به شکایت کاربران در خصوص اینترنت غیر حجمی رسیدگی می‌شود

به شکایت کاربران در خصوص اینترنت غیر حجمی رسیدگی می‌شود

تقریباً مردادماه امسال بود که بحث اینترنت غیر حجمی به صورت رسمی و جدی در کشور مطرح شد و پس از بررسی‌های زیاد بالاخره از آذرماه سال جاری این طرح به اجرا درآمد. با آغاز طرح اینترنت غیر حجمی کاربران بسیاری بودند که از عدم تطابق سرعت سرویس خریداری‌شده با سرویس دریافتی و قطع و وصلی اینترنت شکایت داشتند.

تقریباً مردادماه امسال بود که بحث اینترنت غیر حجمی به صورت رسمی و جدی در کشور مطرح شد و پس از بررسی‌های زیاد بالاخره از آذرماه سال جاری این طرح به اجرا درآمد. با آغاز طرح اینترنت غیر حجمی کاربران بسیاری بودند که از عدم تطابق سرعت سرویس خریداری‌شده با سرویس دریافتی و قطع و وصلی اینترنت شکایت داشتند.

پيشنهاد فیسیت : وزیر ارتباطات به همه شکایت‎های مردم درباره طرح اینترنت غیر حجمی پاسخ می‌دهد

معاون سازمان تنظیم مقررات ارتباطات، نسترن محسنی در مورد نارضایتی این دست کاربران با آغاز اجرای مصوبه اینترنت غیر حجمی گفت:

بخش نظارت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری) پس از ابلاغ مصوبه جدید اینترنت، بسیار عمیق‌تر در حال نظارت و مانیتورینگ ارائه سرویس از سوی اپراتورها است و ادعا از سوی کاربران نیز باید مورد بررسی قرار گیرد.

معاون سازمان تنظیم مقررات ارتباطات صراحتاً اعلام کرده است که اعتراض مشترکان از کیفیت سرویس نادیده گرفته نمی‌شود. هم‌اکنون، هم سامانه رسیدگی به شکایات 195 و هم امکان مکاتبه مستقیم برای کاربران وجود دارد که می‌توانند از این طریق نقطه نظرات خود را منعکس کرده و یا شکایت کنند.

بر اساس مصوبه اینترنت غیر حجمی، اپراتورها موظف شده بودند که در 95 درصد مواقع سرعت خریداری‌شده کاربر را ارائه دهند. حالا با وجود این الزام هنوز هم برخی کاربران با مشکل کندی سرعت روبه‌رو بوده و به این مسئله اعتراض دارند. محسنی در این خصوص گفته است:

یقیناً شکایت و نقطه نظرات در این مورد زیاد است و روزانه درصد بالایی از حجم فعالیت بخش نظارت رگولاتوری، رفع دغدغه مردم از سرویس اینترنت است که بخشی از آن نیز به مصوبه جدید اینترنت اختصاص دارد.

معاون رگولاتوری معتقد است یکی از اهداف طرح اینترنت غیر حجمی، بهبود کیفیت اینترنت بوده است بنابراین وی اعلام کرده است که احساس کاربر به وجود مشکل در کیفیت سرویس اینترنتی باید به صورت فنی بررسی شود. وی گفته است:

ارتقای کیفیت مدنظر رگولاتوری است و این‌طور نیست که اپراتورها بخواهند با دور زدن مقررات، کیفیت را پایین بیاورند. براین اساس باید موارد موردنظر کاربران اعلام شود و بخش نظارت رگولاتوری آن را بررسی و پیگیری کند.

اما بررسی سرویس ارائه شده توسط اپراتورها مستلزم نظارت و مانیتورینگ است. معاون رگولاتوری در این زمینه گفته است اپراتورها به دو صورت نظارت می‌شوند یکی از راه دور و یکی به صورت موردی و رندوم و بدون اطلاع اپراتورها. وی در خصوص تخلف‌های احتمالی اپراتورها گفت:

درصورتی‌که در این زمینه کوتاهی صورت گرفته باشد حتماً به اپراتور تذکر داده شده و باید رفع تخلف شود. در این زمینه به‌زودی گزارشی از روند اجرای این مصوبه از سوی رگولاتوری، اعلام می‌شود.

آیا شما هم با مشکل عدم تطابق سرعت خریداری‌شده با سرویس دریافتی مواجه هستید؟ آیا تاکنون شکایت خود را به سامانه 195 رسیدگی به شکایات مطرح کرده‌اید؟ نحوه رسیدگی به مشکل چگونه بوده است؟ تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید.


2 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

محسن

سه‌شنبه, 01 اسفند 1396

همونطور که قیمت نون به بهانه افزایش کیفیت در چند مرحله گرون شد اما کیفیت بهتر نشد ، همونطور هم کیفیت اینترنت بهتر میشه . بزک نمیر ...

پاسخ

Ramin

سه‌شنبه, 01 اسفند 1396

من یه بار شکایت کردم نتیجه ای نگرفتم ولی بار دوم واقعا خوب عمل کردن و سرعت واقعییم رو برگردوندن

پاسخ

ثبت نظر