آخرین ضربه‌ی مایکروسافت به ویندوز فون

آخرین ضربه‌ی مایکروسافت به ویندوز فون

مایکروسافت دیگر ویندوز فون نسخه‌های 7.5 و 8 را پشتیبانی نخواهد کرد.

مایکروسافت با قطع کردن پشتیبانی بسیاری از بخش‌های ویندوز فون آخرین ضربه را به این سیستم عامل زد. در نتیجه اگر هم اکنون گوشی هوشمندی دارید که ویندوز فون 7 یا 8 روی آن نصب است باید بدانید که گوشی شما دیگر خیلی هوشمند نخواهد بود. 
سال 2014 سال خداحافظی با ویندوز فون بود اما مایکروسافت در تیرماه امسال به صورت رسمی اعلام کرد که دیگر این پلتفرم را پشتیبانی نخواهد کرد. حال کسانی که حاضر نیستند به هیچ وجه از این سیستم عامل دل بکنند می‌بینند که دستگاه آن‌ها روز به روز بی خاصیت‌تر می‌شود. 
آخرین ضربه‌ی مایکروسافت به ویندوز فون حذف قابلیت سرویس نوتیفیکیشن است. در نتیجه گوشی شما دیگر نوتیفیکیشن دریافت نخواهد کرد، تایل‌های آن آپدیت نخواهد شد و قابلیت Find my phone نیز که برای یافتن گوشی‌های گم شده بود دیگر کار نخواهد کرد. 
مایکروسافت این قابلیت‌ها را برای ویندوز فون 7.5 و 8.0 قطع خواهد کرد. در نتیجه این قابلیت‌ها روی ویندوز فون 8.1 هنوز پشتیبانی می‌شود. درضمن ویندوز 10 موبایل هنوز هم به صورت کامل پشتیبانی می‌شود. 
مایکروسافت در سایت خود اعلام کرد که ویندوز فون 7.5 و 8.0 دیگر پشتیبانی نخواهند شد. 
این پیام کاملاً واضح است. اگر گوشی هوشمند شما ویندوز فون 7 یا 8 را اجرا می‌کند باید به فکر یک گوشی جدید باشید. مایکروسافت دیگر این سیستم عامل‌های قدیمی را پشتیبانی نخواهد کرد و به مرور زمان قابلیت‌های آن‌ها را کاهش خواهد داد. 
البته این موضوع گوشی‌های زیادی را درگیر نخواهد کرد. سهم ویندوز فون در بازار تنها 1.0 درصد است که بیشتر آن‌‌ها از ویندوز فون 8.1 استفاده می‌کنند. ویندوز فون در مقابل اندروید و iOS شکست بزرگی خورده است.

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید.

 

منبع خبر: makeuseof

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

doom

پنج‌شنبه, 03 اسفند 1396

سلام
تیتر مناسبی برای موضوع یا خبرتون انتخاب نکردید یا نکردند(منبع)
آیا از تاریخ عرضه ویندوز 7 و 8 موبایل اطلاع دارید؟
الان مایکی پشتیبانیش رو از ویندوز XP و تا حدودی ویندوز 7 قطع کرده، باید بگوییم ویندوز دچار مرگ شده؟؟؟

پاسخ

ثبت نظر