احراز هویت با استفاده از جریان خون، ایده جدید سامسونگ

احراز هویت با استفاده از جریان خون، ایده جدید سامسونگ

سامسونگ در حال تلاش برای ساخت تکنولوژی استفاده از جریان خون برای تشخیص هویت است.

شایعه‌ها مبنی بر این است که سامسونگ در حال توسعه‌ی روشی جدید برای شناسایی کاربران است. اگر نمی‌خواهید قفل گوشی خود را با اثرانگشت و یا صورت خود باز کنید، یک گزینه‌ی دیگر ضربان قلب شماست. 
طبق این الگو سیستم هدایت الکتریکی قلب تقریباً هیچ کس مشابه نیست. در نتیجه گوشی و یا ساعت هوشمند می‌تواند صاحب دستگاه را شناسایی کرده و قفل آن را بدون نیاز به کد پین و یا روش‌های دیگر احراز هویت باز کند.
یکی از موارد استفاده از این الگو، تکنولوژی‌های پوشیدنی مثل the Galaxy Gear S3 است. اگر یک دستگاه بتواند الگوی جریان خود شما را بدون نیاز به  بلند کردن حتی یک انگشت تشخیص دهد تایید پرداخت‌های آنلاین و دسترسی به حساب‌های کاربری بسیار سریع‌تر صورت می‌گیرد. 
تکنولوژی در حال توسعه‌ به سمت معیارهای بیومتریک برای تشخیص هویت به جای کد پین و رمز است. ما تا به حال شاهد اسکنر چشم، اثر انگشت و صورت برای باز کردن قفل گوشی‌های هوشمند بوده‌ایم. 
اسکنر جریان خون می‌تواند در ارتباط با اسکنر اثر انگشت مورد استفاده قرار گیرد تا باز کردن قفل گوشی و گول زدن برد دستگاه برای هکرها سخت‌تر شود. علاوه‌ بر خود دستگاه می‌توان از این تکنولوژی برای ایجاد دسترسی به بعضی از حساب‌های کاربری و فایل‌ها حساس استفاده کرد. 
با وجود پیشرفت‌های به دست آمده در تحقیقات این زمینه باز هم معلوم نیست که این تکنولوژی به مرحله‌ی تولید برسد اما مشخص است که سامسونگ درحال تحقیق روی ایده‌ی اسکنر جریان خون است پس اگر آن را در سامسونگ گلکسی اس 9 دیدید خیلی تعجب نکنید. 

 برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید.

 

منبع خبر: techradar

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر