کاهش ارزش 6 ازر دیجیتال مطرح بازار تنها در 24 ساعت

کاهش ارزش 6 ازر دیجیتال مطرح بازار تنها در 24 ساعت

طی 24 ساعت گذشته هر 6 ارز دیجیتال و رمزپایه مطرح بازار، با کاهش ارزش 4 تا 6 درصدی همراه بوده‌اند. از جمله این ارزها بیت کوین و اتریوم با کاهش 4.6 درصدی و ریپل با کاهش 6.3 درصدی همراه بوده است. جزییات را در فیسیت بخوانید.

رکود ارزش ازرهای دیجیتال طی 24 ساعت

سال 2017 برای ارزهای رمزپایه سال فوق‌العاده خوبی بود. طی کمتر از یک سال ارزهای دیجیتال همچون بیت کوین، اتریوم و... به شدت رشد پیدا کردند تا جایی که ارز هر کویت از بیت کوین به 20000 دلار هم رسید.

این رشد چشمگیر در ارزش ارزهای دیجیتال و در راس آن‌ها بیت کوین، باعث شد عده زیادی از سراسر جهان به فکر خرید و یا استخراج ازرهای رمزپایه بیافتند که همین مسئله سختی شبکه را هم افزایش داد.

در این بین هکرها و سودجویان هم بیکار نماندند و فضای ایجاد شده در زمینه ارزهای دیجیتال را غنیمت شمرده و بدافزارهایی برای دزدی ارز دیجیتال (cryptojacking) طراحی کردند، بدافزارهایی که از توان پردازشی سیستم کاربران برای استخراج ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنند.

پیشنهاد فیسیت:  یک افزونه کروم با سیستم کاربران، مخفیانه ارز دیجیتال استخراج می‌کند

اگرچه ارزش ارزهای دیجیتال به سرعت و طی تنها یک سال به شدت افزایش یافت، اما به همان سرعت هم رو به کاهش گذاشته است تا جایی که طی 24 ساعت گذشته هر 6 ارز دیجیتال و رمزپایه مطرح بازار، با کاهش ارزش 4 تا 6 درصدی همراه بوده‌اند. بسیاری بر این باورند که دلیل این افت ارزش، حمله سایبری بزرگ هفته گذشته به یک صرافی ارز دیجیتال در ژاپن است که طی آن 400 میلیون دلار ارز دیجیتال به سرقت رفت.

در بین این 6 ارز دیجیتال مطرح که با کاهش ارزش مواجه شده‌اند، بیت کوین، ارزشمندترین ارز دیجیتال که حدود 33 درصد از سهم بازار ارزهای دیجیتال را در دست دارد هم حضور داشت. بیت کوین با کاهش 4.6 درصدی همراه بوده و قیمت هر کوین آن به 11 هزار و 297 دلار رسیده است.

رکود ارزش ازرهای دیجیتال طی 24 ساعت

پس از بیت کوین، اتریوم ارز غالب و مطرح بازار ارزهای دیجتال است که آن هم همچون بیت کوین با کاهش 4.6 درصدی همراه بود و ارزش هر توکن آن به 1184 دلار سیده است.

در این بین ریپل که در جایگاه سوم ارزهای رمزپایه قرار دارد با بیشترین کاهش، حدود 6.3 درصد، همراه بوده و هر توکن آن 1.3 دلار ارزش گذاری شده است.

سه ارز دیگری که با افت ارزش همراه بوده اند، ارزش کلی کمتر از 1 میلیارد دلار را داشته‌اند. یکی از این سه ارز بیت کوین کش است که اواخر سال 2017 به صورت مستقل از بیت کوین عرضه شد. بیت کوین کش هم با کاهش 4.3 درصدی همراه بوده و ارزش آن به 1677 دلار رسید.

اگرچه ارزهای مطرح بازار طی 24 ساعت گذشته با کاهش همراه بوده‌اند اما نئو، ارز مشتق شده از اتریوم، در این مدت برخلاف سایر ارزهای دیجیتال نه تنها دچار رکود نشده است بلکه با افزایش 3.1 درصدی هم همراه بوده است. در حال حاضر این ارز دیجیتال 157 دلار ازرش دارد. البته افزایش ارزش نئو آنچنان هم دور از انتظار نبوده است زیرا این ارز دیجیتال رمزپایه طی ماه گذشته با افزایش چشمگیر 153 درصدی همراه بوده است!

با وجود اینکه اغلب ارزهای دیجیتال در سال 2017 با رشد بی‌سابقه‌ای همراه بوده‌اند اما متاسفانه بسیاری از آن نتوانستند این رشد را همچنان حفظ کنند. شاید اصلی‌ترین دلیل این مسئله مشکلات و ممنوعیت تبادل ارزهای رمزپایه در دو کشور چین و کره جنوبی و همچنین کنترل‌های صورت گرفته در آمریکا باشد.

مارکوس مولر، مسئول مدیریت ثروت دویچه بانک، در گفت‌وگویی با بلومبرگ درباره سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال چنین گفت:

سرمایه‌گذاری در بخش ارزهای رمزپایه ممکن است باعث از دست رفتن بخش زیادی از سرمایه شود. سرمایه‌گذاری در این بخش نیاز به تخصص و دقت فراوان دارد و با یک نگاه واقع‌گرایانه، در بسیاری از موارد با ریسک بالایی همراه است.

اگرچه نمی‌توان جلو حرکت دنیا به سمت تکنولوژی‌های جدید و تغییر شکل تبادلات، اقتصاد و حتی زندگی مردم را گرفت، عده زیادی جذب این حوزه شده‌اند، اما سرمایه‌گذاری در این حوزه به تخصص بسیار بالایی نیاز دارد. درست است که با ورود به حوزه خرید و فروش و یا استخراج ارزهای دیجیتال می‌توان به سودهای چشمگیر و یکباره‌ای دست یافت اما فراموش نکنید که ممکن است به همان سرعت هم همه سرمایه خود را از دست بدهید بنابراین قبل از شروع هرگونه فعالیت به دقت بازار را تحلیل کرده و با دیدی باز مسیر حرکت خود را انتخاب کنید.

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید.

منبع خبر: businessinsider


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر