هک سایت روزنامه‌های ایرانی و انتشار اخبار کذب به دنبال آن (خطر هنوز در کمین است)

هک سایت روزنامه‌های ایرانی و انتشار اخبار کذب به دنبال آن (خطر هنوز در کمین است)

شب گذشته وب سایت چهار روزنامه قانون، آرمان امروز، شرق و ستاره صبح هک شده و به دنبال آن اخبار کذبی روی وب سایت‌ها منتشر شد.

شب گذشته وب سایت چهار روزنامه قانون، آرمان امروز، شرق و ستاره صبح هک شد.

این حمله تقریبا از ساعت 22 شب گذشته آغاز شده و هکرها بعد از موفقیت در هک سایت روزنامه‌های ایران، اقدام به انتشار اخباری جعلی و دروغین کردند که البته همه این وب سایت‌ها بعد از زمان کوتاهی از دسترس خارج شدند که البته امروز دسترسی به وب سایت این روزنامه‌ها دوباره ممکن شده است.

به گزارش خبر فارسی، در این بین، کانال خبر فوری هم اعلام کرده است که مورد حمله قرار گرفته است اما خوشبختانه هکرها موفق به هک نشده‌اند.

به گزارش روشنگری مدیا، همه روزنامه‌هایی که به صورت همزمان مورد حمله هکرها قرار گرفتند از شرکت پیام رسان آریا پشتیبانی دریافت می‌کردند بنابراین به نظر می‌رسد هکرها با دسترسی به سرورهای این شرکت خدمات پشتیبانی توانسته‌اند به صورت همزمان وب سایت این روزنامه‌ها را هک کنند.

هک روزنامه قانون، آرمان امروز، شرق و ستاره صبح

هک روزنامه قانون، آرمان امروز، شرق و ستاره صبح

علاوه بر وب سایت روزنامه‌های هک شده، روزنامه‌های دیگری همچون شرق، وقایع اتفاقیه، شهروند، کار و کارگر، اعتماد، بهار، نوآوران و هفته نامه مثلث از همین شرکت خدمات پشتیبانی خود را دریافت می‌کنند. با این اوصاف احتمال هک این وب سایت‌ها آن چنان دور از انتظار نیست بنابراین مدیران این وب سایت‌ها باید بیش از پیش به فکر رفع باگ‌های امنیتی وب سایت‌های خود باشند.

تا این لحظه هیچ گروه هکری مسئولیت هک سایت روزنامه‌های ایران را به عهده نگرفته است و هنوز اطلاعات دقیقی درباره میزان آسیب وارد شده به این سایت‌ها مشخص نشده است.

 

به روز رسانی: ساعت 13:30 روز 22 بهمن 

به دنبال هک سایت روزنامه‌های قانون، آرمان امروز، شرق و ستاره، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در توییتر خود از بررسی این حمله چنین نوشت:

بررسی مرکز ماهر وزارت ارتباطات -مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه‌ای- در خصوص حملات سایبری شب گذشته به برخی از سایت‌های خبری کشور به اتمام رسیده و گزارش آن تا ساعاتی دیگر و از طریق پایگاه http://www.certcc.ir  در دسترس خواهد بود.

پست وزیر ارتباطات در توییتر درباره هک سایت روزنامه‌های ایرانی

پست وزیر ارتباطات در توییتر درباره هک سایت روزنامه‌های ایرانی

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید. 


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر