فایل APK چیست و چه کار می‌کند؟

فایل APK چیست و چه کار می‌کند؟

اگر دستگاه اندروید دارید حتما نام فایل APK را زیاد شنیده‌اید. اما این فایل‌ها چه هستند و چه کاربردی دارند؟ برای پاسخ به این سوال این مقاله را بخوانید.

اگر یک دستگاه اندروید دارید حتماً نام APK را شنیده‌اید و برایتان سوال پیش آمده که چه معنی می‌دهد. در این مقاله به شما می‌گوییم که APK چیست و چرا در سیستم عامل اندروید بسیار مهم است. 

فایل APK چیست؟ 

APK مخفف Android Package Kit و فرمت فایلی است که اندروید برای توزیع و نصب اپلیکیشن از آن استفاده می‌کند. این فایل دارای همه‌ی المان‌هایی است که اپلیکیشن برای نصب صحیح روی دستگاه شما به آن نیاز دارد. 
درست مانند فایل‌های EXE روی ویندوز شما می‌توانید با قرار دادن فایل APK روی دستگاه اندروید خود یک اپلیکیشن را نصب کنید. به نصب اپلیکیشن به صورت دستی با استفاده از فایل APK سایدلود می‌گویند. 
معمولاً وقتی که برای دانلود یک اپلیکیشن به گوگل پلی می‌روید به صورت خودکار APK روی دستگاه شما دانلود و نصب می‌شود. درحالی که شما می‌توانید APKها را از پلی استور استخراج کنید، می‌توانید همچنین آن‌ها را از اپ استورهای دیگر نیز دانلود کنید. 


فایل‌های APK برای چه مواردی استفاده می‌شوند؟ 

نصب APK به صورت دستی مزایای زیادی دارد. یکی از آن‌ها دسترسی زودرس به اپلیکیشن‌هاست. وقتی که یک اپلیکیشن مهم گوگل (مثل Calendar) منتشر می‌شود ممکن است یک تا دو هفته طول بکشد که دستگاه شما آن را دریافت کند. با نصب APK  شما دیگر لازم نیست صبر کنید و آپدیت را خیلی سریع دریافت می‌کنید. 
سایدلود APK به شما این امکان را می‌دهد تا اپلیکیشن‌هایی را روی دستگاه خود نصب کنید که روی گوگل پلی موجود نیستند. با این حال باید درمورد منبع دانلود خود احتیاط کنید. درست مانند اپلیکیشن‌های دسکتاپ نباید فایل‌های APK را از منابع ناشناس دریافت کنید. به خصوص سایت‌هایی که در آن‌ها گفته شده که به صورت رایگان اپلیکیشن‌های خریدنی را به شما ارائه می‌دهند. 
فایل‌ APK فرمت هسته‌ای است که اندروید برای توزیع و نصب اپلیکیشن‌ها از آن استفاده می‌کند. این فایل‌ها برای کاربران حرفه‌ای اندروید بسیار پرکاربرد است اما باید همیشه مواظب منبع دانلود خود باشید. 

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید. 

منبع خبر: makeuseof

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


4 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

Naeemazizi

سه‌شنبه, 13 فروردین 1398

ممنون از معلومات خوب شما

پاسخ

ارش صیادی راد

سه‌شنبه, 16 اردیبهشت 1399

آیا از این اپلیکیشن میتوانند برای حک کوشی ما استفاده کنند

پاسخ

فائزه

یک‌شنبه, 15 تیر 1399

بله

Sahar

دوشنبه, 23 اسفند 1400

بله چون شما وقتی نصب کردی اجازه دسترسی به مخاطبین رو میدی

اشرف

دوشنبه, 04 اسفند 1399

سلام یکی از این سایت ها که میگه مخاطبین رو اضافه کن در قبالش پول دریافت کنید پیام داده برنامه apkرا نصب کن به نظر شما علتش چیه ایا می خواد اطلاعاتم رو ببره لطفا راهنمایی کنید متشکرم

پاسخ

Sahar

دوشنبه, 23 اسفند 1400

ثبت نظر