مایکروسافت کورتانا به آیپد می‌آید

مایکروسافت کورتانا به آیپد می‌آید

مایکروسافت کورتانا را آپدیت کرده و حال آیپد را پشتیبانی می‌کند. دو سال پیش مایکروسافت کورتانا را برای آیفون منتشر کرد و کمی عجیب به نظر می‌رسد که این همه مدت طول کشید که مایکروسافت آن را برای صاحبان آیپد نیز منتشر کند. 
شاید کورتانا به اندازه‌ی سیری شیک و یا به اندازه‌ی الکسا دوستانه نباشد اما دستیار دیجیتالی بسیار خوبی است. کورتانا در حال حاضر روی میلیون‌ها کامپیوتر شخصی در سراسر دنیا نصب و حال برای آیپد نیز موجود است. 
مایکروسافت کورتانا را برای  iOS آپدیت کرده و حال آیپد را نیز پشتیبانی می‌کند. درحالی که تقریباً دوسال طول کشید اما بعید است که تفاوت خاصی بین نسخه‌ی آیپد و آیفون این اپلیکیشن وجود داشته باشد. 
کورتانا برای صفحه‌‌ی بزرگ آیپد بهینه سازی شده است. ظاهر کورتانا روی آیپد مشابه آیفون است و برای انواع اندازه‎ها، از آیپد مینی (7.9 اینچی) گرفته تا آیپد پرو (12.9 اینچی) موجود است. 
علاوه بر آن مایکروسافت اعلام کرده که کورتانا حال 20% افزایش سرعت دارد. 
با استفاده از کورتانا می‌توانید اخبار را دریافت کنید، یادآور تنظیم کنید و خیلی کارهای دیگر انجام دهید. اما متاسفانه فقط با استفاده از خود اپلیکیشن می‌توانید از کورتانا استفاده کنید و این دستیار دیجیتالی به بخش‌های دیگر iOS دسترسی نخواهد داشت. 
با جاسازی کورتانا در ویندوز10 این دستیار دیجیتالی در دستگاه‌های بسیار زیادی وجود داشته و رقیب سرسختی برای دیگر دستیارهای دیجیتالی شده است. البته مایکروسافت می‌داند چه زمانی به حریم شخصی دشمن حمله کند، به همین خاطر کورتانا برای آیپد را ساخته است. 

 

منبع خبر: makeuseof

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر