سریع‌ترین روش برای بازگردانی فایل‌های ذخیره نشده در ورد 2016

سریع‌ترین روش برای بازگردانی فایل‌های ذخیره نشده در ورد 2016

شایدبرای شما هم پیش آمده باشد که فایل ورد خود را ذخیره نکرده و از دست داده‌ باشید! اما مایکروسافت خوشبختانه در نرم افزار ورد قابلیتی با نام AutoRecover قرار داده است که به واسطه این قابلیت کار بازگردانی فایل‌های ذخیره نشده در ورد 2016 بسیار ساده می‌شود.

بازگردانی فایل‌های ذخیره نشده در ورد 2016

نرم افزار مایکروسافت ورد یکی از پرکاربردترین نرم افزارهایی است که مورد استفاده قرار می‌گیرد. شاید تاکنون برای شما هم پیش آمده باشد که هنگام تایپ تصادفا فایل ورد خود را ببندید و یا اینکه برق قطع شود و فایل ورد هم بسته شود و یا اینکه به اشتباه گزینه Don’t Save را انتخاب کنید، این یعنی فایل خود را از دست داده‌اید! اما مایکروسافت خوشبختانه در نرم افزار ورد قابلیتی با نام AutoRecover قرار داده است که به واسطه این قابلیت کار بازیابی فایل‌های ذخیره نشده بسیار ساده می‌شود. با فیسیت همراه باشید تا روش بازگردانی فایل‌های ذخیره نشده در ورد 2016 را به شما آموزش دهیم.

روش بازگردانی فایل‌های ذخیره نشده در ورد 2016

برای بازگردانی فایل ورد ذخیره نشده، برنامه ورد را باز کنید و به مسیر File > Open بروید. در این قسمت می‌توانید لیست فایل‌های اخیر خود را ببینید. در آخر این لیست دکمه‌ای به نام Recover Unsaved Documents قرار دارد. روی این دکمه کلیک کنید تا پوشه‌ای حاوی تمام فایل‌های ورد ذخیره نشده شما در 4 روز گذشته برایتان باز شود.

حالا روی فایل مورد نظر خود دوبار کلیک کنید. فایلی برای شما باز می‌شود که در بالای آن پیامی‌ با متن This is a recovered file that is temporarily stored on your computer نشان داده می‌شود و کنار آن دکمه Save as قرار دارد. روی این دکمه کلیک کرده و فایل را در مسیر دلخواه خود ذخیره کنید.

روش بازیابی فایل‌های ذخیره نشده در ورد 2016

روش بازگردانی فایل‌های ذخیره نشده در ورد 2016

اگر نتوانستید مراحل بالا را انجام دهید احتمالا فایل شما دچار مشکل شده است. برای حل این مشکل فایل را انتخاب کنید و از زیر گرینه‌های دکمه open گزینه Open and Repair را انتخاب کنید.

اگر بخواهید به صورت دستی فایل‌های ذخیره نشده را ببینید و به آن‌ها دسترسی داشته باشید، ابتدا با فشردن هم‌زمان دکمه‌های ویندوز و R پنجره RUN را باز کنید، سپس مسیر زیر را وارد کرده و OK کنید تا وارد محل ذخیره فایل‎‌های ذخیره نشده ورد بشوید.

 

C:\Users\%USERNAME%\AppData\Local\Microsoft\Office\UnsavedFiles

 

حالا می‌توانید فایل مورد نظر خود را انتخاب کرده و مراحل بالا را دوباره برای بازیابی فایل انجام دهید.

چگونه از قابلیت AutoRecover استفاده کنیم

یکی از قابلیت‌های مفیدی که در نرم افزار ورد وجود دارد قابلیت AutoRecover است که در مواقعی که نرم افزار ورد هنگ می‌کند و یا اینکه برق قطع می‌شود و... بسیار کاربردی است.

برای استفاده از قابلیت AutoRecover ورد را باز کنید. حالا پنل Document Recovery در بخشی از صفحه نمایش داده می‌شود که لیست تمام فایل‌های در دسترس را به همراه نام و تاریخ ایجادشان نمایش می‌دهد. حالا اگر فایل مورد نظرتان در بین این لیست بود می‌توانید آن را انتخاب کرده و ذخیره کنید.

قابلیت Document Recovery را شخصی‌سازی کنید

معمولا قابلیت Document Recovery به صورت پیش‌فرض در ورد 2016 فعال است اما در صورتی که به این قابلیت دسترسی ندارید و یا می‌خواهید تغییراتی در آن ایجاد کنید می‌توانید به مسیر File > Options > Save بروید. حالا مطمئن شوید که گزینه Save AutoRecover information every X minutes تیک خورده باشد.

حالا می‌توانید زمان دلخواه خود برای ذخیره خودکار فایل‌ها را از همین جا انتخاب کنید (به جای X در عبارت بالا عدد دلخواه را از منو DropDown وارد کنید). در ضمن پیشنهاد می‌کنیم گزینه Keep the last AutoRecovered version if I close without saving را هم تیک بزنید.

از همین مسیر می‌توانید محل ذخیره فایل‌های AutoRecover را هم ببینید و یا اینکه با کلیک بر روی گزینه Browse… آن را به مسیر دلخواه خود تغییر دهید با این حال مسیر پیشنهادی خود ورد، مسیر مناسب‌تری خواهد بود.

 برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید.


5 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

محمد

دوشنبه, 09 بهمن 1396

یاشا، جالب بیدی

پاسخ

میلاد احمد زاده

دوشنبه, 11 تیر 1397

سلام،من دیروز یک فایلی در وورد نوشتم اما اون رو ذخیره نکردم و لپ تاپم رو خاموش کردم امروز که بیدار شدم مقداری ازاون فایلم نمونده مراحل بازیابی اطلاعات در وورد رو انجام دادم اما در بالای صفحه ورد همچین خطایی میاره چی کار باید بکنم.لطفا کنید.
MISSING PROOFING TOOLS.this document contains text in persian which isnt being proofed

پاسخ

فاطمه

پنج‌شنبه, 07 آذر 1398

سلام من نیمی از یه فصل یک کتاب رو ترجمه کردم، بعد که خواستم ورد رو ببندم، یه دفعه به جای save روی dont save کلیک کردم، ممکنه برگرده؟

پاسخ

احمد

یک‌شنبه, 25 خرداد 1399

سلام بنده یک فایل در ورد ۲۰۱۶ کار می کردم که تقریبا کارم در شرف اتمام بود چند روز پیش لب تاپ را روشن کردم کارم را تکمیل کنم هر کاری کردم این فایل باز نشد و این پیام میاد.
word cannot open the file because the file format does not match the file extension
لطفا راهنمایی کنید چگونه می توانم زحمت چندین روزه را باز یابم؟ البته فایلهای دیگر باز می شوند.

پاسخ

امامعلی زاده

دوشنبه, 18 مرداد 1400

سلام
با احترام سوالی داشتم اما فوری
با ذخیره نکردن فایل ، لب تاپ را بسته ام موقع باز کردن دو تا گزینه می آید Autore.... و Original کدامیک نشان می دهد آخرین اصلاحات رویش انجام شده است

پاسخ

ثبت نظر