چه کار کنیم که گوشی اندروید ما هنگام دویدن قفل نشود؟

چه کار کنیم که گوشی اندروید ما هنگام دویدن قفل نشود؟

اگر از دسته افرادی هستید که هنگام دویدن یا پیاده روی موزیک گوش می‌دهید و یا از گوشی خود استفاده می‌کنید این قابلیت به درد شما می‌خورد.

قفل کردن صفحه‌ی گوشی اندروید با یک کد پین، اثر انگشت و یا رمز امری بسیار مهم است. بدون قفل صفحه هرکسی که گوشی شما را در دست بگیرد می‌تواند به پیام‌ها، ایمیل‌ها و اپلیکیشن‌های دیگر شما دسترسی داشته باشد. 

اما اسکن اثر انگشت یا تایپ کردن کد پین در مکان‌های امن مثل خانه بسیار آزار دهنده است. به همین دلیل اندروید قابلیت Smart Lock را به سیستم عامل خود اضافه کرده است. این قابلیت کاری می‌کند که هنگامی که در خانه هستید و یا به یک دستگاه بلوتوثی مطمئن وصل هستید دیگر نیاز به قفل رمز نداشته باشید. 

بسیاری از ما هنگام دویدن برای گوش دادن به موزیک و یا استفاده از اپلیکیشن‌های فیتنس استفاده می‌کنیم . وارد کردن رمز گوشی در هنگام دویدن برای تغییر آهنگ و یا استفاده از اپلیکیشن بدون این که سرعت خود را کم کرده و یا مجبور به ایستادن شویم کاری دشوار است. اما گوگل این مشکل را حل کرده است. قابلیت جدید Smart Lock، قابلیت on-body detection به شما کمک می‌کند تا هنگامی که در حال حرکت هستید دیگر مجبور نباشید سرعت خود را پایین آورده  و رمز ورود را وارد کنید.

چه کار کنیم که گوشی اندروید ما هنگام راه رفتن یا دویدن قفل نشود؟ 

1- Settings را روی گوشی باز کرده و Security & location را انتخاب کنید. 

2- Smart Lock را لمس کرده و کد پین و یا رمز خود را وارد کنید. اگر هیچ قفل امنیتی ندارید باید حتماً یکی بسازید. 

3- On-body detection را انتخاب کرده و سوئیچ آن را روی حالت On قرار دهید. 

4- پس از خواندن پیام امنیتی گزینه‌ی Continue را لمس کنید. 

حال وقتی که قفل گوشی خود را باز می‌کنید تا زمانی که در حال حرکت باشید گوشی شما قفل نخواهد شد ( در نتیجه دیگر نیازی به اثر انگشت و یا وارد کردن کد پین نیست.) چه گوشی در دستانتان باشد چه در کیف گوشی قفل نمی‌شود، مگر آن که دیگر در حرکت نباشید. 

به یاد داشته باشید که این قابلیت تفاوت شما و فردی دیگر را متوجه نمی‌شود. در نتیجه اگر گوشی شما قفل نباشد و کسی آن را از شما بگیرد تا زمانی که در حال حرکت باشد گوشی قفل نخواهد شد. 

اگر هنگامی که قدم می‌زنید و یا می‌دوید از گوشی خود زیاد استفاده می‌کنید از این قابلیت خوشتان خواهد آمد. فقط به یاد داشته باشید که از آنجایی که این قابلیت چک نمی‌کند که ببیند چه کسی از گوشی استفاده می‌کند نسبت به سایر گزینه‌های Smart Lock امنیت پایین‌تری دارد. 

منبع خبر: makeuseof

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


2 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

رسول

یک‌شنبه, 29 بهمن 1396

واقعا متاسف شدم براتون با این اسم پست
ناموسن فازتون چی بوده همچین اسمی برای این پست انتخاب کردین
اصن گزینه On-body detection ربطی به باز موندن قفل صفحه هنگام دوییدن نداره

پاسخ

مارال رضایی

دوشنبه, 30 بهمن 1396

On-body detection قابلیتی در تنظیمات SmartLock هستش که کاری میکنه که وقتی در حال حرکت هستید گوشی شما قفل نشه. )(https://www.androidcentral.com/body-detection-explained) منبعی که من ازش ترجمه کردم تیتر رو " راه رفتن" نوشته بود ( https://www.makeuseof.com/tag/keep-android-unlocked-walking/) اما من دویدن ترجمه کردم چون بیشتر کسایی که به صورت حرفه ای میدون این مشکل براشون پیش میاد که گوشیشون قفل میشه و مجبور میشن سرعت خودشونو پایین بیارن تا رمز رو وارد کنن ( توی متن همه ی این ها رو توضیح دادم) . دلیل این که من از "در حال حرکت" استفاده نکردم این بودش که این قابلیت وقتی که توی ماشین هستید کار نمیکنه. on-body detection به این معنی نیست که لزوما گوشی به شما چسبیده باشه. میتونه تو جیب یا حتی کیفتون باشه. قطعا قابلیت on-body detection فقط مربوط به دویدن نمیشه ولی من این مقاله رو برای کسایی که میدون و این مشکل رو دارن تهیه کرده بودم :)
با تشکر از پیامتون

پاسخ

ثبت نظر