VPN جدید فیسبوک یک اپلیکیشن جاسوس افزار است

VPN جدید فیسبوک یک اپلیکیشن جاسوس افزار است

امنیت موضوعی بسیار مهم در دنیای کامپیوتر، به خصوص در دستگاه‌های موبایل و اینترنت اشیا است. در چند سال گذشته میزان استفاده از VPN افزایش یافته است. اما سرویس VPN جدید فیسبوک که اخیراً برای دستگاه‌های iOS منتشر شده با سرویس‌های استاندارد دیگر متفاوت است. 
برعکس VPN های معمولی، Onavo Protect ( که فیسبوک آن را در سال 2013 خریداری کرد) به خود این اجازه را می‌دهد که دیتای شما را حفاری ‌کند. در بخش Read More در سایت این VPN نوشته شده: 
به عنوان بخشی از روند کار، Onavo ترافیک دیتای موبایل شما را ذخیره می‌کند. این امر به ما کمک می‌کند تا با تحلیل نحوه‌ی مصرف شما از وب‌سایت‌ها، اپلیکیشن‌ها و دیتا Onavo را ارتقا بخشیم تا بهتر عمل کند. از آنجایی که ما بخشی از فیسبوک هستیم از این اطلاعات برای خدمات و محصولات فیسبوک نیز استفاده می‌کنیم تا خدمات و محصولات بهتری ارائه دهیم. 
به اسم ارائه امنیت، فیسبوک تحلیل می‌کند که شما از چه اپلیکیشنی استفاده می‌کنید، به چه وب‌سایتی سر می‌زنید و در طول زمان روند مصرف خود را چگونه تغییر می‌دهید. اگر یک اپلیکیشن محبوب شود، فیسبوک با استفاده از دیتایی که از دستگاه کاربران درو کرده آن را پیدا می‌کند. آیا به جای ویدئوهای فیسبوک یوتوب را ترجیح می‌دهید؟ فیسبوک آن را خواهد فهمید. درحالی که این قابلیت هم اکنون در اپلیکیشن فیسبوک iOS موجود است، اپلیکیشن Onavo ادعا دارد که امنیت دیتای کل موبایل شما را تضمین می‌کند.  

فیسبوک


درحالی که Onavo یک VPN بسیار خوب است و امنیت بسیار بالایی دارد اما فیسبوک به خاطر خوش قلبی خود این کار را نکرده است. Onavo تلاش فیسبوک برای پیشی گرفتن از رقبای خود پیش از شروع رقابت است. تجارت به این صورت است که وقتی عملی موفقیت آمیز است دیگران نیز آن را تقلید می‌کنند و باید به زودی شاهد این قابلیت در سیستم عامل اندروید نیز باشیم. 
البته فیسبوک صبر نمی‌کند تا ببیند رقیب بعدیش چه کسی خواهد بود بلکه با سرکردن در زندگی شما خودش رقیبان بالقوه خود را کشف می‌کند. چیزی که بسیار طنزآمیز است این است که بسیاری از افراد از VPN برای افزایش امنیت و حریم شخصی استفاده می‌کنند. VPN مخفف Virtual Private Network به معنی شبکه‌ی خصوصی مجازی است. حال فیسبوک بخش خصوصی را حذف کرده و امیدوار است کسی متوجه نشود. 

 

منبع خبر: extremetech

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر