شرکت سونی از گوشی های اکسپریا XZ2 و اکسپریا XZ2 کامپکت با زبان طراحی جدید و دوربین قدرتمند رونمایی کرد

شرکت سونی از گوشی های اکسپریا XZ2 و اکسپریا XZ2 کامپکت با زبان طراحی جدید و دوربین قدرتمند رونمایی کرد

در حالی که شرکت سونی در سال‌های اخیر با ضرر دهی در بخش گوشی‌های هوشمند خود روبه‌رو بوده، بااین‌حال همچنان خواهان بقا و ادامه در این بازار پرتلاطم بوده است. در همین حال در نمایشگاه MWC 2048، شاهد دو گوشی بالا رده از سوی دیگر شرکت ژاپنی با نام‌های اکسپریا XZ2 و اکسپریا XZ2 کامپکت بودیم که قاب پشتی آن‌ها شبیه هیچ یک از دیگر محصولات سونی نیست.

در حالی که شرکت سونی در سال‌های اخیر با ضرر دهی در بخش گوشی‌های هوشمند خود روبه‌رو بوده، بااین‌حال همچنان خواهان بقا و ادامه در این بازار پرتلاطم بوده است. در همین حال در نمایشگاه MWC 2048، شاهد دو گوشی بالا رده از سوی دیگر شرکت ژاپنی با نام‌های اکسپریا XZ2 و اکسپریا XZ2 کامپکت بودیم که قاب پشتی آن‌ها شبیه هیچ یک از دیگر محصولات سونی نیست. سونی در چند سال اخیر به عدم نوآوری در بخش طراحی و توجه نکردن علاقه عموم کاربران متهم بوده، ازاین‌رو تغییر زبان طراحی در گوشی‌های مذکور یک پیشرفت برای شرکت ژاپنی محسوب می‌شود و این حس را به کاربران القا می‌کند که سونی صدای آن‌ها را شنیده و بر این اساس سبک طراحی سنتی خود را به مرور زمان تغییر خواهد داد.

گوشی های اکسپریا XZ2 و اکسپریا XZ2 کامپکت

به هر حال اکسپریا XZ2 یک بالا رده تمام عیار محسوب می‌شود که همچون اغلب پرچم‌داران سال 2018، به تراشه قدرتمند اسنپ‌دراگون 845 تجهیز گردیده است. در قاب جلویی این محصول نمایشگری 5.7 اینچی با وضوح تصویر فول اچ‌دی پلاس و نسبت تصویر 18 به 9 تعبیه شده که توسط پوشش گوریلا گلکس 5 از آن محافظت می‌شود. صفحه‌های نمایش دو پرچم‌دار جدید سونی از تکنولوژی HDR پشتیبانی می‌کنند و حتی می‌توانند ویدیوهایی که به صورت HDR ضبط نشده‌اند را با رنگ‌هایی بهتر نشان دهند. وجه تمایز اکسپریا XZ2 نسبت به سایر گوشی‌های شرکت سونی، بهره‌مندی از قاب پشتی شیشه‌ای است که امکان سازگاری آن با شارژرهای بی‌سیم را هم به ارمغان می‌آورد. اکسپریا ایکس زد 2 همچنین از تأییدیه IP65 و IP68 برخوردار است که به معنای مقاومت در برابر نفوذ آب تا عمق 1.5 متری به مدت نیم ساعت است.

 XZ2 کامپکت

لنز اصلی دوربین به وسط قاب پشتی گوشی آمده است و حسگر اثر انگشت هم به جای اینکه روی کلید پاور باشد، پایین لنز دوربین است. این نوع سبک طراحی و پنل شیشه‌ای را پیش‌تر در محصولات شرکت اچ تی سی مشاهده کرده‌ایم. سونی این زبان طراحی را “Ambient Flow” نامیده است که یک طراحی با تمرکز بر خمیدگی، انعکاس نور و تقارن مرکزی است. در ابتدا شاید جایگیری اسکنر اثر انگشت کمی احساس بدی به شما منتقل کند، اما این تصمیم عمدی به نظر می‌رسد.

اکسپریا XZ2

یک قابلیت جدید و جذاب مدل XZ2 سیستم لرزشی پویا یا Dynamic Vibration System نام دارد. این فناوری صدای خروجی گوشی را در هنگام بازی و یا تماشای ویدئو آنالیز کرده و لرزش‌های خفیفی را برای ایجاد هیجان بیشتر به دستان شما منتقل می‌کند. هر دو گوشی قادر به ضبط ویدیوهای اسلوموشن با نرم 960 فریم بر ثانیه هستند. نکته جالب اینجاست که حالا این ویدیوها باکیفیت 1080p Full HD ضبط می‌شوند. این میزان زمان پخش را از 6 ثانیه با وضوح HD‌ به 3 ثانیه با وضوح Full HD‌ رسانده است تا عملکرد گوشی‌های جدید سونی حیرت انگیز باشد. هر دو گوشی جدید شرکت سونی از سیستم صوتی S-Force Front Surround بهره می‌برند و به ادعای شرکت سازنده، خروجی صدای آن‌ها بیشتر از تمام گوشی‌های پرچم‌دار موجود بازار است. توجه داشته باشید که در مدل‌های مذکور پخش صوتی باکیفیت از طریق بلوتوث و USB نوع C درواقع حاصل استفاده از کدک‌های LDAC‌ سونی است، بااین‌حال دیگر خبری از جک هدفون نیست.

 XZ2

هردو گوشی اکسپریا XZ2 و اکسپریا XZ2 از اندروید 8 اوریو بهره می‌برند. رابط کاربری این دو گوشی بسیار زیبا و منظم به نظر می‌رسد و از آیکون‌های گرد برخوردار است. گوشی‌های اکسپریا XZ2 و اکسپریا XZ2 کامپکت به ترتیب با برچسب قیمتی 799 یورویی و 599 یورویی در چهار رنگ مشکی، نقره‌ای (White Silver)، سبز (Moss Green) و صورتی (Coral Pink) از ماه آینده به بازار عرضه خواهند شد.

منبع خبر: forbes


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر