ترلو چیست؟ معرفی یکی از بهترین ابزارهای مدیریت پروژه

ترلو چیست.jpg

به دلیل افزایش چشمگیر پروژه‌ها قصد داریم در ادامه ترلو، یکی از بهترین ابزارهای مدیریت پروژه به صورت آنلاین را به شما معرفی کنیم. با فیسیت همراه باشید.

سال‌هاست که با پیشرفت اینترنت در سراسر دنیا و حرکت کسب‌وکارها به سمت دنیای آنلاین، دورکاری هم به‌شدت افزایش یافته است و تعداد زیادی از پروژه‌ها به این صورت انجام می‌شوند. شرایط دورکاری اما با وجود شیوع ویروس کرونا، بیشتر از هر زمان دیگری افزایش یافته است.

اگر خودتان عضو یک پروژه باشید و به صورت دورکاری بخواهید با سایر افراد کار کنید، متوجه دشواری مدیریت پروژه خواهید شد، مسئلهای که به شدت پیچیدهتر از مدیریت پروژه به صورت معمولی است. بنابراین برای مدیریت این گونه پروژه‌ها باید از ابزارهایی آنلاین بهره ببرید؛ ابزارهایی که تاریخ انجام وظایف و مدیریت آن‌ها، یادآورها، ارتباطات تیمی و... را فراهم کند و ضمناً به‌راحتی قابل درک و استفاده باشد.

به دلیل افزایش چشمگیر این دست پروژه‌ها و شیوع گسترده ویروس کرونا در سراسر دنیا و افزایش اهمیت دورکاری، قصد داریم در ادامه برنامه ترلو (Trello)، یکی از بهترین ابزارهای مدیریت پروژه به صورت آنلاین را به شما معرفی کنیم. با معرفی این ابزار همراه فیسیت همراه باشید.

ترلو چيست

برنامه ترلو (Trello)، یکی از بهترین ابزارهای مدیریت پروژه به صورت بصری است که در عین سادگی، هر آنچه برای مدیریت پروژه‌ها به صورت آنلاین و از راه دور نیاز است را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این ابزار که از روش کانبان برای مدیریت پروژه‌ها استفاده می‌کند با فراهم کردن لیست‌های مختلف امکان دسته‌بندی وظایف و مرحله مرحله کردن آن‌ها را فراهم می‌کند.

چگونه از ترلو استفاده کنیم

ساختن یک حساب در برنامه ترلو (Trello) و استفاده از آن بسیار ساده است تنها کافی است مراحل زیر را طی کنید:

1- به این لینک https://trello.com مراجعه کرده و ایجاد یک حساب ایجاد کنید.

2- روی دکمه Board در بالای صفحه کلیک کند و بردی برای پروژه خود بسازید.

3- حالا سه لیست با عنوان‌های To Do، Doing و Done برای شما نمایش داده می‌شود.

4- با کلیک روی دکمه Add a list می‌توانید به لیست‌های پیش‌فرض این ابزار، لیست‌های مورد نیاز خود را اضافه کنید.

5- با کلیک روی گزینه Add a card در هر لیست می‌توانید با نوشتن به‌عنوان، وظایف خود را به صورت کارت تعریف کنید.

6- با کلیک روی هر کارت ایجادشده می‌توانید نام خود را به‌عنوان کسی که روی کارت کار می‌کند اضافه کنید.

7- در هر کارت با انتخاب گزینه Lable می‌توانید کارت را با رنگ و نوشته دلخواه برچسب‌گذاری کنید تا بهتر قابل مدیریت باشد. مثلاً می‌توانید کارت‌های ضروری را با رنگ قرمز مشخص کنید.

8- در همان کارت با انتخاب گزینه attachment می‌توانید فایل دلخواه خود را از کامپیوتر یا سرویس‌های آنلاین همچون گوگل درایو یا دارپ باکس و... به برد اضافه کنید تا در اختیار همه قرار بگیرد.

9- به‌راحتی می‌توانید هر وظیفه تعریف شده در برنامه ترلو (درواقع کارت‌های تعریف شده) را تنها با Drag & Drop بین لیست‌ها جا به جا کنید.

قابلیت Drag and Drop در ترلو.png
قابلیت Drag and Drop در ترلو -

قابلیت‌های اصلی ترلو

از جمله قابلیت‌های اصلی ابزار ترلو (Trello) به موارد زير مي توان اشاره كرد:

1- قابلیت ساخت چندین برد از طریق یک حساب

2- هر برد می‌توان شامل چندین لیست و هر لیست شامل چندین کارت باشد.

3- تعیین تاریخ وظایف و تنظیم یادآور برای آن‌ها

4- امکان برچسب‌گذاری روی کارت‌ها با استفاده از رنگ و نوشته برای مدیریت بهتر وظایف (مثلاً وظایف ضروری را با رنگ قرمز برچسب‌گذاری کنید.)

5- امکان اضافه کردن فایل به برد از کامپیوتر و یا سرویس‌های همچون گوگل درایو

6- امکان کامنت گذاری کاربران در کارت‌ها (حتی کارت‌هایی که خود مالک آن نیستند)

7- انتقال کارت‌ها تنها با Drag & Drop

8- و...

نسخه‌های مختلف ترلو ؛ همه جا در دسترس شما

نسخه وب سایت این سرویس به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار دارد و تقریباً روی همه نسخه‌های جدید مرورگرها کار می‌کند. از طریق این آدرس می‌توانید به Trello دسترسی داشته باشید. در عین حال می‌توانید نسخه‌های موبایل و دسکتاپ ترلو را هم در اختیار داشته باشید که می‌توانید از طریق این لینک آن‌ها را دانلود کنید. اگرچه می‌توانید به صورت رایگان از ترلو استفاده کنید اما نسخه‌های پولی این سرویس ابزارهای بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهد.

در اینجا باید اشاره کنیم که در اواخر تیرماه 99، برای چند روز برنامه ترلو از دسترس ایرانیان خارج شد اما به فاصله‌ی کوتاهی، مجدداً کاربران ایرانی توانستند به برنامه ترلو دسترسی داشته باشند.

اخبار مرتبط:

بهترین ابزارهای مدیریت پروژه از نظر یک مدیر محصول

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: faceit


2 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ایمان

سه‌شنبه, 26 آذر 1398

بسیار عالی

پاسخ

shaahin saad

شنبه, 27 دی 1399

واردش نمیشه. سرویس دهی به ip ایران رو متوقف کرده

پاسخ

ثبت نظر