هر آنچه انتظار داریم در نمایشگاه MWC 2018 معرفی شود

هر آنچه انتظار داریم در نمایشگاه MWC 2018 معرفی شود

نمایشگاه جهانی گوشی همراه یا کنگره جهانی موبایل یا همان MWC، مجموعه‌ای شامل بزرگ‌ترین نمایشگاه صنعت گوشی همراه در جهان است که در آن مدیران برجسته شرکت‌های سازنده گوشی همراه، اپراتورهای ارتباطات، سازندگان نرم‌افزار و فروشندگان حضور دارند. کنگره جهانی موبایل ترکیبی از بزرگ‌ترین نمایشگاه جهان برای صنعت تلفن همراه و یک کنفرانس برای مدیران برجسته به نمایندگی اپراتور تلفن همراه، تولیدکنندگان دستگاه‌های هوشمند، ارائه‌دهندگان تکنولوژی، فروشندگان و صاحبان محتوا از سراسر جهان است.

نمایشگاه جهانی گوشی همراه یا کنگره جهانی موبایل یا همان MWC، مجموعه‌ای شامل بزرگ‌ترین نمایشگاه صنعت گوشی همراه در جهان است که در آن مدیران برجسته شرکت‌های سازنده گوشی همراه، اپراتورهای ارتباطات، سازندگان نرم‌افزار و فروشندگان حضور دارند. کنگره جهانی موبایل ترکیبی از بزرگ‌ترین نمایشگاه جهان برای صنعت تلفن همراه و یک کنفرانس برای مدیران برجسته به نمایندگی اپراتور تلفن همراه، تولیدکنندگان دستگاه‌های هوشمند، ارائه‌دهندگان تکنولوژی، فروشندگان و صاحبان محتوا از سراسر جهان است. 

 امسال نیز این نمایشگاه طبق سنوات اخیر در شهر بارسلون اسپانیا برگزار خواهد شد و طی روزهای 7 تا 12 اسفندماه شاهد حضور طیف وسیعی از شرکت‌های فعال در حوزه ارتباطات و ساخت لوازم مخابراتی و تلفن همراه خواهیم بود.

در خصوص تلفن‌های هوشمندی که قرار است در نمایشگاه MWC 2018 منتشر شود اخبار متعددی در چند وقت اخیر منتشر شده، اما با توجه به اینکه در MWC 2017 شاهد رونمایی هواوی P10 و ال‌جی G6 بودیم، می‌توانیم پیش‌بینی کنیم که هواوی و ال‌جی برای رویداد پیش رو برنامه‌هایی داشته باشند و احتمالاً شاهد معرفی پرچم‌داران این 2 کمپانی یعنی هواوی P20 و ال‌جی وی 30 اس خواهیم بود.

در سوی دیگر شرکت سامسونگ نیز تائید کرده که درست یک روز قبل از آغاز به کار این نمایشگاه پرچم‌دار جدید سری گلکسی اس 9 را معرفی خواهد کرد. در ادامه همراه ما باشید تا به شکل پیش دستانه نگاه داشته باشیم بر مهم‌ترین گوشی‌های هوشمندی که احتمالاً در 5 روز برگزاری نمایشگاه MWC 2018، برای اولین بار در معرض دید عموم قرار خواهند گرفت.

سامسونگ با گلکسی اس 9

سامسونگ با گلکسی اس 9

هما نطور که گفته شد، سامسونگ تائید کرده که 1 روز قبل از آغاز به کار نمایشگاه MWC 2018، از گوشی گلکسی اس 9 رونمایی کند. پیش‌بینی می‌کنیم ظاهر گلکسی اس 9 به‌جز لبه‌‌ها و اطراف آن با گلکسی اس 8 فرق زیادی نداشته باشد. در این موبایل از تراشه‌ جدید اگزینوس که سریع‌تر از مدل قبلی است که به آن اسنپ‌دراگون 845 نیز می‌گویند، استفاده می‌شود. یکی دیگر از تغییرات بزرگ این گوشی عوض شدن اجزای دوربین است. گلکسی اس 9 قرار است از یک دوربین دوگانه استفاده کند. کاری که در گلکسی نوت 8 نیز اتفاق افتاد، با این تفاوت که شایعه شده است در این مدل یک دیافراگم قابل تطبیق برای عکس‌ برداری حرفه‌ای با موبایل اضافه خواهد شد. بااینکه این حدس‌ هنوز تائید نشده است اما به نظر می‌رسد صحت داشته باشد.

ال‌جی با وی 30 اس

ال‌جی با وی 30 اس

گفته می‌شود که LG V30s یا همان مدل ارتقا یافته ال‌جی وی 30، دارای چند برتری نسبت به نسخه پیش‌فرض خواهد داشت و از اوایل سال آینده به بازار عرضه خواهد شد. همان‌طور که در جریان هستید، وی 30 دارای حافظه ذخیره‌سازی 64 گیگابایتی است و وی 30 پلاس از حافظه 128 گیگابایتی بهره می‌برد؛ اما LG V30s با حافظه داخلی 256 گیگابایتی به بازار عرضه خواهد شد. وجه تمایز دیگر نسخه ارتقا یافته ال‌جی وی 30 همانند مدل Signature Edition که چندی پیش به صورت محدود در بازار کره جنوبی عرضه گردید، تجهیز به 6 گیگابایت حافظه رم است. نسخه Signature Edition ال‌جی وی 30 با بدنه سرامیکی، 256 گیگابایت حافظه داخلی و 6 گیگابایت حافظه رم با قیمت 1840 دلاری به بازار عرضه گردید، بااین‌حال ال‌جی می‌داند که تکرار این‌گونه سیاست قیمت‌گذاری نمی‌تواند موفقیت‌آمیز باشد؛ ازاین‌رو پیش‌بینی می‌شود LG V30s با برچسب قیمتی 970 دلاری از تاریخ 9 مارس راهی بازار شود.

هواوی با پی 20

هواوی با پی 20

هواوی در سال‌های قبل همواره پرچم‌داران سری P را در نمایشگاه MWC معرفی کرده است. به همین دلیل انتظار می‌رود نسل جدید این پرچم‌داران نیز در بارسلون و در MWC 2018 رونمایی شود. پرچم‌دار جدید شرکت هواوی که برخی آن را پی 20 می‌نامند، دارای ویژگی‌های احتمالی ازجمله نمایشگر 5.8 اینچی با پنل IPS، پردازنده 8 هسته‌ای Kirin 970 با فرکانس 3 گیگاهرتزی، 6 گیگابایت رم، 64 گیگابایت حافظه‌ داخلی و باتری 3200 میلی‌آمپر ساعتی خواهد بود. بر اساس گزارش‌های پیشین دوربین این موبایل از زوم 5 برابر پشتیبانی می‌کنند و از حسگرهای 40 مگاپیکسلی بهره می‌برد؛ بدین ترتیب از این حیث تلفن‌های هوشمند سری پی 20، عالی به نظر می‌رسد.

سونی با سری جدید اکسپریا ایکس

سونی با سری جدید اکسپریا ایکس

انتظار داریم که سونی در کنگره جهانی موبایل از گوشی‌های جدید سری اکسپریا ایکس رونمایی نماید. شاخص‌ترین عضو جدید این خانواده اکسپریا ایکس پرو نامیده می‌شود. این موبایل طبق برخی شایعات به نمایشگر 5.7 اینچی 4K مجهز است و توان پردازش را از اسنپ‌دراگون 845 می‌گیرد. ازآنجایی‌که دوربین اصلی‌ترین کانون توجه سونی در ساخت موبایل‌هایش بوده و البته با تکیه‌بر دانش این شرکت در ساخت حسگر دوربین پیش‌بینی می‌شود که دوربین این موبایل نیز حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد. اکسپریا XZ1 پلاس و XZ1 اس نیز دارای اسکنر اثر انگشت در پشت گوشی و دوربین دوگانه 12 مگاپیکسلی خواهند بود؛ اما XZ1 پلاس با نمایشگر 5.5 اینچی با رزولوشن 1080 و اسنپ‌دراگون 845 در مقایسه با XZ1 اس 5.2 اینچی که از اسنپ‌دراگون 835 بهره می‌برد، بزرگ‌تر و قدرتمندتر خواهد بود.

زد تی ای با Axon 9

زد تی ای با Axon 9

شرکت زد تی ای در سال‌های اخیر توانسته در بازارهای جهانی و به‌خصوص بازار ایالات‌متحده برای خود اسم‌ورسمی به پا کند. اخبار درز کرده حاکی از آن است که این شرکت از گوشی آکسون 9 در نمایشگاه MWC 2018 رونمایی خواهد کرد. ازجمله مشخصات Axon 9 می‌توان به صفحه‌نمایش 6 اینچی QHD+ AMOLED با نسبت تصویر 18:9، دوربین اصلی دوگانه 12 مگاپیکسلی، دوربین سلفی دوگانه 13 مگاپیکسلی، پردازنده 8 هسته‌ای اسنپ‌دراگون 845، حافظه رم 6 گیگابایتی، حافظه داخلی 256 یا 128 گیگابایتی، سیستم‌عامل اندروید 8 اوریو اشاره کرد.

ایسوس با سری جدید ذنفون

ایسوس با سری جدید ذنفون

طبق اطلاعات درز کرده، ایسوس در نیمه اول سال 2018 حداقل از 3 گوشی هوشمند قدرتمند رونمایی می‌کند. شرکت تایوانی برای این 3 دستگاه نام‌های ذنفون 5، ذنفون مکس پرو M1 و ذنفون 5z را در نظر گرفته است. با توجه به این موضوع که ذنفون مکس پرو M1 به پردازنده 8 هسته‌ای اسنپ‌دراگون 636 مجهز می‌شود، این دستگاه مناسب انجام بازی‌های سنگین نخواهد بود. بر اساس اطلاعات منتشر شده، قدرت گوشی ایسوس ذنفون 5z را پردازنده 8 هسته‌ای اسنپ‌دراگون 835 تأمین خواهد کرد که البته قدرت کمتری نسبت به چیپست اسنپ‌دراگون 845 دارد. انتظار می‌رود این دستگاه به نمایشگر با حاشیه‌های کم و نسبت تصویر 18:9 مجهز شود.

نوکیا با نوکیا 7 و 9

نوکیا با نوکیا 7 و 9

نوکیا در حال آماده‌سازی بیش از 30 محصول و سرویس برای معرفی در MWC 2018 است. از مودم‌های شبکه نسل 5 مخابراتی تا گوشی‌های جدیدی که برخی آن‌ها را نوکیا 7 و 9 می‌دانند. بر اساس خبرهای منتشر شده، هر دو گوشی جدید نوکیا دارای طراحی تمام صفحه خواهند بود، به این معنی که حاشیه‌های اطراف نمایشگر در جلوی دستگاه نسبت به گوشی‌های قبلی نوکیا به شدت کوچک خواهند بود. نوکیا 7 پلاس در زمان عرضه از اندروید 7 نوقا قدرت خواهد گرفت به تراشه  اسنپ‌دراگون 660 همراه با 4 گیگابایت رم مجهز شده است. این دستگاه همچنین از یک دوربین دوگانه با لنز زایس در پشت خود بهره می‌برد که در بالای اسکنر اثر انگشت قرار گرفته است. پیرامون ویژگی‌های نوکیا 9 هم حرف و حدیث‌های بی‌شماری منتشر شده که برای پی بردن به صحت‌وسقم آن‌ها بهتر است تا 7 اسفندماه صبر کنیم.

سایر شرکت‌ها

در کنار شرکت‌های نامبرده، بسیاری از کمپانی‌های سرشناس ازجمله آلکاتل، اچ‌تی‌30، شیائومی، لنوو، بلک بری و ... در نمایشگاه MWC 2018 شرکت خواهند کرد و بدون شک شاهد معرفی محصولاتی از سوی این شرکت‌ها هم خواهیم بود؛ که ما به دلیل نبود اخبار موثق و ناکافی از پرداختن به صورت مستقل به محصولات این شرکت‌ها صرف‌نظر می‌کنیم.

 برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر