه می‌توانند به شما متصل شوند. برای تنظیم تاریخ انقضا روی Show advanced settings کلیک کنید. 

 

کنترل یک کامپیوتر از راه دور


اول این که فرد مقابل باید روی کامپیوتر خود برنامه‌ی دستیار از راه دور را نصب داشته باشد. اگر شما فرد کنترل‌گر هستید از فرد مقابل نام شناسایی و شماره پین را بگیرید. اگر شما فردی هستید که کنترل می‌شوید این اطلاعات را برای فرد مقابل بفرستید. 
به صورت پیش‌فرض دستیار از راه دور از اتصال کدگذاری شده استفاده نمی‌کند. اگر دوست دارید امنیت کار خود را بیشتر کنید روی آیکون قفل در حالت Allow Remote Control کلیک کنید. گزینه‌ی  Encrypt the incoming traffic را تیک دار کنید و کلیدی را که به شما ارائه می‌دهد کپی کنید. پنجره را ببندید و آن کلید را به طرف مقابل بدهید. اگر این کار را بکنید اتصال شما کدگذاری شده و کسی نمی‌تواند آن را ببیند. 

cloudberry


وقتی که فرد مقابل قصد اتصال به شما را دارد برای شما یک نوتیفیکیشن فرستاده می‌شود. روی  Show advanced settings کلیک کنید و انتخاب کنید که می‌خواهید کنترل کل کامپیوتر و یا یک اپلیکیشن را به فرد مقابل بدهید. همچنین می‌توانید کاری کنید که وقتی اتصال به پایان رسید کامپیوتر شما به صورت خودکار خاموش شود. طرف مقابل باید کلید کد شما را وارد کند. در نهایت پین را وارد کرده تا اتصال برقرار شود. 

cloud


اگر کسی هستید که کنترل می‎‌شود از نوار ابزار در پایین صفحه استفاده کنید. روی آیکون چشم کلیک کرده تا یکی از گزینه‌های View Only و Full Control را انتخاب کنید. از قسمت چت برای برقراری تماس با فرد مقابل استفاده کنید و از آیکون میکروفون برای بازکردن صدای میکروفون خود استفاده کنید. وقتی که مکالمه تمام شد روی آیکون X کلیک کنید. 

cloudberry


اگر فرد کنترل‌گر هستید یک نوار ابزار در بالای صفحه با میکروفون و گزینه‌ی چت وجود دارد. شما همچنین می‌توانید مانیتورها را تغییر دهید. اگر فرد مقابل به شما اجازه‌ی کنترل را داده است می‌توانید رسماً همانطور که پشت کامپیوتر آن‌ها نشسته‌اید با کامپیوترشان کار کنید. 

cloudberry

 

گزینه‌های دستیار از راه دور


روی دکمه‌ی Menu و سپس Options کلیک کنید. 
در این قسمت می‎توانید بخش خط فرمان را وقتی که یک کامپیوتر دیگر به شما متصل است غیرفعال کنید. درضمن اگر نمی‌خواهید کل کامپیوتر خود را به اشتراک بگذارید می‌توانید یک اپلیکیشن خاص را انتخاب کنید. 

cloudberry


قابلیت اصلی دیگر دستیار از راه دور Unattended access است. این قابلیت را می‌توانید در تب Security پیدا کنید. گزینه‌ی  Allow unattended access را تیک دار کرده و روی OK کلیک کنید. فعال کردن این قابلیت باعث می‌شود که برای اتصال از راه دور به یک کامپیوتر نیاز به رمز نداشته باشید در نتیجه شما می‌توانید بدون نیاز به فردی دیگر در طرف مقابل به یک کامپیوتر متصل شوید. این قابلیت برای زمان‌هایی که بیرون از خانه هستید و می‌خواهید به کامپیوتر خود در خانه متصل شوید مفید است. البته برای این کار باید قابلیت رمزگذاری را فعال کنید. 

cloudberry


وقتی که این قابلیت را روی کامپیوتری که می‌خواهید به آن متصل شوید فعال کردید نام شناسایی آن را روی کامپیوتر شخصی دیگر وارد کنید. پس از این که کلید کدگذاری را فعال کردید باید رمز کامپیوتر را برای اتصال وارد کنید. پین در این قسمت به درد نمی‌خورد و شما باید رمز خود کامپیوتر را بلد باشید. 

منبع خبر: makeuseof

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر