آسیب به 60000 کاربر در روز توسط نرم افزار مخرب اندرویدی Ghost Push

آسیب به 60000 کاربر در روز توسط نرم افزار مخرب اندرویدی Ghost Push

نرم افزار مخرب جدید، Ghost Push نام دارد و توسط موبایل چیتاه، توسعه دهنده اندرویدی پیشرو و سازنده برنامه های معروف مانند Battery Doctor، Cleam Master ، CM Browser، CM Security و CM Launcher، کشف شده است.


نرم افزار مخرب جدید، Ghost Push نام دارد و توسط موبایل چیتاه، توسعه دهنده اندرویدی پیشرو و سازنده برنامه های معروف مانند Battery Doctor،  Cleam Master ، CM Browser، CM Security  و CM Launcher، کشف شده است.
براساس آمارهای چیتاه موبایل، نرم افزار مخرب هم اکنون به 14847 نوع و مدل گوشی، 3658 برند و بیشتر به کاربران مناطق اروپای شرقی، روسیه، هند، مکزیک، ونزوئلا، خاورمیانه، آسیای جنوب شرقی و چین آسیب وارد کرده است.
پژوهشگران امنیتی این شرکت، ادعا کرده اند که پس از اینکه در انجمن های مختلف به این برنامه و مشکلاتی که ایجاد کرده، برخورده اند، دنباله برنامه را گرفته اند. با نگاهی دقیق تر به کد این برنامه، پژوهشگران کد مخربی را دیدند که در برنامه اصلی پنهان شده بود. این کد مخرب، وارد ریشه گوشی کاربر می شود و بر روی رام نصب می شود.
با انجام این کار، این نرم افزار مخرب در حالت بوت سیستم باقی می ماند و به صورت خودکار، در هر زمانی که گوشی روشن و خاموش می شود، شروع به کار می کند. این شرکت ادعا کرده است که محصولاتی مانند CleanMaster و CM Security می تواند این ویروس را شناسایی کند.

وجیهه نیکخواه

وجیهه نیکخواه

وجیهه ، کارشناسی ارشد کامپیوتر، گرایش نرم افزار و علاقمند به دنیای نرم افزارهای آزاد است. تمایل به یادگیری زبان های مختلف و نیز زبان های برنامه نویسی، او را به سمت نوشتن و ترجمه مباحث علمی و تکنولوژی کشانده. پیش از ورود به فیسیت به تدریس در حوزه های مختلف کامپیوتر مشغول بوده است. ترجمه،خوشنویسی و بدمینتون از جمله تفریحات مورد علاقه اوست.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر