با نسخه 64 کروم روی اندروید از شر لینک‌های طولانی خلاص شوید

با نسخه 64 کروم روی اندروید از شر لینک‌های طولانی خلاص شوید

اگرچه تاکنون افراد به صورت دستی لینک‌های بسیار طولانی را کوتاه می‌کردند اما به‌تازگی گوگل در نسخه 64 کروم در اندروید این امکان را فراهم کرده است که هنگام اشتراک لینک‌ها، به صورت خودکار این لینک‌ها کوتاه بشود.

حتماً برای شما هم پیش آمده است که هنگام وب گردی از مطلبی خوشتان آمده باشد یا بخواهید بعداً دوباره به آن برگردید و آن را بخوانید و یا حتی بخواهید آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. در چنین شرایطی بیشتر وب‌سایت‌ها امکان به اشتراک‌گذاری صفحات وب از طریق شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها را فراهم می‌کنند اما در این بین تاکنون یک مشکل اساسی وجود داشت، در لینک اغلب صفحات وب علاوه بر آدرس اصلی وب‌سایت، بخشی بسیار طولانی هم قرار دارد برای نمونه لینک زیر را ببینید که به یکی از صفحات سایت ما اشاره می‌کند!!!

https://faceit.ir/news/13302/%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87-%D8%AC%D9%84%D9%88-%D8%AF%D8%B2%D8%AF%DB%8C-%D8%A7%D8%B1%D8%B2-%D8%AF%DB%8C%D8%AC%DB%8C%D8%AA%D8%A7%D9%84-%D8%A7%D8%B2-%D8%B7%D8%B1%DB%8C%D9%82-%D8%B3%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D9%85-%D8%AE%D9%88%D8%AF-%D8%B1%D8%A7-%D8%A8%DA%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C%D9%85

ابزارهایی برای کوتاه کردن لینک‌

طولانی بودن این لینک‌ها بسیار آزاردهنده است به همین دلیل بسیاری از وب‌سایت‌ها برای به اشتراک‌گذاری مطالب خود در انواع شبکه‌های اجتماعی، از ابزارهایی برای کوتاه کردن لینک‌های خود استفاده می‌کنند. از جمله معروف‌ترین این ابزارها می‌توان موارد زير را نام برد:

  • goo.gl
  • Bitly
  • Buff.ly 
  • و...

اگرچه تاکنون افراد به صورت دستی لینک‌های بسیار طولانی را کوتاه می‌کردند اما به‌تازگی گوگل در نسخه 64 کروم در اندروید این امکان را فراهم کرده است که هنگام اشتراک لینک‌ها، به صورت خودکار این لینک‌ها کوتاه بشود. از حالا به بعد هنگامی‌که بخواهید مطلبی را از طریق گوگل کروم در اندروید به اشتراک بگذارید (روی سه نقطه سمت راست و بالا در مرورگر کلیک کنید و گزینه share را انتخاب کنید) با لینک کوتاه شده مواجه می‌شوید.

دسترسی به کل لینک

اگرچه این قابلیت به کروم در اندروید اضافه شده است اما اگر بخواهید کل لینک به همراه تمام متعلقات آن را کپی کنید چطور؟ شرایطی که روی لینک utm تنظیم شده باشد و به این utm برای ردیابی نیاز داشته باشید و یا بخواهید لینک referralی را به اشتراک بگذارید و از این طریق برای مثال برای خود رأی جمع‌آوری کنید (این تکنیک بیشتر در مسابقات آنلاین کاربرد دارد) کپی کردن کل لینک به همراه متعلقات نیاز است. برای این کار می‌توانید لینک مورد نظر خود را طریق نوار آدرس به صورت کامل کپی کنید.

اگرچه این قابلیت بهترین و بزرگ‌ترین قابلیتی نیست که در مرورگرها اضافه شده است اما مسلماً قابلیت کوتاه کردن لینک به صورت خودکار برای کسانی که بارها و بارها لینک‌های مختلف را از طریق شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارند بسیار کاربردی خواهد بود.

اگرچه این قابلیت رسماً به کروم اضافه شده است اما هنوز در هنگام تست ما اعمال نشده بود اما گفته شده است که به زودی این قابلیت همه گیر خواهد شد.

اگر شما هم از نسخه 64 کروم روی گوشی اندرویدی خود استفاده می‌کنید آیا این قابلیت برای شما فعال شده‌ است؟

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید.

منبع خبر: makeuseof


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر